Peugeot Forums banner

Motorstoring Code P2202

15K views 2 replies 2 participants last post by  1956cmc  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 308 1.6 BlueHdi uit 2016 met ~55k mijl op de teller.
Ik was aan het rijden en plotseling verschijnt er een waarschuwingslampje, met het altijd handige bericht dat ik het voertuig moet laten repareren.

Mijn diagnoseapparaat aangesloten: P2202 is gerelateerd aan de """NOx Sensor Circuit Low Banks 1""".

93813

Zoals voorgesteld heb ik ze allemaal gewist en gekeken wat er gebeurt. Verschijnt niet meer.

Maar ik wil graag weten of iemand precies weet waar deze sensor zich bevindt????, Het is mijn bedoeling om hem zelf te vervangen.

Vervangend onderdeel op Amazon:

93814

Veel dank voor al jullie hulp.
Alberto

#3 ·
Had deze code op mijn 2017 diesel c3. Code gewist en na een paar runs kwam U509E. Opnieuw gewist toen de motor op de helft van de temperatuurmeter stond. Fout gereset en ongeveer 1/2 uur gereden zonder dat de fout terugkwam. De volgende dag op temperatuur gereden, geen fouten. Vandaag op temperatuur gereden, geen fouten. Ik had mijn eerste ervaring met adblu-fouten in 2021, waaruit bleek dat een nieuwe pomp en tank nodig waren. De fout verdween uiteindelijk vanzelf en ik had geen problemen, omdat de auto bij bijna alle ritten altijd op temperatuur werd gebracht. APK in 2022 goedgekeurd. Ik had geen problemen tot, zoals eerder beschreven, dit jaar 2023. Concluderend kan ik alleen maar zien dat het probleem met dieselvoertuigen met latere emissiecontrole zoals adblu of DPF gevoelig is voor foutcodes als gevolg van het onvermogen om korte ritten te rijden (ja, ik weet dat dit algemeen bekend is) voor een bepaalde tijd, ze moeten, om foutvrij te zijn, lange afstanden rijden, wat onvoordelig wordt om te gebruiken. Ik zal daarom overstappen op een benzineauto nadat ik sinds 1995 citroen diesels heb gereden.