Peugeot Forums banner

De verlichting van de klimaatregeling werkt niet

20K views 6 replies 4 participants last post by  CapricornDog  
#1 ·
Geen van de knoppen op mijn climate control unit licht op. Om heel eerlijk te zijn, dacht ik dat dit normaal was, want het is al zo sinds ik de auto kocht en pas toen ik de blauwe dashboard threads bekeek, besefte ik dat ze zouden moeten oplichten.

Het is vast onwaarschijnlijk dat alle lampjes of LED's tegelijkertijd zijn doorgebrand, dus is er een zekering of iets anders dat ik kan controleren?

#2 ·
Weet niets over de zekering, maar als het iets is als de standaard klimaatregeling, zitten er maar 2 lampjes in, denk ik. Een van de mijne is kapot en daardoor is de linkerkant donker. Het is dus mogelijk dat beide lampjes kapot zijn.

Ik zou ook graag willen weten wat voor soort lampjes er nodig zijn om deze te vervangen.

#3 ·
Als gloeilampen ja, ze kunnen doorbranden, misschien niet tegelijkertijd, maar de vorige eigenaar had lui kunnen zijn en/of niet geweten hoe ze te vervangen.

Of...

Als het al LED's zijn. Eén zou defect kunnen zijn geraakt of verkeerd geplaatst en de andere in het circuit hebben uitgeschakeld.

#7 ·
Deze unit heeft 3 lampjes, waarvan er 2 het scherm verlichten en de 3e alle knoppen via dat glasvezelplastic spul dat ze in dit soort dingen gebruiken.

De lampjes zijn de standaard kleine draaitype die in de meeste auto-dashboards/instrumentenclusters etc. worden gebruikt.

Het moeilijkste deel van deze klus is het verwijderen van je bedieningspaneel om bij de lampjes te komen, er zijn handleidingen over hoe je dit kunt doen op het forum.

Succes.