Peugeot Forums banner

Remvloeistof vervangen

13K views 10 replies 5 participants last post by  rustyroger  
#1 ·
Hallo, ik wil de remvloeistof van mijn 207 sport vervangen. Weet iemand wat de capaciteit is? Is het ook gemakkelijk genoeg om te doen? Ik wilde het per keer doen, de nippel openen en het eruit laten druppelen tot de nieuwe vloeistof erdoor komt, terwijl ik de reservoir bijvul. Tips zouden goed zijn. Moet de auto ook draaien voor de ABS-pomp?

#8 ·
Zwaartekracht ontluchten werkt prima, een drukontluchter klaart de klus sneller, maar tenzij je van plan bent dezelfde klus binnenkort aan meer auto's te doen, raad ik je aan je geld te besparen.

Roger.
Alles hangt af van hoeveel tijd je hebt. Het duurt uren in plaats van minuten, en je moet het reservoir van de hoofdcilinder blijven controleren en bijvullen, anders kom je in de problemen. Ik heb ook gevallen meegemaakt waarin de zwaartekracht gewoon weigerde te werken, wat betekent dat je het pedaal steeds moet blijven pompen, en dan heb je een assistent nodig, tenzij je een terugslagklep op de ontluchtingsnippel monteert.

Laat de motor ook niet draaien en laat de ontsteking niet aan staan ​​terwijl je dit doet.

#11 ·
So you must have a larger reservoir fitted somehow.

When I tried it that way it took about half an hour per brake.
Ik heb gewoon de reservoirdop verwijderd en de ontluchtingsnippels geopend, je kunt ze allemaal tegelijk openen, maar als je dat doet, moet je de reservoir goed in de gaten houden.
Ik doe het al 40 jaar op deze manier.

Roger.