Peugeot Forums banner

Kan de negatieve accupool niet zien

114K views 14 replies 9 participants last post by  jasko.medicinar  
#1 ·
Ik denk erover om een slimme acculader te kopen die geschikt is voor de AGM start/stop-accu die in mijn 17 plate 1.2 Puretech 308 Allure zit, maar toen realiseerde ik me dat ik hem toch niet kon aansluiten, omdat het erop lijkt dat de negatieve pool niet toegankelijk is. Als ik naar foto's van de accu kijk, lijkt het erop dat de -ve pool zich onder de overhang van het schutbord bevindt en niet toegankelijk is. Hoe sluit je een acculader in-situ aan als er maar één pool toegankelijk is? Is er ergens een 'externe' -ve pool die bedoeld is om de accu op te laden?

Attachments

#3 ·
Ik zal hier waarschijnlijk gecorrigeerd worden en geĂŻnformeerd worden dat ik verkeerd heb gewerkt, maar als ik oplaad met een oplader of boost met een slave-batterij, verbind ik meestal de negatieve krokodillenklem met het schutbord en alleen de positieve klem met de batterij.

Verzonden vanaf mijn Power_3 met Tapatalk

#15 ·
Sluit het gewoon aan op de bout die op de afbeelding is omcirkeld. Omdat de auto S&S oplaadt, is het ook prima terwijl de batterij nog op de auto is aangesloten, maar niet op auto's zonder S&S. Dit staat vermeld in de gebruikershandleiding. View attachment 87184
Heeft u het catalogusnummer van dat plastic dat aan die zonnejurk vastzit en door de computer gaat, of op zijn minst de naam ervan?

#9 ·
U kunt ELKE auto VEILIG opladen zonder de batterij los te koppelen en de negatieve pool kan op ELK metalen onderdeel van de carrosserie of motor worden geplaatst, zolang deze maar geaard is. De enige keer dat opladen zonder de batterij los te koppelen schade kan aanrichten, is als de batterij helemaal leeg is en u een booster met hoge stroom aansluit. Dit is het moment waarop problemen kunnen optreden, vooral als u de booster aansluit en vervolgens probeert te starten zonder de batterij te laten opladen.

#11 ·
U kunt ELKE auto VEILIG opladen zonder de batterij los te koppelen en de negatieve pool kan op ELK metalen onderdeel van de carrosserie of motor worden geplaatst, zolang deze maar geaard is.

De enige keer dat opladen zonder de batterij los te koppelen schade kan aanrichten, is als de batterij helemaal leeg is en u een booster met hoge stroom aansluit. Dit is het moment waarop problemen kunnen optreden, vooral als u de booster aansluit en vervolgens probeert te starten zonder de batterij te laten opladen.
Absoluut mee eens, maar met de voorwaarde dat een gecontroleerde lader wordt gebruikt. Sluit een oudere, eenvoudige lader (vooral een lader met een hoger vermogen) aan en laat deze achter en u kunt eindigen met 16 volt of meer over de batterij. Dit beschadigt niet alleen de batterij, maar kan ook schade veroorzaken aan gevoeligere elektronische onderdelen. Een fatsoenlijke gecontroleerde lader moet in alle situaties veilig zijn.

#10 ·
De enige keer dat opladen zonder de batterij los te koppelen kwaad kan doen, is als de batterij helemaal leeg is en je een booster met hoge stroom aansluit. Dit is wanneer er problemen kunnen optreden, vooral als je de booster aansluit en dan probeert te starten zonder de batterij te laten opladen. Dacht dat dat precies is wat de pechhulpdiensten doen als je ze oproept voor een start bij je thuis.

#13 ·
[QUOTE="dnpark38,

Dacht dat dat precies is wat de Breakdown-mensen doen als men hen oproept voor een start thuis.
[/QUOTE]

Ja, en ze doen nog veel meer dingen verkeerd en vertellen zoveel onwaarheden dat ik geen woord geloof van wat ze zeggen als een auto voor reparatie naar me toekomt op basis van wat ze zeggen, ik controleer het opnieuw goed :)

#14 ·
Ik denk erover om een slimme acculader te kopen die geschikt is voor de AGM start/stop-accu die in mijn 17 plate 1.2 Puretech 308 Allure zit, maar toen realiseerde ik me dat ik hem toch niet kon aansluiten, omdat het erop lijkt dat de negatieve pool niet toegankelijk is. Als ik naar foto's van de accu kijk, lijkt het erop dat de -ve-pool zich onder de overhang van het schutbord bevindt en ontoegankelijk is. Hoe sluit je een acculader in-situ aan als er maar één pool toegankelijk is? Is er ergens een 'externe' -ve-pool die bedoeld is om de accu op te laden?
De negatieve pool die je gebruikt is dat ronde ding van 2 cm diameter dat je rechts van de accu ziet, op je foto. Ik gebruik regelmatig een C-Tek Stop Start lader op dezelfde auto als jij.