Peugeot Forums banner

Problem z uruchomieniem, klika, nie kręci przez x razy/minuty

18K views 111 replies 7 participants last post by  Ian M Davis  
#1 · (Edited)
Cześć,
Ostatnio przeglądałem forum, ale znalazłem tylko podobne problemy i nie jestem pewien, czy którykolwiek z nich jest powiązany z tym. Samochód, o którym mowa, to Peugeot 407 (2004) 1.6 diesel, lokalizacja Bośnia i Hercegowina. Spróbuję w krótki i jasny sposób wyjaśnić frustrujący problem, który mam:
1. Samochód działał dobrze do niedawna, kiedy zawiozłem go do mechanika na regularną wymianę oleju i paska zębatego, podczas której zauważył, że alternator jest zardzewiały i dlatego muszę się nim zająć u elektryka.
2. Zarówno mechanik, jak i elektryk powiedzieli mi, że nie warto kupować nowego, ale elektryk zajmie się nim, czyszcząc go i tak zrobił.
3. Dni po tym mój samochód padł, więc musiałem się włamać i uruchomił się normalnie, jednak zauważyłem, że kluczyk stracił synchronizację i dlatego z powodzeniem zsynchronizowałem go ponownie, postępując zgodnie z innymi wskazówkami na forum. W tym momencie zdecydowałem się kupić drugi kluczyk na takie sytuacje i udało się, mam teraz kod i drugi kluczyk (nie miałem go, gdy samochód został kupiony). Po zaprogramowaniu kluczyka elektryk wyłączył akumulator (pozostawiając samochód zamknięty ze sprzętem diagnostycznym w środku), dlatego musieliśmy ponownie się włamać. Po wejściu do samochodu, myślę, że najpierw miał ten problem z nierozpoczynającym się samochodem, ale trwało to krócej niż minutę. Dlatego powiedział, że sprzęt diagnostyczny nie pokazuje żadnej usterki, ale że procesor silnika i połączenie kabiny są słabe, więc to kwestia czasu, zanim procesor silnika ulegnie awarii (może 1 miesiąc, może 2 lata).
4. Nie znając dokładnego czasu, ale równolegle do tego, gdy klucze zostały ponownie zsynchronizowane, samochód zaczął mieć problemy z uruchamianiem - przekręcenie kluczyka w stacyjce, a następnie próba uruchomienia nie następuje, tylko klika. Zostaw to na kilka minut i spróbuj ponownie, zadziałało. W tym momencie pomyślałem, że to raczej niezwykłe i niczego nie sprawdzałem. Zatem nadchodzi lato i dzieje się to, że ten problem z uruchamianiem zaczyna występować częściej - zwłaszcza w południe i po kilkukrotnym uruchomieniu tego samego dnia. W zeszłym tygodniu poszedłem do tego samego elektryka, który zrobił alternator i zauważył, że automatyka rozrusznika (nie jestem pewien, co to jest) wymaga wymiany, więc to zrobił. Miałem nadzieję, że rozwiąże to problem, ale tak się nie stało. Na przykład dziś rano uruchomił się normalnie 3 razy bez problemów, ale wczoraj nad morzem uruchomił się normalnie 2 razy (11:00 i 16:30), a trzeci raz (18:00) nie uruchomił się przez 10 minut na parkingu, mimo że nie było tak gorąco. Zazwyczaj muszę czekać 30-40 minut przed uruchomieniem, ale tym razem spróbowałem przekręcić kluczyk szybko i wolno, wcisnąć go bardziej do środka i w ten sposób spróbować ustalić różne pozycje kluczyka w stacyjce i zadziałało, ale zauważyłem, że kręciło przez 2-3 sekundy, a następnie w końcu z powodzeniem uruchomiło się i dobrze jeździłem samochodem przez następne 3 godziny bez żadnych problemów.

Przeczytałem i zbadałem problem i rozmawiałem z trzema różnymi elektrykami na temat problemu, ale żaden z nich nie wydaje się być pewien, że zna problem, więc zawężę ich myślenie do następujących kwestii:
1. Może być związane z pracą alternatora wykonaną w zeszłym miesiącu;
2. Może to być słaba komunikacja między kabiną a procesorem silnika (0 281 011 558);
3. Może to być skrzynka bezpieczników (BSM-L01-00) obok procesora silnika;

Doceniam wszystkie te opinie, ale mam pewne wątpliwości i chciałbym wiedzieć, czy ten problem może być związany z:
a) nie wykonaniem resetu BSI po zaprogramowaniu kluczyka (nowy kluczyk w zeszłym miesiącu) i wyłączeniu/włączeniu akumulatora bez następującej procedury (około 3 minut czekania);
b) wadliwym lub brudnym włącznikiem zapłonu;
c) słabym lub złym uziemieniem w bagażniku (niektórzy elektrycy podłączyli przewody, aby połączyć przycisk otwierania bagażnika "0" ze światłami bocznymi, aby przycisk działał; ale problem polegał na tym, że przycisk "0" był wyłączony w komputerze pokładowym - naprawiłem to, przywracając kable tak, jak były wcześniej i wyłączyłem "stałą blokadę bagażnika".

Wiem, że jest tak wiele szczegółów i może to być mylące, ale byłbym wdzięczny za wszelką pomoc lub wskazówki. Na przykład, czy lepiej dla mnie najpierw wykonać reset BSI, a następnie sprawdzić, czy problem nadal występuje, ponieważ trochę boję się dodatkowych problemów, jeśli zrobię coś źle? Moim problemem jest to, że nie mam godnych zaufania elektryków, którzy zajęliby się problemem, ponieważ wydają się nie znać regularnych problemów, jakie ma Peugeot, ale raczej robią rzeczy, które mogą być związane ze wszystkim, co przychodzi im do głowy. Rezultatem jest to, że ostatecznie płacisz znaczną sumę za pracę, której samochód tak naprawdę nie potrzebował. Autoryzowany serwis nie chciał się bawić z samochodem, ponieważ jest starszy, a także mają elektryków zewnętrznych.

Dzięki.

EDIT: Zapomniałem wspomnieć, że gdy problem występuje po przekręceniu kluczyka w stacyjce, wentylator silnika zawsze zaczyna działać, a przy niektórych okazjach okna się nie otwierają/zamykają i nie mogę również ustawić wentylatora A/C.
 
#8 ·
Czy możesz wyjaśnić, co zrobili lub czego nie zrobili z rozrusznikiem? Brzmi, jakby wymienili zestaw styków, ale czy wymienili szczotki rozrusznika i sprawdzili, czy elektromagnes i ramię wyrzucające działają prawidłowo?
Sprawdziłem to teraz, tutaj nazywają to automatem rozrusznika, ale to tak naprawdę przełącznik elektromagnetyczny. Ta część została zmieniona, a problem pozostał. Uważam, że nic innego nie było nie tak z rozrusznikiem.
 
#7 · (Edited)
Twój samochód ma trzy główne komputery:
(i) ECU silnika
(ii) BSM (górna część skrzynki bezpieczników silnika)
(ii) BSI (skrzynka bezpieczników kabiny)
Są one połączone magistralami komputerowymi.

Kiedy próbujesz uruchomić samochód, BSI wysyła polecenie do BSM, aby uruchomić rozrusznik. ECU silnika nie jest zaangażowany w rzeczywiste uruchamianie rozrusznika.

Wspomniałeś o dwóch ważnych rzeczach:
(i) Oba kluczyki tracą synchronizację z samochodem
(ii) Samochód ma sporadyczny problem z uruchamianiem
To sprawia, że podejrzewam, że BSI traci zasilanie. BSI pobiera zasilanie ze skrzynki bezpieczników maxi, która znajduje się pod BSM. Może to być złe połączenie ze skrzynką bezpieczników maxi lub złe uziemienie. Jedną prostą rzeczą, którą możesz sprawdzić, są uziemienia BSI (MC32 i MC31A), które znajdują się na progu w lewym przednim podnóżku - patrz załącznik.
 

Attachments

#9 ·
Twój samochód ma trzy główne komputery:
(i) ECU silnika
(ii) BSM (górna część skrzynki bezpieczników silnika)
(ii) BSI (skrzynka bezpieczników kabiny)
Są one połączone magistralami komputerowymi.

Kiedy próbujesz uruchomić samochód, BSI wysyła polecenie do BSM, aby uruchomić rozrusznik. ECU silnika nie jest zaangażowane w rzeczywiste uruchamianie rozrusznika.

Wspomniałeś o dwóch ważnych rzeczach:
(i) Oba klucze tracą synchronizację z samochodem
(ii) Samochód ma problem z przerywanym uruchamianiem
To sprawia, że podejrzewam, że BSI traci zasilanie. BSI pobiera zasilanie ze skrzynki bezpieczników maxi, która znajduje się pod BSM. Może to być złe połączenie ze skrzynką bezpieczników maxi lub złe uziemienie. Jedną prostą rzeczą, którą możesz sprawdzić, są uziemienia BSI (MC32 i MC31A), które znajdują się na progu w lewym przednim podnóżku - patrz załącznik.
Dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie. Klucze utraciły synchronizację tylko raz, po tym już się to nie powtórzyło. Podejrzewam również słabe zasilanie, ponieważ szyby czasami nie zamykają się całkowicie podczas trzymania przycisku, tak jakby zasilanie było słabe. Spróbuję to sprawdzić jutro i zaktualizuję to tutaj.
 
#13 · (Edited)
Więc, oto co zostało zrobione.
Dziś rano samochód uruchomił się normalnie o 09:00, 09:20, 09:40.
Zresetowałem BSI o 11:00 i kiedy odłączyłem akumulator (zarówno - jak i +) wykorzystałem okazję, aby wyczyścić zaciski i złącza, ponieważ były bardzo brudne. Sprawdziłem uruchamianie samochodu i wszystko było w porządku.
Uruchomiłem samochód o 13:30 i 13:50 normalnie, ale potem około 14:05 nie uruchomił się. Warunki pogodowe na zewnątrz były gorące, 33°C. Na szczęście udało mi się nagrać problem i uruchomić samochód w ciągu kilku minut. Oto LINK do filmu (samochód pomyślnie uruchamia się około ~03:30, chociaż kręci dłużej niż zwykle). Film zawiera fragment, kiedy wróciłem do domu i miałem ten sam problem. Możesz usłyszeć kliknięcia i wentylator silnika, gdy kluczyk jest przekręcony w stacyjce.

Następnie odłączyłem akumulator i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w skrzynce bezpieczników maxi i skrzynce bezpieczników w przedziale kierowcy, wszystkie działały dobrze. Jednak na zdjęciach poniżej widać, jaki bałagan jest pod skrzynką bezpieczników maxi - niektóre kable są przecięte i wygląda na to, że skrzynka była otwierana (z pewnością zostało to zrobione przed zakupem samochodu).

Image

Image

Image

Image


Skrzynka bezpieczników w przedziale kierowcy również wygląda na niechlujną, z tą wiszącą plastikową częścią, która łączy się z niebieskim kablem, wyglądającą na niepasującą tutaj i nie sądzę, aby te kable i izolacje były w porządku.

Image


Następnie sprawdziłem napięcie akumulatora i było w porządku, powyżej 12,6 V, a następnie uruchomiłem samochód z multimetrem podłączonym do akumulatora (+/-) i nie pokazywał wartości poniżej 10,5 V podczas rozruchu (przeczytałem, że jeśli spadnie poniżej 10 V, akumulator może być uszkodzony).

Na koniec sprawdziłem masy MC32 i MC31A, chociaż miałem problem ze znalezieniem niemalowanego metalu, więc użyłem śruby w podwoziu i wydawało mi się, że są w porządku. Jednak MC31A czasami wykazywał skoki podczas przesuwania się po metalowej części punktu uziemienia. MC32 cały czas wynosiło 0,01. Ponieważ oczywiście nie jestem elektrykiem ani mechanikiem, nie jestem pewien, czy zostało to zrobione w 100% poprawnie, ale myślę, że bardzo dobrze przestrzegałem wszystkich wskazówek. Oprócz sprawdzania tych mas, sprawdziłem akumulator i pokazuje 0,00.

Teraz, po sprawdzeniu tego, podejrzewam stacyjkę lub jej połączenie ze skrzynką bezpieczników maxi, ale jednocześnie myślę, że może wymiana skrzynki bezpieczników maxi rozwiązałaby problem.

Co o tym myślisz teraz? Jestem wdzięczny i doceniam Twoją pomoc i czekam na dodatkowe pomysły, jeśli je masz.
 
#14 · (Edited)
Załączyłem schemat okablowania dla układu rozruchowego w Twoim samochodzie. Częścią, która mnie interesuje, jest blok PSF1. Jest to skrzynka bezpieczników silnika. Zawiera BSM (główną skrzynkę bezpieczników) i skrzynkę bezpieczników maxi. Interesują nas dwie rzeczy:
Złącze 5V JN
Bezpiecznik 8
5V JN oznacza 5-pinowe żółte złącze, ale w Twoim samochodzie wtyczka jest szaro-niebieska (w późniejszych modelach jest żółta).
Musisz sprawdzić, czy zasilanie dociera do elektromagnesu rozrusznika. Aby to zrobić, będziesz potrzebować kogoś, kto przekręci kluczyk w stacyjce, podczas gdy Ty zmierzysz napięcie na skrzynce bezpieczników:
Żółty przewód na złączu 5V JN idzie do elektromagnesu rozrusznika. Niestety tył tej wtyczki jest uszczelniony, więc nie można sprawdzić złącza od tyłu. Musisz odłączyć wtyczkę i zmierzyć napięcie na samej skrzynce bezpieczników na pinie 2 (pin, który łączy się z żółtym przewodem), podczas gdy ktoś przekręca kluczyk w stacyjce do pozycji rozruchu.
Jeśli na pinie 2 złącza nie ma napięcia, powinieneś również sprawdzić napięcie na bezpieczniku 8. Bezpiecznik ma dwa punkty na górze, gdzie znajduje się goły metal, na którym można umieścić sondę miernika.
Możesz mieć rację co do stacyjki, ale myślę, że bardziej prawdopodobne jest, że uszkodzony jest przekaźnik w BSM.

Inną rzeczą, którą należy sprawdzić, gdy samochód nie kręci, jest poproszenie kogoś o przekręcenie kluczyka i nasłuchiwanie kliknięcia/stuknięcia z rozrusznika.

EDIT
Jeśli chcesz sprawdzić stacyjkę, łączy się ona ze złączem 6V BA - patrz załącznik dla lokalizacji. Gdy kluczyk w stacyjce jest w pozycji rozruchu, pin 5 powinien mieć 12V. Zwróć uwagę, że aby zidentyfikować pin 5, znajduje się on obok pinu 6, który nie jest używany.
 

Attachments

#15 · (Edited)
Cześć Ian,

Przepraszam za czekanie, nie miałem czasu i możliwości, aby sprawdzić to wcześniej.

Więc pracowałem nad tym, co powiedziałeś dla złącza 5V JN. Oto, co się dzieje:
1. Po włączeniu zapłonu i braku rozruchu - odczytuję maks. napięcie 10,90 V i działa wentylator silnika (w momencie, gdy słyszę wentylator, wiem, że nie odpali;
2. Po włączeniu zapłonu i gotowości do rozruchu (jeszcze nie uruchomiony, ale wiem, że tak się stanie) - odczytuje maks. napięcie 11,34 V i wentylator silnika się nie uruchamia.

Nie sprawdziłem bezpiecznika 8, zapomniałem i również nie sprawdziłem 6V BA, nie jestem pewien, gdzie to się znajduje.

Chcę również wspomnieć, że dzieje się to głównie wtedy, gdy silnik jest gorący i gdy jest gorąca pogoda, rano i w nocy rzadko. Poza tym, kiedy sprawdzałem to przez 2 minuty, nie uruchomił się, a potem się uruchomił, potem znowu to samo - w ciągu 10 minut może uruchomić się wielokrotnie lub nie, a w niektórych przypadkach 40 minut w ogóle się nie uruchomi. Czy masz jakieś pojęcie w odniesieniu do tej różnicy napięcia i uruchamiania wentylatora w trybie zapłonu?

p.s. Zaktualizuję Cię, jeśli uda mi się sprawdzić te inne rzeczy. Jeśli nie uda mi się do poniedziałku, spróbuję znaleźć innego elektryka, więc zobaczymy.

EDIT: Udało mi się sprawdzić bezpiecznik 8 i ma on normalne napięcie powyżej 12 V. Z drugiej strony nie mogłem zidentyfikować gniazda 6V BA, ale sprawdziłem bezpiecznik F1, który jest bezpiecznikiem włącznika zapłonu i również ma dobre napięcie.
 
#16 ·
Myślę, że albo masz wadliwą skrzynkę bezpieczników silnika, albo po prostu słabą masę. Załączyłem lokalizację uziemień skrzynki bezpieczników MC12 i MC30. Czy możesz sprawdzić oba, zwłaszcza MC12? Upewnij się, że są mocno dokręcone, czyste i nie wykazują śladów korozji.
 

Attachments

#17 · (Edited)
Chcę tylko sprawdzić kilka rzeczy:
(i) Czy możesz potwierdzić, że kiedy mierzyłeś 11,34 V, było to na pinie 2 skrzynki bezpieczników? Napięcie na bezpieczniku 8 jest prawidłowe. Ten bezpiecznik łączy się z pinem 2 za pośrednictwem przekaźnika. Przekaźnik zamyka się tylko wtedy, gdy zapłon jest ustawiony w pozycji start, więc na pinie 2 powinno być 0 V. Czy w skrzynce bezpieczników może być woda?

(ii) Kiedy słucham dźwięku w twoim filmie, słyszę wentylator, ale brzmi to tak, jakby działała dmuchawa nagrzewnicy/klimatyzacji, ale wspomniałeś o wentylatorze silnika, czy mówisz, że wentylator chłodnicy również działa, czy dźwięk pochodzi z wentylatora chłodnicy, tak głośny, że słychać go w samochodzie?

EDIT
Złącze 6V BA znajduje się prawdopodobnie w osłonie, która otacza kolumnę kierownicy i stacyjkę. Aby uzyskać do niego dostęp, musisz zdjąć osłonę.

Czy jesteś pewien, że 11,34 V to nie 11,34 mV? Mierniki często wskazują kilka miliwoltów po podłączeniu do obwodu otwartego.
 
#18 ·
Chcę tylko sprawdzić kilka rzeczy:
(i) Czy możesz potwierdzić, że mierząc 11,34 V, mierzyłeś je na pinie 2 skrzynki bezpieczników? Napięcie na bezpieczniku 8 jest prawidłowe. Bezpiecznik ten łączy się z pinem 2 za pomocą przekaźnika. Przekaźnik zamyka się tylko wtedy, gdy zapłon jest ustawiony w pozycji start, więc na pinie 2 powinno być 0 V. Czy w skrzynce bezpieczników może być woda?

(ii) Kiedy słucham dźwięku w twoim filmie, słyszę wentylator, ale brzmi to jak działająca dmuchawa nagrzewnicy/klimatyzacji, ale wspomniałeś o wentylatorze silnika, czy mówisz, że wentylator chłodnicy również działa, czy dźwięk z wentylatora chłodnicy jest tak głośny, że słychać go w samochodzie?

EDIT
Złącze 6V BA znajduje się prawdopodobnie wewnątrz osłony, która otacza kolumnę kierownicy i stacyjkę. Aby uzyskać do niego dostęp, musisz zdjąć osłonę.

Czy jesteś pewien, że 11,34 V to nie było 11,34 mV? Mierniki często wskazują kilka miliwoltów po podłączeniu do obwodu otwartego.
(i) Tak, zdecydowanie mierzyłem pin 2, który łączy żółty przewód i miał takie odczyty. W ogóle nie ma wody. Jeśli będę miał dziś szansę, sprawdzę to jeszcze raz, ale jestem prawie pewien, że wszystko jest tak, jak powiedziałem wcześniej.

(ii) Nagrzewnica/klimatyzacja nie działa w trybie zapłonu i tak, na pewno jest to wentylator chłodnicy. Zauważyłem jednak, że gdy samochód nagrzewa się podczas jazdy i gdy wyłączam silnik, wentylator chłodnicy nie działa. Z drugiej strony jeździłem Peugeotem 508, Škodą Octavią i nowszym 407, wszystkie miały działające wentylatory chłodnicy po wyłączeniu silnika, prawdopodobnie po to, aby go schłodzić, aż przejdzie w tryb oszczędzania energii.

IDK, ale jeśli uda mi się sprawdzić uziemienia dzisiaj i przypuszczam, że są w porządku, samochód jutro trafi do nowego elektryka i prawdopodobnie po to, aby wymienić tę skrzynkę bezpieczników silnika BSM-L01-00. Jedyną wątpliwością, jaką mam, jest to, że zaczęło się to dziać po naprawie alternatora i wcześniej nigdy się to nie zdarzyło...
 
#21 · (Edited)
Kiedy sprawdzasz MC12, możesz również sprawdzić MC11 i MC13. Są one pokazane na tym samym schemacie co MC12.

EDYTUJ
Powodem sprawdzania większej liczby połączeń z masą jest to, że wentylator chłodzenia silnika jest całkowicie niezależny od układu rozruchowego. Wentylator jest sterowany przez ECU silnika, podczas gdy rozrusznik jest sterowany przez skrzynkę bezpieczników silnika.
 
#22 ·
Kiedy sprawdzisz MC12, możesz również sprawdzić MC11 i MC13. Są one pokazane na tym samym schemacie co MC12.

EDIT
Powodem sprawdzania większej liczby połączeń z masą jest to, że wentylator chłodzenia silnika jest całkowicie niezależny od układu rozruchowego. Wentylator jest sterowany przez ECU silnika, podczas gdy rozrusznik jest sterowany przez skrzynkę bezpieczników silnika.
Dzięki, Ian bardzo. Wyczyścię te trzy punkty uziemienia, a następnie spróbuję, ponieważ daje mi 0L na multimetrze, podczas gdy MC30 przechodzi od 0,05 oma do 0,00. Mimo to myślę, że wykonałem świetną robotę z Twoją pomocą, biorąc pod uwagę, że jestem tak analfabetą, jeśli chodzi o samochody i ich układy elektryczne :)
 
#24 · (Edited)
Zrobię krótkie podsumowanie.

Objawy:
  • Samochód uruchamia się normalnie za pierwszym razem w ciągu dnia lub po wystarczającym czasie na ostygnięcie (w letnie dni dłużej niż 1 godzinę);
  • Intermittentny problem z uruchamianiem samochodu, gdy jest gorąco pod maską / po wystarczająco długiej jeździe, aby się rozgrzał;
  • Wentylator chłodnicy silnika uruchamia się po przełączeniu samochodu w tryb zapłonu przed uruchomieniem (pierwszy znak, że nie zakręci);
  • Nie ma kręcenia silnikiem, tylko klikanie;
  • Rzadko samochód uruchamia się z dłuższym kręceniem (po odczekaniu 30-60 minut w zależności od warunków pogodowych)
  • Czasami, gdy problem występuje, gdy jest naprawdę gorąco, okna w ogóle się nie zamykają i nie reagują w trybie zapłonu;

Co zrobiono w nadziei na rozwiązanie:
  • Reset BSI - wydarzyło się to samo;
  • Masy sprawdzone, działają dobrze (MC31A, MC30A, MC32, MC12)
  • Skrzynka bezpieczników silnika PSF1 (BSM-L01-00) sprawdzona, pin 5, który łączy się z żółtym przewodem na 5V JN - odczytuje 11+ V (sprawdzono dwukrotnie)*;
  • Skrzynka bezpieczników silnika PSF1 i skrzynka bezpieczników BSI (przedział kierowcy) - brak przepalonych bezpieczników;
  • Sprawdzono napięcie akumulatora samochodowego, a wynik to odczyt 12,5+ V;
  • Masy ponownie sprawdzone i oczyszczone (przez szorowanie) (MC13A, MC11B, MC12A);
  • Sprawdzono połączenie kablowe z alternatorem - w porządku;

Kluczowe punkty, które uważam za istotne (z dużą pomocą od Iana):
  • Wentylator silnika jest sterowany przez ECU, podczas gdy rozrusznik jest sterowany przez skrzynkę bezpieczników silnika;
  • Pin 5 odczytuje 11+ V, ale powinien wynosić 0 V w trybie zapłonu.

Oto link do filmu z odczytem pinu 5. Nie jestem pewien, czy coś pominąłem, ale wygląda na to, że wymiana skrzynki bezpieczników silnika może być rozwiązaniem, jak zasugerował jeden z elektryków, który stwierdził, że 90% takich problemów jest związanych ze skrzynką bezpieczników silnika, a 10% z ECU. W tym momencie myślę, że wykorzystałem wszystkie moje zasoby i możliwości, aby spróbować rozwiązać problem na własną rękę.

Jestem wdzięczny Ianowi i RedSector za ich pomoc. Będę Cię informował o dalszym przebiegu wydarzeń.

EDIT
Przychodzi mi do głowy, co z myśleniem w innym kierunku. Czy istnieje możliwość, że występuje jakiś rodzaj zakłóceń związanych z termostatem lub czujnikiem temperatury podczas uruchamiania samochodu, powiedzmy złe połączenie lub jakaś inna wadliwa część? Czy to ma sens?
 
#25 ·
Nie sądzę, żeby ten problem był związany z termostatem lub czujnikiem temperatury. Dość często zdarza się, że elektronika rozwija problemy wrażliwe na ciepło. Może to być tak proste, jak suchy lut, który łączy i rozłącza się w zależności od temperatury. Interesujące w twoim filmie jest to, że po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu odczyt na mierniku nagle się zmienia, ale potem wraca do pierwotnego odczytu. Cyfrowe multimetry mają bardzo wysoką impedancję wejściową, więc nie obciążają obwodu. Chociaż powinieneś odczytywać 0 V na pinie 2 5V JN, jeśli wystąpiło małe upływ, miernik mógł odczytać 11 V. Podejrzewam, że jest zły kontakt lub suchy lut, prawdopodobnie w skrzynce bezpieczników, który rozłącza się natychmiast po przyłożeniu obciążenia. Jedno pytanie: przekaźnik R5 skrzynki bezpieczników silnika kontroluje wiele rzeczy w samochodzie, w tym reflektory i przekaźnik rozrusznika (R6). Przekaźnik R5 powinien się zamknąć po włączeniu zapłonu. Czy wiesz, czy reflektory działają, gdy samochód nie chce się uruchomić? Uwaga: przekaźnik R6 zasila również BSI.
 
#26 ·
Nie sądzę, żeby ten problem był powiązany z termostatem lub czujnikiem temperatury. Jest dość powszechne, że elektronika rozwija problemy wrażliwe na ciepło. Może to być tak proste, jak suche połączenie lutowane, które nawiązuje i przerywa kontakt w zależności od temperatury.

Interesującą rzeczą w twoim filmie jest to, że po obróceniu stacyjki do pozycji rozruchu odczyt na mierniku nagle się zmienia, ale potem wraca do pierwotnego odczytu. Multimetry cyfrowe mają bardzo wysoką impedancję wejściową, więc nie obciążają obwodu. Podczas gdy powinieneś odczytać 0V na pinie 2 5V JN, jeśli nastąpił mały wyciek, miernik mógł odczytać 11V. Podejrzewam, że jest zły kontakt lub suche połączenie, prawdopodobnie w skrzynce bezpieczników, które przerywa kontakt, gdy tylko zostanie przyłożone obciążenie.

Jedno pytanie: przekaźnik skrzynki bezpieczników silnika R5 kontroluje wiele rzeczy w samochodzie, w tym reflektory i przekaźnik rozrusznika (R6). Przekaźnik R5 powinien się zamknąć po włączeniu zapłonu. Czy wiesz, czy reflektory działają, gdy samochód nie chce się uruchomić?

Uwaga: Przekaźnik R6 zasila również BSI.
Nie zwracałem na to uwagi, ponieważ dzieje się tak przez większość dnia, ale pewne jest to, że sprawdzę to dzisiaj.
 
#29 ·
Sprawdziłem to teraz, tutaj nazywają to automatem rozrusznika, ale to tak naprawdę przełącznik elektromagnetyczny. Ta część została zmieniona, a problem pozostał. Uważam, że z rozrusznikiem nic więcej się nie działo.
Możesz sprawdzić, czy tylko zestaw styków, czy zestaw styków i elektromagnes. Możesz również sprawdzić, czy obracali silnik bez załączenia zestawu styków lub sprawdzili szczotki w silniku rozrusznika.

Następnym razem, gdy to się stanie, spróbuj opukać rozrusznik gumowym młotkiem lub delikatnie młotkiem i zobacz, czy natychmiast spróbuje ponownie uruchomić, czy nadal musisz czekać. To mi coś powie, jeśli spróbuje ponownie uruchomić.
 
#31 ·
Możesz sprawdzić, czy ustawiony jest tylko zestaw styków, czy też zestaw styków i elektromagnes. Możesz również sprawdzić, czy uruchomili silnik bez włączenia zestawu styków lub sprawdzili szczotki w silniku rozrusznika.

Następnym razem, gdy to się stanie, spróbuj opukać silnik rozrusznika gumowym młotkiem lub delikatnie młotkiem i zobacz, czy natychmiast spróbuje ponownie uruchomić, czy też nadal musisz czekać. To mi coś powie, jeśli spróbuje ponownie uruchomić.
Czy możesz wyjaśnić pogrubioną część, nie rozumiem, co mam sprawdzić. Późniejsza część z młotkiem jest jasna :D
 
#32 · (Edited)
Rozrusznik elektromagnetyczny może mieć tylko zestaw styków (zwany w tym schemacie stykami elektromagnetycznymi S/W do przełącznika elektromagnetycznego), wymieniany elektrycznie na górze, co jest często przyczyną braku rozruchu, ale nie jedyną. Lub może mieć zestaw styków i wymieniony elektromagnes (czyli wszystkie elementy do tłoka).

Oto przykład (typowy projekt rozrusznika Bosch, trudno o tak szczegółowy, ale w zasadzie wszystko to samo, dopóki nie zaczniemy mówić o Toyocie 4x4 lub ciężarówkach)
Image


Próbuję zrozumieć, czy wymieniają cały zespół elektromagnetyczny, czy tylko jego część (co zwykle jest wspólną częścią, która odchodzi od zespołu, nie mówiąc, że to, co zrobili, jest złe lub nie jest właściwym sposobem postępowania na początku, po prostu szukam przyczyny i eliminuję rzeczy w mojej głowie).

Test młotkiem zresetuje zablokowany tłok... zajmiemy się przyczynami, jeśli okaże się prawdą, że próby uruchomienia nastąpią po delikatnym pukaniu.
 
#35 ·
jeśli nie możesz dostać się do rozrusznika, aby w niego zapukać. Możesz przetestować rozrusznik, dostarczając zasilanie (12 V) do elektromagnesu rozrusznika, podłączając 12 V do żółtego przewodu w złączu 5V JN. Aby zrobić to bezpiecznie, powinieneś użyć przewodu z uchwytem bezpiecznika i bezpiecznikiem 15A. Upewnij się również, że samochód nie jest na biegu.
 
#36 ·
Dokładnie, jest to dla mnie dość niedostępne. Zajmę się skrzynką bezpieczników, to nic wielkiego, a wygląda też na to, że wymaga wymiany.

Jeśli chodzi o elektromagnes rozrusznika i przewód, wydaje się to interesujące do eksperymentowania, ale nie mam uchwytu bezpiecznika i zajęłoby mi to trochę czasu, aby bezpiecznie wszystko skonfigurować. Więc spróbuję ze skrzynką bezpieczników, jeśli się nie uda, to będziemy wiedzieć o jedną rzecz więcej. Bardzo dziękuję za wskazówki!
 
#38 ·
Myślę, że odkryłeś, że na bezpieczniku 8 było pełne napięcie akumulatora. Możesz spróbować przykleić drut w tym samym miejscu, w którym mierzyłeś napięcie na bezpieczniku 8. W ten sposób bezpiecznik 8 zapewni ochronę.
Ok, mogę spróbować, ale dwie rzeczy:
1. Czy podłączam przewód do bezpiecznika 8 wystarczająco, aby otrzymać zasilanie?
2. Czy podłączam drugą stronę przewodu do kabla, gdzie powinna iść szpilka 2, pomijając inne szpilki, czy też podłączam zasilany przewód do samej szpilki 2, a następnie do kabla?
Nie chcę narobić bałaganu dla prostej próby..
 
#39 ·
Musisz połączyć się z żółtym przewodem (nie ze skrzynką bezpieczników). Niektórzy wyjmują przewód ze złącza (ale myślę, że Twój jest uszczelniony) i po prostu trzymają go na szynie 12 V w skrzynce bezpieczników wystarczająco długo, aby usłyszeć obrót silnika rozrusznika. Wolę mieć bezpiecznik na wypadek, gdyby coś poszło nie tak. Myślałem tylko, że możesz dotknąć przewodem metalowej końcówki na górze bezpiecznika.
 
#42 ·
To wciąż mogą być problemy związane z temperaturą... ale nie wymieniaj losowych rzeczy. Kiedy samochód jest zimny, weź zwykłą suszarkę do włosów i podgrzej ECU silnika. Uważaj i nie przegrzewaj go LUB po prostu podgrzewaj w jednym miejscu, przesuwaj suszarkę. Jeśli samochód odpali, powtórz to z BSI. Miejmy nadzieję, że jedno z nich uniemożliwi uruchomienie samochodu!
 
#43 ·
To wciąż mogą być problemy związane z ciepłem... ale nie wymieniaj losowych rzeczy. Kiedy samochód jest zimny, weź zwykłą suszarkę do włosów i podgrzej ECU silnika. Uważaj i nie przegrzewaj go LUB po prostu podgrzewaj w jednym miejscu, przesuwaj suszarkę. Jeśli samochód się uruchomi, powtórz to z BSI. Miejmy nadzieję, że jedno z nich uniemożliwi uruchomienie samochodu!
Dzięki za kontakt. Przetestowałem to w ten sposób i faktycznie zadziałało. Kiedy ECU było podgrzane, nie uruchomił się, a kiedy schłodziłem go ustawieniem "chłodne", uruchomił się natychmiast.
 
#45 ·
Ok, więc sprawdziłem przewody i z mojej perspektywy nie widzę przewodów, które mogłyby powodować problem. Jednak nie jestem w stanie w pełni skupić się na problemie w tej chwili, ale w weekend spodziewam się bardziej szczegółowego sprawdzenia tych przewodów. Jedyną dziwną rzeczą, jaką widzę, jest wtyczka, która nie jest nigdzie podłączona, ale przypuszczam, że to coś, co nie jest używane w tym samochodzie. Oto kilka zdjęć, jeśli widzisz coś, czego ja nie widzę, zareaguj.
 
#47 ·
Czasami w samochodach występują nieużywane złącza itp. Nie ma się czym martwić. Ogólnie rzecz biorąc, okablowanie wygląda dobrze. Sprawdź złącze ECU (na ECU) i sprawdź piny pod kątem korozji.

Jedyne, co zauważam, to to, że być może dokonano naprawy pomarańczowego przewodu na powyższym zdjęciu, ale może to być fabryczne połączenie do połączenia. Po prostu rzuć okiem, jeśli możesz, ale oczywiście nie rozbieraj go, chyba że wygląda podejrzanie (wydaje się, że został przylutowany, ale nie połączony), jeśli tak, zanotuj, który pin na którym złączu to jest, abyśmy mogli prześledzić go na schematach okablowania i znaleźć jego funkcję.

Najprawdopodobniej jednak ECU jest uszkodzony.