Peugeot Forums banner

verwarmde stoel bestuurderszijde schakelt uit

15K views 12 replies 7 participants last post by  JLobster  
#1 ·
Hallo allemaal, goedemorgen,
Ik ben net lid geworden van dat forum vanwege een probleem in mijn 308 GT180 -65-plaat.
Net na de garantie :(
Ik kon geen draad vinden over mijn probleem in de zoekopdracht, dus ik zal deze openen voor verwarmde stoelen.

Mijn bestuurdersstoelverwarming schakelt zichzelf uit na precies 20 seconden.
Het komt weer aan na Start/Stop, maar weer maar voor 20 seconden. Het lijkt erop dat het zichzelf uitschakelt om misschien oververhitting te voorkomen?? Maar met dat weer zou het best fijn zijn om het langer aan te hebben :nod:
Iemand ervaring mee?
Heb ik een nieuw relais nodig of is het ingewikkelder? Vanwege het feit dat het elke keer terugkomt als ik opnieuw start / stop bij een stoplicht etc.
Ik wilde het even met jullie checken voordat ik naar de dealer ga.

Proost

#4 ·
Heb net hetzelfde probleem gehad met onze 308 sw uit 2015. De stoelverwarming van de bestuurder blijft misschien 30 seconden aan en schakelt dan uit (de verlichte bediening wordt ook zwart). De passagierskant werkt prima, net als alle andere elektrische apparaten.

Iemand een idee waar ik naar moet kijken? Zekering?

Alvast bedankt voor alle input!
(Vries me hier in het noorden van Zweden de kont af).

Verzonden vanaf mijn BLA-L29 via Tapatalk

#11 ·
Probleem opgelost! Heb de grote gele connector onder de stoel uit elkaar gehaald en de contactoppervlakken ingespoten met deoxit/contactspray, een paar keer verbonden/verbroken en voilĂ : mijn achterwerk is weer lekker warm!

.. hopelijk gaat de reparatie lang mee :)

Deze man was de schuldige:
Image

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn stoelverwarming, die na precies 20 seconden uitgaat. Ik heb een andere connector gevonden die ik met oxide cleaner heb schoongemaakt, maar ik wist niet waar deze connector op uw foto voor is. Is het ook voor verwarming?

#8 ·
Update: De reparatie was de eerste paar dagen een beetje wankel, maar nu is hij stabiel en de stoelverwarming werkt zoals het hoort.
Er moet dus iets met de gele connector zijn geweest.
Blij om weer een lekker warme achterkant te hebben en dat afschuwelijke geld te besparen dat een reparatie in de werkplaats lijkt te eisen.

#9 ·
Hoi iedereen, goedemorgen,
Ik ben net lid geworden van dat forum vanwege een probleem in mijn 308 GT180 -65 plaat.
Net na de garantie :(
Ik kon geen draad vinden over mijn probleem in de zoekopdracht, dus ik zal deze openen voor stoelverwarming.

Mijn stoelverwarming aan de bestuurderskant schakelt zichzelf uit na precies 20 seconden.
Het komt weer aan na Start/Stop, maar weer maar 20 seconden. Het lijkt erop dat het zichzelf uitschakelt om misschien oververhitting te voorkomen?? Maar bij dat weer zou het best fijn zijn om het langer aan te hebben :nod:
Enige ervaring hiermee?
Heb ik een nieuw relais nodig of is het iets ingewikkelder? Vanwege het feit dat het elke keer weer aangaat als ik opnieuw start / start stop bij een stoplicht etc.
Ik wilde het even met jullie checken voordat ik naar de dealer ga.

Proost
Hoi,
Eerste bericht hier. Ik weet dat deze thread oud is en het is een lange termijn, maar ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als jij - zag dat het stiekeme lampje zichzelf uit en weer aanging. (208 GTi Prestige) Heb het ding uit elkaar gehaald zoals jij deed en contactspray erin gespoten, stoelen ongeveer 5 minuten aan laten staan en het lampje ging niet uit... nog niet... Ik vraag me echter af of je het onderdeelnummer voor de schakelaar zelf hebt? Ik kan oudere vinden op eBay etc. maar ik weet niet zeker of deze in mijn auto zouden passen!

Proost

#10 ·
Hoi,
Eerste bericht hier. Ik weet dat deze thread oud is en het is een lange termijn, maar ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als jij - zag het stiekeme lampje dat zichzelf uit en weer aanging. (208 GTi Prestige) Heb het ding uit elkaar gehaald zoals jij en contactspray erin gespoten, stoelen ongeveer 5 minuten aan laten staan en het lampje ging niet uit... nog niet... Ik vraag me echter af of je het onderdeelnummer voor de schakelaar zelf hebt? Ik kan oudere vinden op eBay etc. maar ik weet niet zeker of deze in mijn auto passen!

Proost
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Citroen C4 PICASSO MK2. Precies na 20 seconden gaat het uit en gaat het lampje uit. Heeft u een oplossing gevonden? Citroen Services zegt dat ze het hele systeem van matten onder de stoel moeten vervangen...heel veel werk...Ik geloof niet dat dit het echte probleem is.