Peugeot Forums banner

Is de GT Line de moeite waard ten opzichte van Allure?

1 reading
65K views 23 replies 12 participants last post by  Octoberon  
#1 ·
Ik volg dit forum al een tijdje, want ik sta op het punt mijn volgende leaseauto te bestellen en ben per ongeluk op de 3008 gestuit tijdens mijn onderzoek. Ik vind het een prachtige auto en het wordt zeker mijn volgende auto. Ik kan alleen niet beslissen welk model ik moet kiezen.

De opties die ik heb beperkt tot:

1.2L benzine automaat Allure met draadloos opladen, elektrisch bedienbare achterklep (incl. open & Go) en LED-koplampen

Of

1.6L benzine automaat GT Line met optionele open & GO (keyless entry & start/stop knop)

Het verschil dat ik per maand moet betalen is ongeveer £22 voor de GT Line, dus niet enorm veel, maar ik wilde graag meningen van degenen die de GT Line hebben, of de extra styling etc. het waard is. Voor zover ik kan zien, is dat alles wat ik krijg als ik de extra's op de Allure heb gezet.

Ik ben momenteel bezig met een proefrit in een 1.6 benzine automaat Allure en het is een geweldige auto. Ik denk niet dat ik iets verkeerd zou kunnen doen met een van beide modellen, maar mijn hart trekt me niet naar de GT Line :)

#3 ·
Ik ben het ermee eens, de GT-Line had slechts één significante upgrade ten opzichte van de Allure - led-verlichting, wat een optie van £850 is op de Allure. Ook is de gt-line van binnen erg somber door de donkergrijze hemelbekleding. De licht stenen hemelbekleding in de Allure is veel beter.

#5 ·
Er zijn veel kleine verschillen tussen Allure en GT Line. Toegegeven, sommige maken niet veel verschil, maar als pakket verbeteren ze echt het algehele gevoel en de uitstraling van de auto. Ik moet zeggen dat het voor zo'n kleine maandelijkse kostenverhoging de overweging waard is, vooral als u van plan bent langere reizen met hogere snelheid en met zwaardere ladingen te maken. De 1.6 zal hier voordelig zijn, hoewel de 1.2 Auto uitstekend is voor standaard dagelijks rijden.

Veiligheid en beveiliging
− Zelfnivellerende koplampen
Comfort en gemak
− LED-interieurverlichting (opbergruimtes, laadruimte)
− PEUGEOT i-Cockpit® Amplify (Keuze uit twee configureerbare interieurambiances). Door de slimme aanpassing van dynamiek, interieurverlichting en interieurgeuren kunnen twee onderscheidende ervaringen worden beleefd aan boord van de geheel nieuwe PEUGEOT 3008 SUV
− 'Boost': voor een dynamischere ervaring
− 'Relax': voor een meer serene ervaring
Interieurkenmerken
− Aikinite contraststiksels op armsteun, pookhoes en dashboard
− Bevlokte binnenzak voorportier
− Mistral vloermatten met Aikinite contraststiksels
− Mistral volnerf geperforeerd lederen stuurwiel met Aikinite stikseldetails en satijnchroom 'GT Line'-embleem
− Dakbekleding - Tramontane zwart
− Zitplaatsen
− Mistral 'Imila' lederlook en stoffen bekleding met Aikinite 'dubbele stikseldetails'
In-Car Entertainment
− Smartphone oplaadplaat
Exterieurverlichting en zichtbaarheid
− Volledige LED-koplampen
− LED-mistlampen (inclusief statische bochtverlichtingsfunctie)
− LED sequentiële scrollende richtingaanwijzers voor
− Op de buitenspiegel gemonteerde LED 'PEUGEOT Lion' benaderingsverlichting
Exterieurkenmerken
− Buitenspiegelkappen: Nera zwart
− 'GT Line' emblemen in satijn koper (voorspatborden en achterklep)
− Radiatorrooster: geblokt met zwarte 'PEUGEOT' letters
− Dak: 'Black Diamond'
− Zijruitbekleding: chroom
− Sportief ontwerp voorbumper
− Dubbele uitlaateffect trim

#8 ·
Hetzelfde dilemma - 1.2 Allure auto + led's vs 1.6 GT line auto. Gewoon meer extra's kiezen - "drive assist" + "Safety plus". Naast de genoemde GT line extra's kan ACC (niet mogelijk met 1.2) worden verkregen, en in totaal is de GT line 1750 EUR meer. In de winter meer korte afstand ritten in de stad, in de zomer meer snelweg en regionale wegen. Het zou geweldig zijn om de opmerkingen van 1.6 THP EAT6 eigenaren te horen - zou u opnieuw voor dezelfde motor/versnellingsbak kiezen als u weer een 3008 zou kopen?

#10 ·
Na het testen van de 1.2 Petrol Auto... Oh ja, ik zou zeker voor de 1.6 Petrol Auto gaan.
Voelt merkbaar krachtiger en 'volwassen' aan.
.

Dat is waar ik me zorgen over maak bij het kopen van de 1.2 Allure. Ik ben momenteel de 1.6 aan het testen en die voelt echt geweldig aan, hoewel ik hem voornamelijk zou gebruiken voor kleine stads-/dorpsritten in plaats van lange afstanden, vandaar dat ik neig naar de 1.2 Allure met alle bovenstaande extra's.

#12 ·
Ik wil graag mijn ervaring met de selectie van mijn 3008-voertuig tot nu toe toevoegen, als het helpt;

Ik heb in maart 2017 een 1.2 GT Line proefgereden voordat ik bestelde, maar kocht een 3008, 1.6 Allure (automaat) met LED-koplampen, Adaptive Cruise Control, Grip Control, key-less entry (open and go) en ben er echt dol op, en dit zijn mijn redenen;

- Ik haat de donkere motorkapbekleding van de GT Line. Het maakt het interieur somber en voelt klein aan. Mijn 7-jarige zoon haat het ook als hij op de achterbank zit. Het is echt irritant dat er geen lichtere motorkapbekleding beschikbaar is, zelfs niet als optie voor de GT Line.

- Stoffen stoelen. Stoffen stoelen zijn niet beschikbaar met de GT Line en zien er echt mooi uit en voelen ook zo aan. Ik woon in een tropisch, warm en vochtig land en het is niet oncomfortabel om te zitten, zelfs als ik het voertuig urenlang buiten laat staan. Met de lederlook stoelen van de GT Line was het verschrikkelijk. Stoelverwarming werkt ook goed in stoffen stoelen.

- Als je voor Allure gaat, moet je LED-koplampen nemen. Het wordt geleverd met de GT Line voorbumper, automatische niveauregeling en alle andere LED-verlichting hetzelfde als de GT Line. Maar je krijgt niet de automatische dimfunctie (smart beam assists) die wordt geleverd met de GT Line (ik weet niet zeker of het als optie kan worden toegevoegd).

- Adaptive Cruise Control (ACC) is een must als je snelwegen gebruikt. Dit is niet beschikbaar met de 1.2-motor. ACC werkt tot nu toe geweldig voor het rijden op de snelweg. Hoe dan ook, het is niet goed voor stop-and-go verkeer.

- Ik krijg 17~18 km/L voor het rijden op de snelweg voor mijn 1.6-motor, maar in de stad is het 10~12 km/L. Het verkeer is hier verschrikkelijk en de mijne heeft geen start-stop functie (deze is niet beschikbaar voor onze regio).

- Ik heb elektrische stoelen toegevoegd en alleen een volledig elektrische functie voor de bestuurdersstoel en voor de elektrische verstelling van het onderste zitkussen van de passagier. Als je in een land met links stuur rijdt en elektrische stoelen krijgt, krijg je hoogstwaarschijnlijk ook lendensteunverstelling voor de passagier.

- Voor snel inhalen is 1.6 beter dan 1.2. Er is een groot verschil in vermogen op basis van mijn ervaring.

- Allure heeft geen elektrische achterklep, je moet deze als optie toevoegen als dat nodig is. Maar de handmatige is oké voor mij.

- Als je de stoelmassagefunctie voor Allure toevoegt, kan de werking problematisch zijn, zoals anderen hebben gemeld (ik heb deze optie niet gekregen), hij komt altijd automatisch elke keer dat je de motor start en de bedieningsoptie is niet hetzelfde als bij de GT Line.

- Heb alleen 180 achteruitrijcamera maar niet 360 (inclusief camera voor), het vervelende is de beeldkwaliteit maar het is oké dag en nacht.

#13 · (Edited)
- Als je voor allure gaat, moet je LED-koplampen nemen. Het wordt geleverd met GT Line voorbumper, automatische niveauregeling en alle andere LED-verlichting hetzelfde als GT Line. Maar je krijgt niet de automatische dimfunctie (slimme straalassistentie) die wordt geleverd met de GT Line (niet zeker of deze als optie kan worden toegevoegd)
Je krijgt dit inderdaad met de Allure + LED-koplampen, even ter verduidelijking :thumb:

Ik koos voor de Allure omdat ik ook niet van het donkere interieur van de GT Line hield (had iets soortgelijks op mijn vorige V40), ik vind de Allure donker genoeg zoals hij is met al de grijze materialen. Ik wilde ook de stoelen en de interieurbekleding die specifiek zijn voor de Allure, en 18 inch wielen max voor rijcomfort. Als je veel opties gaat toevoegen, is de GT Line mogelijk financieel aantrekkelijker.

#14 ·
Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik denk dat voor mijn type rijden de 1.2L voldoende zou moeten zijn, maar ik denk dat ik voor de 1.6L GT Line-versie ga, aangezien ik die heb getest, dus alles minder zou een tegenvaller zijn. Ik heb mijn vrouw ook gewaarschuwd voor het zwarte dak en ze vindt het prima. Het feit dat ik toestemming van mijn vrouw heb gekregen om de GT Line te nemen, heeft er niets mee te maken. Eerlijk :)

#23 ·
Bedankt voor al jullie antwoorden. Denk dat voor mijn type rijden de 1.2L voldoende moet zijn, maar denk dat ik voor de 1.6L GT Line versie ga, aangezien ik die heb getest, dus alles minder zou als een teleurstelling voelen. Heb de vrouw ook gewaarschuwd voor het zwarte dak en ze vindt het prima.

Het feit dat ik toestemming van mijn vrouw heb gekregen om de GT Line te krijgen, heeft er niets mee te maken. Eerlijk :)
Mijn vrouw heeft de GT line. Ze zag de donkere dakhemel en vond het meteen goed. Ik denk dat het komt omdat het past bij haar humeur in de ochtend... Als ik erover nadenk, past het bij haar humeur de hele verdomde dag!!:madwife:

Ach ja, zegen haar:eek:

Grumpy.

#18 ·
Keyless is geen standaard, maar was wel iets dat ik overwoog te nemen, hoewel de vrouw ook aarzelde om ervoor te gaan, maar ik wil echt het startknop-element ervan. Heb dat op mijn huidige auto en het voelt echt ouderwets om een stuk metaal in te moeten stoppen om de auto te starten.
Zo voelde ik me precies...maakte me niet druk om de keyless entry, maar de startknop wilde ik echt. Zoals je zegt, sleutel om te starten is `zo vorige eeuw`. Wat de beveiliging betreft, er zijn dingen die je daaraan kunt doen.

#22 ·
Net mijn bestelling geplaatst bij mijn bedrijf voor de 1.6L GT Line in Nimbus Grey met Open & Go. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het wachten begint...
Geweldige keuze - de 1.2 is echter een geweldige motor, heeft enorme kracht voor een kleine motor en tenzij je met z'n vieren met koffers probeert te accelereren van 80 naar 90, gaat het goed.

Ik heb de 1.6 in de 208 en dat is ook een geweldige motor