Peugeot Forums banner

Motorwaarschuwingslampje na het tanken

16K views 10 replies 7 participants last post by  Sarah72  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal,

Op zoek naar hulp of een oplossing hiervoor. Ik heb het in het begin niet gemerkt, het verscheen voor het eerst een paar maanden geleden, ik heb geprobeerd het te repareren, maar zonder succes, nadat ik de auto naar het Peugeot-centrum had gebracht, werd het gerepareerd en maakte het een groot gat in mijn portemonnee. En nu heb ik het gemerkt - het is de derde keer, na een paar keer tanken (gebeurt na de 3e of 4e keer tanken) kort daarna, wanneer ik wegrijd van het benzinestation, gaat het motorlampje branden "motorstoring, reparaties vereist". Wat is er aan de hand? Is deze auto gemaakt om Peugeot geld te laten verdienen? Na een paar keer tanken moet je naar het Peugeot-centrum om ze geld te geven? Het is de eerste Peugeot-auto die ik heb, maar de ervaring is erg slecht! Denk niet dat ik er nog een zal krijgen na deze! Sinds ik hem heb - niets dan problemen! Heeft iemand hetzelfde probleem? Of is dit iets onverklaarbaars? De auto is een RCZ.

Bedankt

#2 ·
Opgelost. Het lijkt erop dat de benzinetank in Peugeot (niet zeker of het in alle modellen zo is) is uitgerust met sensoren voor benzinedampen en deze verzamelt en mengt met brandstof. Peugeot denkt dat het "schoner" is om damp te verbranden dan deze in de atmosfeer vrij te laten (ik denk dat beide manieren slecht zijn lol). Dus als je je benzinetank overvult - is er geen plek voor damp om naartoe te gaan en sensoren registreren een storing en het motorlampje gaat branden. Maar bij het tanken doe je het zoals bij alle andere auto's - steek je de nozzle in het gat en vul je hem op tot hij vol is en de pomp stopt automatisch met het pompen van benzine in de tank. Dus als je dit vervelende motorlampje wilt vermijden - vul dan nooit je benzinetank helemaal vol! Wat irritant is! Ik houd mijn benzinetank altijd vol, rijd tot de helft en vul hem dan weer bij! Probleem loste zichzelf op na een tijdje met de auto te hebben gereden en toen de benzine daalde, ging het motorwaarschuwingslampje vanzelf uit, geen fouten hoeven te wissen etc., wat goed is.

Hoe dan ook, ik hoop dat dit iemand helpt om het mysterie op te lossen na het vullen van hun benzinetank en het mysterieus oplichten van het motorlampje dat aangeeft dat er reparaties nodig zijn.

p.s. Ik zie dat dit forum dood is, ook al ziet het eruit als een legitiem Peugeot-forum, maar niemand leeft hier?!

#4 ·
Opgelost. Het lijkt erop dat de benzinetank in Peugeot (niet zeker of het in alle modellen is) is uitgerust met sensoren voor benzinedamp en deze verzamelt en mengt met brandstof. Peugeot denkt dat het "schoner" is om damp te verbranden dan deze in de atmosfeer te lozen (ik denk dat beide manieren slecht zijn lol). Dus als je je benzinetank overvult - is er geen plek voor damp om naartoe te gaan en sensoren registreren een storing en het motorlampje gaat branden. Maar bij het tanken met benzine doe je het zoals alle andere auto's - steek de nozzle in het gat en vul het op tot het vol is en de pomp stopt automatisch met het pompen van benzine in de tank. Dus als je dit vervelende motorlampje wilt vermijden - vul dan nooit je benzinetank helemaal vol! Wat irritant is! Ik houd mijn benzinetank altijd vol, rijd tot de helft en vul hem dan weer bij! Probleem loste zich vanzelf op na een tijdje rijden en toen de benzine daalde, ging het motorwaarschuwingslampje vanzelf uit, geen fouten wissen etc. nodig, wat goed is. Hoe dan ook, hopelijk helpt dit iemand om het mysterie op te lossen na het vullen van de benzinetank en het mysterieus oplichten van het motorlampje met de melding dat er reparaties nodig zijn. p.s. Ik zie dat dit forum dood is, ook al ziet het eruit als een legitiem Peugeot-forum, maar niemand leeft hier?!
Hallo, dit is gebeurd met mijn peugout partner na het tanken vanochtend bij de garage

#3 ·
In de eerste plaats is de verdampingsemissiecontrole in brandstofsystemen al tientallen jaren van kracht.

Ten tweede, geen van mijn Peugeots had problemen met volledig tanken, er is iets mis met die van jou: welke codes had je voertuig? Dat gezegd hebbende, zeggen alle fabrikanten dat je de brandstoftank niet moet overvullen door de pomp meer dan een paar keer te laten klikken, omdat de kans bestaat dat je het verdampingssysteem overbelast.
Fragment uit de handleiding van de RCZ:
Image

Ten derde, het forum is zeer levendig, kijk rond.

#10 ·
Hoi, ik had een vergelijkbaar probleem met mijn peugeot (benzinemotor). Kan iemand die erin geslaagd is dit probleem op te lossen, schrijven wat het was en hoe hij het heeft opgelost?
Zoals hierboven vermeld, vult u mogelijk gewoon uw tank te veel.