Peugeot Forums banner
Status
Not open for further replies.

Anti-vervuiling + andere fouten

13K views 14 replies 8 participants last post by  noddy-hol  
#1 ·
Hallo

Ik heb een probleem met een Peugeot 206 HDI 2ltr 90 2002 waar ik hoopte dat iemand me mee kon helpen.

De symptomen lijken vrij gebruikelijk te zijn, maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. De Anti-vervuilingsfout wordt weergegeven, samen met het motormanagementlampje en de motor reageert soms niet op het gaspedaal, valt volledig uit of toert uit zichzelf en is niet bestuurbaar.

Ik heb de gaspedaalsensor vervangen door een nieuwe, maar dit maakte geen verschil. Ik heb de Peugeot Planet-software verkregen en de diagnose uitgevoerd, maar ik heb de resultaten niet kunnen ontcijferen. Er werden een aantal fouten geregistreerd en ik heb ze hieronder opgesomd (sorry als dit een lange post is):-

1 Permanente fout - Signaal gaspedaal 1 - signaal kortgesloten naar positief of open circuit.
2 Permanente fout - Signaal gaspedaal 1 - voedingskortsluiting naar positief of kortsluiting naar aarde
3 Permanente fout - Luchtmassametersignaal 1 - open circuit of kortsluiting naar aarde
4 Permanente fout - Sensorvoeding kortsluiting naar aarde of open circuit.
5 Permanente fout - Signaal gaspedaal 2 signaal kortgesloten naar aarde
6 Permanente fout - Signaal gaspedaal 2 Coherentie met gaspedaalsignaal
1
7 Permanente fout - Signaal gaspedaal 2 - signaal kortgesloten naar positief of open circuit.
8 Permanente fout - Signaal gaspedaal 2 - voedingskortsluiting naar positief of naar aarde
9 Permanente fout - Dieseldruksignaal kortsluiting naar positief of circuit open.
10 Permanente fout - Dieseldruksignaalvoeding kortgesloten naar positief of naar aarde.
11 Permanente fout - Koeldruksignaal sensorvoeding kortsluiting naar positief of naar aarde.
12 Intermitterende fout - Brandstof hogedrukbewaking maximale druk overschreden.

Sorry voor het gezwets, maar ik zou het op prijs stellen als iemand licht op het probleem zou kunnen werpen.

#4 ·
Bedankt voor de reactie, de auto heeft een kabel naar een positiesensor aan de zijkant van de luchtfilterbox. Ik heb dit vervangen, maar het maakte geen verschil.
Controleer de integriteit van de aarde van de accu op de versnellingsbak, de accu en de bak moeten eruit voor toegang, dit is een veel voorkomende roestplek en een hoge weerstand naar meerdere circuits kan het gevolg zijn, de accukabel is ook verbonden met een chassisdeel aan de zijkant in de motorruimte, een ander probleemgebied.

Beide belangrijke verbindingen vertoonden gevestigde elektrische corrosie toen mijn 206 pas zeven jaar oud was, en de uwe is dertien?

De conditie van de accu moet ook worden gecontroleerd.

Benny.

#8 ·
Hoe zit het met de conditie van de batterij? Gebruik een voltmeter om een nachtelijke meting te verkrijgen, deze mag niet onder de 12,2 volt liggen, zo niet, dan houdt de batterij volgens het Haynes-handboek onvoldoende lading vast om de elektronica te bedienen. Gebruik ook de voltmeter om de laadsnelheid te controleren met draaiende motor, deze moet rond de 14 volt liggen.

Ik heb gelezen dat zwakke batterijen de oorzaak zijn van allerlei vreemde elektrische problemen bij deze auto's, dus dit is de volgende logische stap.

Benny.

#10 ·
Motor valt na een paar minuten uit totdat hij weer koud is geworden

Hoi, ik vroeg me af of iemand me kon helpen, want ik heb nog nooit op een forum gepost en mijn auto is net defect gegaan en is nu niet meer bestuurbaar. Deze foto's zijn het resultaat van een test, maar ik weet niet zeker waar ik heen moet, want de dealer heeft gezegd dat ik zou worden belast voor een diagnose en dan onderdelen voor ongeveer ÂŁ200 plus arbeid en het probleem misschien niet oplost???

Attachments

#11 ·
Hallo, ik vroeg me af of iemand me kon helpen, want ik heb nog nooit op een forum gepost en mijn auto is net defect geraakt en is nu niet meer bestuurbaar. Deze foto's zijn het resultaat van een test, maar ik weet niet zeker waar ik hier moet beginnen, want de dealer heeft gezegd dat er kosten in rekening worden gebracht voor een diagnose, dan onderdelen voor ongeveer ÂŁ 200 plus arbeid, en het probleem misschien niet oplost???
Lage brandstofdruk is de waarschijnlijke oorzaak.

Voordat er nauwkeurig advies kan worden gegeven, moeten we weten welk model, welke motorinhoud, welk jaar, enz. - zoveel mogelijk informatie over de auto.

Is het een plotseling probleem, of een probleem dat zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld?

Is er onlangs iets aan de auto gedaan?

#13 ·
Hetzelfde probleem met mijn 307cc.....Bleek dat de distributieketting een halve tand uit stond. Hetzelfde met een vriend zijn 207.
Ik hoop dat dit helpt xx
STOP met het plaatsen van onzin, uw motor had een fout die NIETS te maken had met wat de motor in deze thread had!

Alleen omdat UW fout een geclaimde ketting was die een halve tand uit stond, ook al wordt uw motor door een riem aangedreven :), betekent niet dat IEDEREENS probleem hetzelfde is.

Save
#15 ·
Leg uit wat je probleem is en plaats het op het '406'-forum....deze thread is 3 jaar oud en heeft betrekking op het 206-model.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.