Peugeot Forums banner

Kent iemand de naam van deze 307 cc achterin gemonteerde koelbuis?

1.4K views 6 replies 3 participants last post by  abdalla  
#1 ·
Ik heb onlangs de thermostaat en de flens vervangen vanwege een lekkage nadat de grote denkers van Halfords de ontluchtingsnippel van de flens hadden afgebroken tijdens het ontluchten van de radiator.

Maar nu lijk ik een ernstige lekkage te hebben van een ander deel van de motor. Het is zo ernstig dat de koelvloeistof op de grond lekt zodra ik het erin begin te gieten.

Toen ik de nieuwe flens installeerde, merkte ik dat deze buis aan de andere kant los zat. Ik nam gewoon aan dat het zo hoorde, maar gezien de lekkage denk ik nu dat hij aan de motorbehuizing en aan een andere buis aan de andere kant moet worden bevestigd.

Deze buis (het is geen slang) is dus bevestigd aan de flens waar de pijl op de foto staat, met wat lijkt op een metalen wigvormige houder en slechts één bout (niet twee). Hij buigt een beetje en loopt achter de motor langs.

Ook tips over de toegang tot het achterste gedeelte van de motor? Of moet de hele motor worden opgetild?

#2 ·
Ik denk dat je de thermostaat bedoelt die als apart item wordt verkocht op aftermarket-eenheden of verwisseld van origineel, vergelijkbaar met dit

Verzonden vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk

#3 ·
Ik denk dat je de thermostaat bedoelt, die als apart item wordt verkocht op aftermarket-units of verwisseld van origineel, vergelijkbaar met deze

Verzonden vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
Bedankt voor je reactie. De thermostaat (en de slang) zitten linksboven op de foto hierboven. Waar ik het over heb, is degene aan de andere kant die om de motor loopt.

Ik denk dat het een ontluchtings- of een turbocharger-slang/pijp is, maar weet niet zeker welke. Het lijkt de koelvloeistof van het expansievat (via een andere slang/pijp) in de motor te krijgen.

#4 ·
Ik neem aan dat "de flens" item "A" op de foto is. Zo ja, dan neem ik aan dat u alle onderdelen hebt gemonteerd zoals ze zijn aangetroffen en dat omvat de pijp die zich aan de achterkant van de foto bevindt. Heeft u een andere foto van degene die u laat zien, waarop daadwerkelijk staat hoe de getoonde nummers heten?

#5 ·
Ik neem aan dat "de flens" item "A" is op de foto. Zo ja, dan neem ik aan dat je alle onderdelen hebt gemonteerd zoals ze zijn aangetroffen en dat omvat de pijp die zich aan de achterkant van de foto bevindt. Heb je een andere foto van degene die je laat zien, waarop daadwerkelijk staat hoe de getoonde nummers heten?
Hoi, ik heb vandaag gekeken en ik denk dat het deze is:

Image

Zoals op de foto hieronder te zien is, is het nr. 3 en het loopt rond de motor aan de achterkant. Ik heb de lekkage gecontroleerd en ik denk dat de pijp los zit of kapot is aan de andere kant (linkerkant). Het is echt moeilijk om het te inspecteren.

Image

#7 ·
Dat diagram is foutief omdat het pijp 3 laat zien die is aangesloten op de temperatuursensor? Die pijp zou moeten laten zien dat deze is aangesloten op de aansluiting met de aanduiding "slang" op het eerste diagram, dat is de slang die rond de achterkant van de motor loopt.
Ja, het diagram geeft een algemeen beeld, maar het is niet bedoeld om te worden gevolgd voor installatie/vervanging.