Peugeot Forums banner

Aux 207 stereo hulp!

1 reading
12K views 8 replies 3 participants last post by  Bushellj  
#1 ·
Fijn weekend allemaal. Ik heb de originele stereo in mijn 207cc met Bluetooth voor de telefoon. Ik wil graag muziek luisteren vanaf mijn telefoon, maar als ik op de bronknop druk, krijg ik niet de optie om via Bluetooth te streamen. Heb de auto nog niet lang en zou graag willen weten of en hoe ik dit kan doen? Zou het makkelijker zijn om de aux-kabel toe te voegen die ik van eBay kan kopen? Ik heb hier een paar berichten gelezen, maar ze eindigen altijd zonder te zeggen hoe. Ik heb gelezen dat het met Planet ingeschakeld moet worden? Omdat ik er niet veel van weet, zou wat informatie van jullie geweldig zijn. Is er iemand met Planet voor mijn 207 in de omgeving van Exeter? Ik kan me voorstellen dat dealers een fortuin zouden vragen!! Een weg vooruit zou goed zijn. Fijn weekend allemaal!

#2 ·
Hallo. Ik heb geen ervaring met Bluetooth in de auto, maar ik denk dat het alleen voor telefoongesprekken is. Niet voor datastreaming.

Het aansluiten en activeren van een AUX-kabel is eenvoudig, een paar minuten en de klus is geklaard. Zorg ervoor dat je de juiste kabel hebt. Ik heb dit een paar keer gedaan.

#3 ·
Hallo. Ik heb geen ervaring met bluetooth in de auto, maar ik denk dat het alleen voor telefoongesprekken is. Geen datastreaming.

Het aansluiten en activeren van een AUX-kabel is eenvoudig, een paar minuten en de klus is geklaard. Zorg ervoor dat je de juiste kabel hebt. Ik heb dit een paar keer gedaan.
Hoi. Bedankt. Oké, als ik een kabel koop en deze aansluit, moet ik dan de aux-optie activeren? Als ik op de bronknop druk, wordt de aux-optie niet weergegeven?

#4 · (Edited)
Hallo Transamcan.

Ik ben gevestigd in Chudleigh, dus niet ver van Exeter. Ik heb de DIAGBOX-software en Lexia-3 Interface als je met je 207CC wilt spelen.

Ik gok dat je 207 uit 2007 tot 2010 komt als je de Bluetooth Module hebt die alleen Hands Free ondersteunt. Voor zover ik weet, zou je het latere vernieuwde model van 207 vanaf ongeveer 2010 nodig hebben om Bluetooth muziekstreaming te ondersteunen. De latere modellen hadden ook een USB-aansluiting en AUX-aansluiting onder de schakelaars van de middenconsole.

Op je Radio (RD4 model) zijn er twee AUX-ingangen die dezelfde stekker delen. AUX1 wordt gebruikt door de Bluetooth Hands Free Module, maar AUX2 zou beschikbaar moeten zijn om met een kabel te gebruiken.

Ik heb de vroege Bluetooth Module (alleen Hands Free) geĂŻnstalleerd in mijn Yr2007 207 en heb geprobeerd de tweede AUX-ingang in te schakelen, maar om eerlijk te zijn, ik had het niet zo hard geprobeerd!! Het zou mogelijk moeten zijn!! Momenteel, als ik Bron op de Radio selecteer - Er worden geen andere invoeropties weergegeven.

Het is mogelijk om een interface te kopen die de CD-wisselaar aansluiting op de Radio gebruikt en bediening van de muziek via de stuurwielbediening mogelijk maakt alsof het een CD-speler is. Je zult je onderzoek moeten doen en kijken wat er beschikbaar is. Ik had een Connects 2 interface die ik nu aan een andere 207 Eigenaar heb verkocht, omdat ik eigenlijk alleen Hands Free wilde en niet zo geĂŻnteresseerd was in het streamen van muziek vanaf mijn telefoon.

Laat me weten als je met de DIAGBOX / PP2000 software wilt spelen om je auto te controleren. Ik weet dat de dealer in Exeter ÂŁ85 plus BTW wilde om alleen een basisdiagnosetest uit te voeren!!

Heb je je problemen met hoge temperaturen opgelost?? We zouden de foutcodes kunnen lezen en zien wat het probleem is??

#5 · (Edited)
Update op mijn vorige bericht in deze thread.

Vroege RD4-radio's hadden slechts EEN actieve AUX-ingang. Als je de Bluetooth Handsfree module al hebt geĂŻnstalleerd, wordt deze poort gebruikt.

Dit betekent dat er geen AUX 2-ingang beschikbaar is om de mogelijkheid toe te voegen om muziek van je telefoon via de radio te streamen !!

Latere RD4-radio's (met twee antenne-ingangen) hadden TWEE AUX-ingangen beschikbaar.

Wat vreemd is, is dat je beide AUX-ingangen kunt programmeren met DIAGBOX, ook al is de AUX 2-ingang niet aanwezig in de hardware !!

Afkomstig uit een andere thread over dit onderwerp (in het Frans) !!

De handleiding (die bij de Peugeot AUX-kabel wordt geleverd) behandelt 2 versies van de Blaupunkt RD4, ik weet niet zeker of deze versies zijn wat in sommige forums LEVEL1 en LEVEL2 worden genoemd. Zou kunnen. Ze verschillen doordat de ene aan de achterkant slechts EEN aansluiting in de linkerbenedenhoek (zoals bij mij) heeft voor de antenne - laten we het LEVEL1 noemen - en de andere TWEE aansluitingen heeft, een voor de antenne en de andere voor een ander gebruik - laten we dit LEVEL2 noemen. Beide radio's hebben aan de rechterkant van het achterpaneel dezelfde aansluiting voor de data- en aux-kabels.

Voor LEVEL1 RD4 - kan slechts EEN aux-poort werken, namelijk AUX1, en deze is OF toegewezen en geconfigureerd voor gebruik met de HFK OF de 9706.AG. In mijn geval heb ik ervoor gekozen om het te gebruiken met de 9706.AG, daarom kan ik de HFK niet bedienen, tenzij ik de 9706.AG verwijder en naar een Peugeot-dealer ga om de AUX1 opnieuw te configureren.

Voor LEVEL2 RD4 - op AUX1 kun je het OF configureren voor de 9706.AG OF de HFK. Maar als je AUX1 configureert voor 9706.AG, kun je AUX2 NIET gebruiken voor de HFK. Om BEIDE te gebruiken, moet je AUX1 configureren voor de HFK en AUX2 voor de 9706.AG. En dat is de enige combinatie, alleen op de LEVEL2 RD4, die zowel een geluidsbron als een handsfree kit samen laat functioneren.

Wat betreft de bedrading, en nogmaals, ik zeg dat mijn handleiding GEEN bugs had - zoals ik denk dat alle handleidingen van de laatste tijd - gaat het als volgt:

AUX1: RODE draad (rechterkanaal) - pin 4
WITTE draad (linkerkanaal) - pin 10
ZWARTE draad (massa) - pin 11

AUX2: RODE draad - pin 7
WITTE draad - pin 1
ZWARTE draad - pin 2

#6 ·
Update van mijn vorige bericht over dit onderwerp.

Vroege RD4-radio's hadden slechts EEN actieve AUX-ingang. Als je de Bluetooth Handsfree-module al hebt geĂŻnstalleerd, wordt deze poort gebruikt.

Dit betekent dat er geen AUX 2-ingang beschikbaar is om de mogelijkheid toe te voegen om muziek van je telefoon via de radio te streamen !!

Latere RD4-radio's (met twee antenne-ingangen) hadden TWEE AUX-ingangen beschikbaar.

Wat vreemd is, is dat je beide AUX-ingangen kunt programmeren met DIAGBOX, ook al is de AUX 2-ingang niet aanwezig in de hardware !!

Overgenomen uit een andere thread over dit onderwerp (in het Frans) !!

De handleiding (die wordt meegeleverd met de Peugeot AUX-kabel) behandelt 2 versies van de Blaupunkt RD4, ik weet niet zeker of deze versies zijn wat in sommige forums LEVEL1 en LEVEL2 worden genoemd. Zou kunnen. Ze verschillen doordat de ene aan de achterkant slechts EEN aansluiting in de linkerbenedenhoek (zoals bij mij) heeft voor de antenne - laten we het LEVEL1 noemen - en de andere TWEE aansluitingen heeft, een voor de antenne en de andere voor een ander doel - laten we dit LEVEL2 noemen. Beide radio's hebben aan de rechterkant van het achterpaneel hetzelfde type aansluiting voor de data- en aux-kabels.

Voor LEVEL1 RD4 - kan slechts EEN aux-poort werken, namelijk AUX1, en deze is OF toegewezen en geconfigureerd voor gebruik met de HFK OF de 9706.AG. In mijn geval heb ik ervoor gekozen om het te gebruiken met de 9706.AG, daarom kan ik de HFK niet bedienen, tenzij ik de 9706.AG verwijder en naar een Peugeot-dealer ga om de AUX1 opnieuw te configureren.

Voor LEVEL2 RD4 - op AUX1 kun je het OF configureren voor de 9706.AG OF de HFK. Maar als je AUX1 configureert voor 9706.AG, kun je AUX2 NIET gebruiken voor de HFK. Om BEIDE te gebruiken, moet je AUX1 configureren voor de HFK en AUX2 voor de 9706.AG. En dat is de enige combinatie, alleen op de LEVEL2 RD4, die zowel een geluidsbron als een handsfree kit samen laat functioneren.

Wat betreft de bedrading, en nogmaals, ik zeg dat mijn handleiding GEEN bugs had - zoals ik denk dat alle handleidingen van de laatste tijd - gaat het als volgt:

AUX1: RODE draad (rechterkanaal) - pin 4
WITTE draad (linkerkanaal) - pin 10
ZWARTE draad (massa) - pin 11

AUX2: RODE draad - pin 7
WITTE draad - pin 1
ZWARTE draad - pin 2
Je weet zeker waar je het over hebt! Ik heb je een PM gestuurd. Ik hoop dat het morgen goed met je gaat. Geweldige info delen. Waar het in deze forums om draait. Geweldig werk!

#7 ·
Hallo Transamcan,

Leuk om je gisteren te ontmoeten en ik hoop dat nu we je AUX 2-verbinding hebben ingeschakeld met DIAGBOX op je radio, alles goed werkt met je iPhones om muziek te streamen. AUX 1 werd al gebruikt door de Bluetooth Hands Free Module (KLM).

De radio was een RD4 N2 MP3-model (onderdeelnummer 96633422XT) met de twee antenne-aansluitingen, wat de standaardaanbieding lijkt te zijn in het 207CC-model. Dit model heeft twee AUX-ingangen in tegenstelling tot de basis RD4 N1-radio's die slechts één AUX-ingang hebben.

Als er problemen zijn zodra je de AUX-kabel hebt, laat het me dan even weten en dan kunnen we er nog eens naar kijken.

#8 ·
Hallo Transamcan,

Leuk om je gisteren te ontmoeten en ik hoop dat nu we je AUX 2-verbinding hebben ingeschakeld met DIAGBOX op je radio, alles goed werkt met je iPhones voor het streamen van muziek. AUX 1 werd al gebruikt door de Bluetooth Hands Free Module (KLM).

De radio was een RD4 N2 MP3-model (onderdeelnr. 96633422XT) met de twee antenne-aansluitingen, wat de standaardaanbieding lijkt te zijn in het 207CC-model. Dit model heeft twee AUX-ingangen in tegenstelling tot de basis RD4 N1-radio's die slechts één AUX-ingang hebben.

Als er problemen zijn zodra je de AUX-kabel hebt, laat het me dan even weten, dan kunnen we er nog eens naar kijken.
Het was leuk om je te ontmoeten. Heel erg bedankt voor je hulp. Het was interessant om te zien hoe het allemaal werkt. Ik kwam gisteren thuis en de kabel lag thuis. Heb hem gisteravond geĂŻnstalleerd en het is geweldig. Heb gedaan wat je zei Andy, gewoon de kabel door de opbergruimte onder de radio geleid. Als ik het originele paneel met de USB- en aux-ingang zou kopen en de latere Bluetooth-module zou bemachtigen, zou dit dan alles kunnen upgraden om muziek via Bluetooth te streamen, zoals mijn andere Peugeot deed? Je zei dat de latere module de USB aan de zijkant had, waarvan ik aanneem dat de USB-ingang op het originele paneel op aansluit?

Hartelijk dank voor alle hulp

#9 ·
Goed om te horen dat alles werkt met de AUX-kabel. De pinnen in de juiste gaten krijgen kan erg lastig zijn!!

Om uw andere vragen te beantwoorden: Ik heb eerst geprobeerd de latere Bluetooth-module met de USB-ingang te monteren, maar ik kreeg hem niet aan de praat in mijn auto uit 2007. Als u het met uw auto wilt proberen, bent u van harte welkom om de latere Bluetooth-module te proberen die ik al heb gekocht, aangezien deze nu overbodig is!! Natuurlijk kan het zijn dat ik gewoon een slecht module heb gekregen, maar ik heb geen manier om hem te testen, behalve hem in een auto te stoppen!! Zie mijn andere bericht over het installeren van de OEM Bluetooth ECU-module.

U zag het paneel dat ik in mijn auto had en de aansluiting met de USB- en AUX-aansluitingen - Dit is wat is gemonteerd op de latere (vernieuwde modellen vanaf 2010) auto's. Sommige hebben de latere Bluetooth-module en de allerlaatste modellen hadden de RD45-radio die Bluetooth in de radio had ingebouwd en de USB aan de achterkant van de radio.

Het zou fijn zijn om gewoon de latere RD45-radio te installeren, maar dit vereist het aanpassen van de kabelboom, aangezien de microfoon dan naar de radio moet worden geleid in plaats van naar de Bluetooth-module. Ik denk dat het geen grote klus is, maar pijnlijker dan gewoon installeren wat voor uw auto is ontworpen. Ik probeer het graag origineel te houden als dat mogelijk is!!

Tot snel, James