Peugeot Forums banner

Motor- en UREA-waarschuwingslampjes en -berichten

261K views 44 replies 27 participants last post by  ICSXAJC  
#1 ·
Ik heb een Peugeot 5008 uit 2016 en vandaag, toen ik terugkwam van een trip naar de winkels, zou ik zeggen dat ik slechts 5 minuten na het begin van de rit naar huis de eerste waarschuwingspiep kreeg en het motorwaarschuwingslampje aanging met een bericht op het dashboard met de tekst Motorstoring Reparatie vereist. Direct daarna kreeg ik een tweede waarschuwingspiep en het UREA-waarschuwingslampje ging branden met een waarschuwingsbericht op het dashboard met de tekst Emissiecontrolefout.

Iemand ideeën over wat het probleem zou kunnen zijn? Moet ik mogelijk gewoon Adblue bijvullen of zou het een mechanisch probleem kunnen zijn en moet ik naar de garage?

#2 ·
Ik ontdekte dat het ureumreservoir op de fabriek slechts halfvol is, dus de vraag is hoeveel mijlen/kilometers heb je gereden?

Druk op de "check"-knop onder je snelheidsmeter en bekijk het display. Het controleert het Adblue-niveau en zegt zoiets als "2700 KM tot geen start". Als er minder staat, moet je waarschijnlijk je Adblue bijvullen.

#6 · (Edited by Moderator)
2008 1.5Diesel 2016 Emmisons Waarschuwingslampje Urea AdBlue

Dus ik schrijf dit om andere gebruikers te informeren over het scenario waarin ik me heb bevonden met betrekking tot mijn 2008 2016 diesel... Begonnen met het oplichten van het motorwaarschuwingslampje met de melding dat er een emissiefout is. Hierna, na ongeveer tien minuten rijden, ging de Urea (lampje brandde) aan, ondanks dat de tank al halfvol was. Hierna, na het opnieuw starten van mijn auto, gaat het motorlampje branden en staat er dat u de auto na 700 mijl niet meer kunt besturen...

Dus ik heb dit naar de dealer gebracht, ondanks dat de auto pas 40.000 km op de teller heeft en 6 maanden uit de garantie is, en er is mij verteld dat het de klopsensor is... Er is £ 114 in rekening gebracht om hem aan te sluiten om mij te vertellen dat de klopsensor defect is... De klopsensoren zijn behoorlijk duur en ze rekenen nog eens 1 uur arbeidstijd om te monteren voor £ 526... Maar uiteindelijk werd er £ 700 in rekening gebracht!!! omdat het middengedeelte van de uitlaatdraad beschadigd was toen ze de klopsensor verwijderden...

Dus mensen, wees voorbereid om voor dit werk door de Peugeot-dealer te worden opgelicht.... Ik heb geprobeerd om coulance te vragen, maar ze zeiden dat omdat ik de auto buiten Peugeot had gekocht en hem had laten onderhouden in een niet-Peugeot-garage, ze geen coulance zouden verlenen. Ik hoop dat dit iemand helpt... Heel erg teleurstellend.

#7 ·
Dus ik schrijf dit om andere gebruikers van het scenario te voorzien waar ik in heb gezeten met betrekking tot mijn 2008 2016 diesel... Begonnen met het motorwaarschuwingslampje dat aanging met de melding dat er een emissiefout is. Hierna, na ongeveer tien minuten rijden, ging de Urea (lampje ging aan) aan, ondanks dat de tank al halfvol was. Hierna, na het opnieuw starten van mijn auto, gaat het motorlampje aan en zegt dat u de auto na 700 mijl niet meer kunt besturen..... Dus ik heb dit naar de dealer gebracht, ondanks dat de auto pas 40.000 km op de teller heeft en 6 maanden uit de garantie is en er is mij verteld dat het de klopsensor is... Er werd £114 in rekening gebracht om hem aan te sluiten en mij te vertellen dat de klopsensor defect is... De klopsensoren zijn vrij duur en ze rekenen nog eens 1 uur arbeid om te monteren... voor £526... Maar uiteindelijk werd er £700 in rekening gebracht!!! omdat het middengedeelte van de uitlaatdraad beschadigd was toen ze de klopsensor verwijderden... Dus jongens, wees bereid om door de Peugeot-dealer te worden genaaid voor dit werk.... Ik heb geprobeerd om coulance te vragen, maar ze zeiden dat omdat ik de auto buiten Peugeot had gekocht en hem had laten onderhouden in een niet-Peugeot garage, ze geen coulance zouden verlenen. Ik hoop dat dit iemand helpt... Erg, erg teleurstellend.
Hmm... klopsensor zou niets te maken hebben met het ureumsysteem. Zelfs als dat wel zo was, zijn de klopsensoren goedkoop. £22ish van pug en zou in minder dan een half uur verwisseld moeten kunnen worden. Kun je precies plaatsen wat er op de factuur stond.... want hier klopt iets niet en ik ruik onraad.

#10 ·
Die NOx-sensoren zijn duur, ze hebben de prijzen niet overschreden. Tenminste, ik heb het probleem met die gevonden..... het is gemaakt in Duitsland door Bosch :lol: Ik dacht dat £250 schandalig was voor een sensor... toen ontdekte ik wat een VW nox-sensor kost..... £400 :eek: Hoewel de sensor hetzelfde is!

£280 voor arbeid echter.... Het duurt ongeveer 5 minuten om de foutcodes te krijgen, 5 minuten om te onderzoeken welke onderdelen besteld moeten worden. De montage zou niet langer dan een half uur moeten duren.

Voor zo'n nieuwe auto zou ik niet denken dat de NOx-sensor zo vast zou moeten zitten dat je hem er niet uit kunt krijgen. Dus ze hebben waarschijnlijk de uitlaatpijp beschadigd door hun eigen onervarenheid en hebben u ervoor laten betalen.

Hoe dan ook, het is kapot gegaan, maakt niet uit, de uitlaatpijp kost £120 incl. klemmen, de centrale uitlaat is ook niet moeilijk te vervangen, mijn lokale monteur rekende me £20 om de DPF op een Peugeot 407 te vervangen en dat is ingewikkelder dan een verdomde nox-sensor.

Dan zou testen gemakkelijk zijn, de motor aanzetten... "oh kijk, het motorlampje is niet teruggekomen", laten we een rondje van 5 minuten om de blok rijden...

In wezen hebben ze te veel gerekend voor arbeid en diagnose. Ik zou persoonlijk niet teruggaan, de dealer zorgt niet voor zijn klanten. Ze moeten denken dat je daar met een Bentley bent binnengereden.

#15 ·
Hoi, Sorry om te horen van je probleem. Ja, het was volledig opgelost nadat dit was vervangen en sindsdien geen problemen meer. Probeer een kleinere garage te vinden om het voor je aan te sluiten en als het de code voor de Nox-sensor geeft. Happy Days Eh
Bedankt Andy.? Je informatie is een grote hulp. Ik heb de sensor op eBay geprijsd voor £250, maar zal een kleinere garage vragen om het te repareren om afzetterij door de dealer te voorkomen. Online ziet het eruit als een grote klus, maar blijkbaar is het een veelvoorkomende fout. Om eerlijk te zijn, deze DPF-filters zijn gewoon zo'n gedoe.

#33 ·
Hoi mensen, ik neem aan dat er bij niemand weer waarschuwingslampjes zijn gaan branden? Minder dan een maand na vervanging?
Perfecte timing midden in dit alles niet. ? Ik heb mijn auto nodig.
Ja IK, ik ben woedend! Ik heb een Peugeot 30082016), 55.500 mijl op de teller. Ik heb net de NOX-sensor 4 weken geleden laten vervangen voor £ 550 door een lokale garage en dezelfde waarschuwingslampjes zijn weer gaan branden. Ik breng hem donderdag terug naar hem! Ik ben ten einde raad...

#17 ·
Ik heb een Peugeot 5008 uit 2016 en vandaag, toen ik terugkwam van een trip naar de winkels, ik zou zeggen slechts 5 minuten na het begin van de reis naar huis, had ik de eerste waarschuwingspiep en het motorwaarschuwingslampje ging aan met een bericht op het dashboard met de tekst Motorstoring. Reparatie vereist. Direct daarna kreeg ik een tweede waarschuwingspiep en het UREA-waarschuwingslampje ging aan met een waarschuwingsbericht op het dashboard met de tekst Emissiecontrolefout.

Iemand ideeën over wat het probleem zou kunnen zijn, is het gewoon dat ik mogelijk Adblue moet bijvullen of zou het een mechanisch probleem kunnen zijn en moet ik naar de garage?

Bedankt
Bedankt voor het delen, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Peugeot 5008 gisteren, ik heb hem naar de lokale garage gebracht. Mijn Adblue is alleen bijgevuld bij de laatste service, die rond januari 2020 was, dus ze vertelden me dat ik de Ureumvloeistof moet vervangen, en het kost ongeveer 120 als dat een fles is en 240 als dat een zak is, en dat wordt aanstaande maandag gedaan. Zijn ADBlue en Ureumvloeistof hetzelfde? Na het zien van je bericht, begin ik me af te vragen of er iets mis is met de auto.

#19 ·
Bedankt voor het delen, ik heb precies hetzelfde probleem als gisteren met mijn Peugeot 5008, ik heb hem naar de lokale garage gebracht. Mijn Ad blue is alleen bijgevuld vanaf de laatste service, die rond januari 2020 was, dus ze vertelden me dat ik de ureumvloeistof moet vervangen, en het kost ongeveer 120 als dat een fles is en 240 als dat een zak is, en dat wordt aanstaande maandag gedaan. Zijn ADBlue en ureumvloeistof hetzelfde? Na het zien van je bericht, begin ik me af te vragen of er iets mis is met de auto.
Ik moest pat-vloeistof in mijn auto doen na het lezen van enge verhalen, het was een nox-sensor etc. maar laat pat-vloeistof in je auto doen, blijkbaar gaat het maar 70k mijl mee, mijn auto had er 110k gedaan voordat ik het nodig had tbh. Ik had een vervolgprobleem nadat pat-vloeistof in mijn auto was gedaan, kon het niet worden geregenereerd totdat ik een storing aan mijn ventilator had verholpen, omdat de ecu het niet zou laten gebeuren, alles goed nu

#21 · (Edited by Moderator)
Uread en AdBlue zijn hetzelfde, maar wat je beschreef is geen ureum. Je hebt vloeistof nodig voor het FAP-filter, dat wordt gebruikt tijdens de regeneratie, en daarvoor heb je een monteur en diagnose nodig. Ureum kan door de bestuurder worden bijgevuld en diagnose is niet nodig.
Bedankt daarvoor, ik zal proberen een nox-sensor te krijgen, niet erg goed met auto's, maar na het lezen van de berichten hier, hoop ik dat dit het probleem zou kunnen oplossen.

#23 ·
Tenzij u zich in de garantieperiode bevindt, breng het dan niet naar Peugeot. U kunt het beter naar een kleine garage brengen om het aan te sluiten. Ze zullen niet zoveel in rekening brengen als 114 pond. En als de Nox-sensor verschijnt, kunnen ze hem voor u plaatsen. Peugeot is een stel oplichters die niet om hun klanten geven.

#25 ·
Het is niet "Peugeot" waar je je auto naartoe brengt. Het is een onafhankelijke dealer, die een licentie heeft om het merk Peugeot te gebruiken. Er zijn goede dealers... en er zijn slechte dealers. Ongeacht het merk is een fatsoenlijke onafhankelijke dealer als je auto geen garantie meer heeft bijna altijd goedkoper voor eenvoudigere zaken, maar dat hangt allemaal af van je relatie met de garages.

#26 · (Edited by Moderator)
Ik had in maart een vergelijkbaar probleem met mijn 66plate, 1.6, 208. Ik ging naar de Peugeot-dealer zoals geadviseerd door mijn kleinere garage en betaalde bijna £500 voor diagnose en een nieuwe nox-sensor.

Lockdown gebeurde, de auto heeft minder dan 1000 mijl gereden en deze week gebeurde hetzelfde. Ik ging terug naar Peugeot en dacht dat ik weer een defecte sensor had en nu vertellen ze me dat ik een nieuwe adblue-tank nodig heb en dat het £1000 kost!!! (Ze zullen me natuurlijk geen exacte cijfers vertellen!)

Ik ging terug naar de man van wie ik hem had gekocht, die zei dat hij zijn monteur ernaar zou laten kijken. Blijkbaar kan hij de ECU overschrijven omdat de adblue-tank het verkeerde signaal stuurt dat hij leeg is, terwijl hij in feite vol is. Heeft iemand dit al gedaan of ervan gehoord? Ik wil gewoon niet betalen en het lost het niet op... Ik wil niet 1000 hoeven te betalen als het niet nodig is.

#27 ·
Ik had in maart een vergelijkbaar probleem met mijn 66plate, 1.6, 208. Ik ging naar de Peugeot-dealer, zoals mijn kleinere garage me adviseerde, en betaalde bijna £500 voor diagnose en een nieuwe nox-sensor.
Lockdown gebeurde, de auto heeft minder dan 1000 mijl gereden en deze week gebeurde hetzelfde. Ging terug naar Peugeot en dacht dat ik weer een defecte sensor had en nu vertellen ze me dat ik een nieuwe adblue-tank nodig heb en dat het £1000 kost!!! (Ze zullen me natuurlijk geen exacte cijfers vertellen!)
Ik ging terug naar de man van wie ik hem had gekocht, die zei dat hij zijn monteur ernaar zou laten kijken. Blijkbaar kan hij de ECU overschrijven, omdat de adblue-tank het verkeerde signaal stuurt dat hij laag is, terwijl hij in feite vol is. Heeft iemand dit al gedaan of ervan gehoord? Ik wil gewoon niet betalen en het lost het niet op... Ik wil geen 1000 betalen als het niet hoeft.
Ik heb deze lus doorgemaakt met een Berlingo. Had een nieuwe NOX-sensor - leek het op te lossen, maar na 50 mijl ging het weer - motorlampje en ureum. Had het systeem gereset om een ​​nieuwe poging mogelijk te maken, omdat ik wanhopig was - £40 :-( Nu weer aan het aftellen en werk het systeem van de tack terug door. Tweedehandse tanks zijn voor veel minder verkrijgbaar. Voordat ik dat deed, heb ik de zichtbare tanksensor losgekoppeld (auto op oprijplaten en reservewiel verwijderd) en de motor gestart - motorlampje weer aan en foutcodes verschenen (ik heb een £10 codelezer/resetter). Opnieuw aangesloten en de codes gewist - dat liet alleen het ureumlampje over. De volgende stap is om de spanningen/weerstand op de sensorschakelaar te controleren en te kijken of kortsluiting de ECU ertoe aanzet te denken dat de tanksensor registreert. Daarna laat ik de tank vallen - drie bouten - en kijk of knutselen een verschil maakt. Gepensioneerd dus ik heb tijd!

#28 ·
Ik heb een Peugeot 5008 uit 2016 en vandaag, toen ik van een trip naar de winkels terugkwam, zou ik zeggen dat ik pas 5 minuten na het begin van de reis naar huis de eerste waarschuwingspiep kreeg en het motorwaarschuwingslampje aanging met een bericht op het dashboard met de tekst Motorstoring. Reparatie vereist. Direct daarna kreeg ik een tweede waarschuwingspiep en het UREA-waarschuwingslampje ging branden met een waarschuwingsbericht op het dashboard met de tekst Emissiecontrolefout.

Iemand ideeën over wat het probleem zou kunnen zijn? Moet ik mogelijk gewoon Adblue bijvullen of zou het een mechanisch probleem kunnen zijn en moet ik naar de garage?

Bedankt
Ik heb een Peugeot 5008 uit 2016 en vandaag, toen ik van een trip naar de winkels terugkwam, zou ik zeggen dat ik pas 5 minuten na het begin van de reis naar huis de eerste waarschuwingspiep kreeg en het motorwaarschuwingslampje aanging met een bericht op het dashboard met de tekst Motorstoring. Reparatie vereist. Direct daarna kreeg ik een tweede waarschuwingspiep en het UREA-waarschuwingslampje ging branden met een waarschuwingsbericht op het dashboard met de tekst Emissiecontrolefout.

Bedankt
Ik heb hetzelfde probleem met het servicelampje, maar het vreemde is dat het soms vanzelf uitgaat. Dit irriteert me.

#29 ·
Ik heb een Peugeot 5008 uit 2016 en vandaag, toen ik terugkwam van een trip naar de winkels, zou ik zeggen dat ik slechts 5 minuten na het begin van de reis naar huis de eerste waarschuwingspiep kreeg en het motorwaarschuwingslampje aanging met een bericht op het dashboard met de tekst: Motorstoring. Reparatie vereist. Direct daarna kreeg ik een tweede waarschuwingspiep en ging het UREA-waarschuwingslampje branden met een waarschuwingsbericht op het dashboard met de tekst: Emissiecontrolefout.

Iemand ideeën over wat het probleem zou kunnen zijn? Moet ik mogelijk alleen Adblue bijvullen of zou het een mechanisch probleem kunnen zijn en moet ik naar de garage?

Bedankt
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Peugeot 508 sw 2015, maar het vreemde is dat het automatisch komt en weggaat. Dit is de derde keer dat ik dit probleem heb. Suggesties alstublieft

#31 ·
Ik heb een Peugeot Partner 2016 en het ureumlampje brandt al zo lang. Op het dashboard zie ik het volgende:
91607
Ik blijf het wissen door het aan te sluiten. Mijn monteur vertelde me dat het de additievenpomp is. Ik heb hem vervangen en hij brandt nog steeds. Als ik wacht tot hij 0 bereikt, wat zou er dan met de auto gebeuren? Weet iemand de oplossing hiervoor?

#38 ·
Afgelopen juni ging mijn ureumlamp branden en ik bracht hem naar de Peugeot-garage en uiteindelijk kostte het me meer dan £1200!
Ik heb niet veel gereden vanwege de pandemie, maar afgelopen zaterdag ging het lampje weer aan! Ik breng hem morgen naar de garage en ben niet blij als ze weer zoveel willen!

#39 · (Edited by Moderator)
Er zijn te veel emissiefout/ureumfout-threads om de eigenaren die met dit probleem te maken hebben te helpen, dus ik ga delen wat ik weet en wat ik heb gedaan om de problemen tot nu toe voor 4 auto's op te lossen.

1. Diagnoseer de foutcodes met behulp van Diagbox

2. Als het P20e8/P20e9 of U029e etc. weergeeft met betrekking tot het adblue-systeem, de ureumtank of het denox-systeem, ga dan naar de volgende stap (soms kun je ook codes krijgen voor de nox-sensor en andere codes wanneer je de motor-ECU scant)

3. Als het onder garantie valt van 5 jaar of 150.000 km, zou Peugeot/Citroen je een vervangende tank moeten geven (ik heb mijn eigen tank twee keer zien falen, met 2 jaar ertussen bij 30.000 km en 55.000 km, en de PSA-dealer in Maleisië waste zijn handen schoon ondanks dat ze binnen de terugroepactie vielen die PSA in andere landen geeft)

4. Als ze niet willen vervangen, ben je op jezelf aangewezen en moet je ofwel iemand vinden om het ureum-/adblue-systeem uit te schakelen of de fout vinden en deze zelf of een betrouwbare monteur repareren.

5. Als je Diagbox hebt en weet hoe je de ureumtank en de injector voor testdoeleinden moet demonteren, ga dan verder.

6. Controleer op lekkages van binnenuit de pompmodule naar de injector.

7. Als er een lek is, moet je alles vervangen wat defect is - slang van de tank naar de pomp, de pomp zelf, de slang van de pomp naar de injector of de injector.

8. Als je P20e8 (ureumdruk laag) P20e9 (ureumdruk hoog) krijgt en er zijn geen lekken of blokkades, is de kans groot dat het ECU-gerelateerd is. Hetzelfde geldt voor U029e, wat zeker adblue ECU-gerelateerd is.

9. Je opties zijn om een tweedehands ECU alleen of de pompmodule met ECU erin te krijgen. Het probleem is dat veel pompen, ECU's en tanks waarschijnlijk defect zijn, zoals in mijn geval toen ik een pompmodule met ECU op eBay kocht, maar het is een risico dat je neemt.

10. Mijn eBay ECU werkte tijdelijk en liet de codes die in dit bericht worden genoemd, verschijnen na een rit van 6 km en de pomp bleek te lekken.

11. Je kunt de afdichtingen en o-ringen krijgen om de pomp te repareren, behalve voor het rubber op de accumulator, wat het zwarte cilindrische ding is. Het kan er wat scheuren op hebben, in welk geval je een betere pompsamenstelling nodig hebt of het op de een of andere manier moet repareren met behulp van een sterke, flexibele kit. Het moet 6 bar druk aankunnen.

12. Om de adblue ECU te testen, zet ik het contact aan met alleen de adblue ECU en sluit ik de kabelboom aan op de ECU (zorg ervoor dat je hem correct aansluit nadat je de printplaat uit de pompcasing hebt verwijderd, aangezien het connectortabblad naar de gladde groene kant moet wijzen en niet waar de componenten zich bevinden). Het relais zou een paar keer moeten klikken. Als dit gebeurt en je P20e8 etc. krijgt zonder lekken of blokkades, wordt je stroom naar de ECU afgesneden vanwege een canbus-fout of de ureumniveausensor/temperatuursensor die onjuiste metingen geeft.

13. Controleer het ureumniveau op Standaard Parameter Meting voor Denox 1. Als je voldoende ureum hebt, moet het niveau groter zijn dan 6 liter.

14. Als de meting 0 of onregelmatig is, moet je je tank vervangen omdat de sensoren zich erin bevinden. Je kunt de ECU ook foppen door de zwarte draad van de tank met de zwarte connector, die zwarte, rode en witte draden heeft, door te knippen. De witte draad is het signaal en je moet een meting van 4V tot 5V krijgen om de adblue ECU te laten denken dat je meer dan 6 liter ureum hebt.

15. Als de temperatuursensor 0 aangeeft, is dat een ongeldige waarde, dus je hebt een probleem met de 2 temperatuursensoren in de tank. Er komen 2 paar blauwe en gele draden uit de tank en ik heb één paar doorgesneden en één weer aangesloten om de temperatuur te controleren op Standaard Parameter Meting voor Denox 2. Zoek uit of de temperatuurmeting is wat het zou moeten zijn. Voor mij was het ongeveer 30C, wat goed lijkt voor een tropisch klimaat.

16. Als alle metingen correct zijn en je nog steeds P20e8 etc. hebt, is de printplaat defect zoals hierboven vermeld vanwege de conforme coating die vocht vasthoudt of defecte componenten. Ik heb de printplaten gerepareerd, maar het kost veel tijd en wat soldeervaardigheid en kennis van het lezen van SMD-codes om de juiste componenten te bestellen.

17. Als je de adblue ECU-printplaat op de kabelboom aansluit (zorg ervoor dat je hem correct aansluit nadat je de printplaat uit de pompcasing hebt verwijderd, aangezien het connectortabblad aan de gladde groene kant moet zitten en niet waar de componenten zich bevinden) en het relais niet klikt, is de foutcode U029e waarbij de hoofd-ECU niet communiceert met de denox/adblue ECU. Als je een generieke OBD-codelezer gebruikt, kan het een defecte NOX-sensor weergeven, maar dat is niet zo, dus gebruik Diagbox, anders verspil je misschien geld aan het vervangen van de NOX-sensor zoals ik.

18. U029e-fout is met de adblue ECU vanwege de conforme coating, slechte soldeerverbindingen of componenten. Ik heb dit ook gerepareerd, maar het kan per printplaat verschillen.

Ik hoop dat dit iemand helpt met het oplossen van problemen. Proost!

#41 ·
Ja, je kunt de adblue-code uit de ecu verwijderen, zodat het adblue- en SCR-systeem overbodig worden. Ik weet zeker dat veel ecu-flashing/tuning-bedrijven dat kunnen doen door de storingslampjes en countdown etc. weg te halen. Ik las dat de DCM 6.2 ecu niet echt gemakkelijk is om mee te werken, omdat je hem niet via obd kunt programmeren, maar met de ecu blootgelegd en pinnen in de ecu-kaart geplaatst.