Peugeot Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 57 Posts
Hallo, ik heb een aanhoudend probleem met een 3008 bluehdi dat erg vergelijkbaar klinkt. Voor het eerst voorgekomen in december 2021, sindsdien 7 keer in de loop van 1 jaar (ongeveer 20.000 km). Komt volledig onvoorspelbaar voor. Wanneer het gebeurt, moeten we de auto naar de monteur brengen en resetten ze de computer. Nadat de computer is gereset, rijden we verschillende afstanden zonder fouten totdat het uiteindelijk weer verschijnt. Soms 300 km, soms 3000 km, soms 700 km... volledig willekeurig. Het is duidelijk dat het probleem met de software te maken heeft - de computer bewaakt gegevens van de sensor en wanneer de drempel wordt overschreden, schrijft hij het alarm in het geheugen. Vervolgens stopt hij met het bewaken van de sensor en wist hij het alarm niet uit het geheugen totdat de computer is gereset, zelfs als het emissieniveau onder de drempel daalt. Ik weet niet wat ik moet doen, worstel al een jaar met dit probleem. De klantenservice schakelt alleen van de ene persoon naar de andere, allemaal beloven ze binnen een uur terug te bellen, maar dat doen ze nooit. Overweegt op dit moment juridische stappen...

Hallo, ik heb een aanhoudend probleem met een 3008 bluehdi dat erg vergelijkbaar klinkt. Voor het eerst voorgekomen in december 2021, sindsdien 7 keer in de loop van 1 jaar (ongeveer 20.000 km). Komt volledig onvoorspelbaar voor. Wanneer het gebeurt, moeten we de auto naar de monteur brengen en resetten ze de computer. Nadat de computer is gereset, rijden we verschillende afstanden zonder fouten totdat deze uiteindelijk weer verschijnt. Soms 300 km, soms 3000 km, soms 700 km... volledig willekeurig. Het is duidelijk dat het probleem met de software te maken heeft - de computer bewaakt gegevens van de sensor en wanneer de drempelwaarde wordt overschreden, schrijft hij het alarm in het geheugen. Vervolgens stopt hij met het bewaken van de sensor en wist hij het alarm niet uit het geheugen totdat de computer is gereset, zelfs als het emissieniveau onder de drempelwaarde daalt. Ik weet niet wat ik moet doen, worstel al een jaar met dit probleem. De klantenservice draait alleen maar van de ene persoon naar de andere, allemaal beloven ze binnen een uur terug te bellen, maar dat doen ze nooit. Overweegt op dit moment juridische stappen...
Ik had een paar jaar geleden hetzelfde probleem met een 308. Na 12 maanden en 6 bezoeken aan de werkplaats voor dezelfde terugkerende fout gaven ze het op en boden ze me een 3008 als vervanging aan. Die heeft net dezelfde fout ontwikkeld. Het is duidelijk een terugkerende fout die ze niet kunnen oplossen. Peugeot zou gratis vervanging van het hele systeem moeten aanbieden aan iedereen met het probleem.

Hallo, mijn auto heeft hetzelfde probleem. Ik zou graag willen weten of de auto van je vriend het probleem eindelijk heeft kunnen oplossen? Zo ja, hoe kan het dan worden opgelost? In het begin stond er: starten onmogelijk bij 650 ml. En nu is het 300 ml. Kan het echt niet starten als het 0 wordt? Kan iemand zijn/haar ervaring delen? Hartelijk dank

Hallo, mijn auto heeft hetzelfde probleem. Ik wil graag weten of de auto van je vriend het probleem uiteindelijk heeft opgelost? Zo ja, hoe kan het dan worden opgelost? In het begin liet het zien dat: starten onmogelijk in 650 ml. en nu is het 300 ml. Kan het echt niet starten als het 0 wordt?
Kan iemand zijn ervaring delen? Veel dank
Ja. Als het 0 bereikt, start het niet. Je moet het laten diagnosticeren bij een Peugeot-dealer.

Hoi, mijn auto heeft hetzelfde probleem. Ik zou graag willen weten of de auto van je vriend het probleem uiteindelijk heeft opgelost? Zo ja, hoe kan het dan worden opgelost? In het begin stond er: starten onmogelijk bij 650 ml. en nu is het 300 ml. Kan het echt niet starten als het 0 wordt?
Kan iemand zijn ervaring delen? Veel dank
Hoi, mijn 2019 3008 doet hetzelfde, wat was de uitkomst van uw probleem? Ik heb de mijne nog niet naar de garage gebracht, ben hier alleen maar aan het lezen en zie er een beetje tegenop 😕

Hoi, mijn 2019 3008 doet hetzelfde, wat was de uitkomst van uw probleem? Ik heb de mijne nog niet naar de garage gebracht, ben hier alleen maar aan het lezen en zie er een beetje tegenop 😕
Er kunnen verschillende uitkomsten zijn. Het bleek dat de mijne roet op de katalysator had, dus elke keer als de fout werd gewist, kwam deze terug. Ze probeerden eerst een nieuwe NOx-sensor, maar dat hielp niet. Ik moest een nieuwe katalysator hebben. Kostte me £2.200. Auto is een 2019 zoals de uwe.
Kortom, het roet verstopt de AdBlue-injector.

Dit gebeurt met mijn 3008, absolute grap betaald voor diagnose, betaald voor software-update en nu is de fout teruggekeerd ……….wacht op een terugbelverzoek, heb gewoon het gevoel dat ze niet weten hoe ze het moeten repareren, echte frustratie is dat de auto na zoveel kilometers niet start 😡

Mensen, ga gewoon naar een chiptuningbedrijf om de hoek en laat AdBlue in de ECU uitschakelen. Je zult geen dure fouten of problemen hebben, en Greta Thunberg is er niet meer om je de schuld te geven van het vernietigen van onze planeet.

Hallo,

Onderweg van Dorset naar Cornwall is dit probleem ook bij mij voorgekomen.
Een paar maanden geleden heb ik mijn adblue-tank gevuld met 10 liter nadat een waarschuwing dit had gevraagd. Moet tot nu toe 1000 mijl hebben gereden.
Moest RAC bellen en hij vertelde me om het naar de dealergarantie te brengen voordat het onmogelijk was om te starten.

Diagnostische codes
RAC DIAGNOSTIC SYSTEEM
Systeemtype: MOTORSYSTEEMTEST/WAARDEN
Naam: YHZ - MD1CS003
DTC: P20EE, DeNOx-systeem, emissiecontrole ondoeltreffend
DTC: P06B8, Motorbesturingseenheid

Volgende week laat ik hem sowieso testen op de batterij, omdat de start en stop niet werken en de sensor op de elektrische achterklep ook niet werkt.
Ik zal u op de hoogte brengen van de uitkomst.

Mensen, ga gewoon naar een chiptuningbedrijf om de hoek en laat AdBlue uitschakelen in de ECU. Je zult geen dure fouten of problemen hebben, en Greta Thunberg is er niet langer om je de schuld te geven van het vernietigen van onze planeet.
Hoi Denzel
Ik had vorige week een soortgelijk probleem met mijn 1.5 HDI 3009 uit 2019. Ik heb hem onlangs tweedehands gekocht van een Peugeot-dealer en dus nog onder garantie. Ik belde ze en ze verzekerden me dat ze het onder garantie zouden repareren. Ik reed erheen en na ongeveer een uur vertelden ze me dat het klaar was en dat het een defecte ureum sensor was en dat ze die hadden vervangen. Zeer tevreden kwam ik thuis, maar was nieuwsgierig (aangezien ik onlangs een Lexia-set had gekocht) en draaide de Diagbox en ontdekte dat er geen "Diesel Additive Pump" werd gevonden. Is dat wat de dealer heeft gedaan en tegen me heeft gelogen? Als dit door een van jullie experts wordt bevestigd, ben ik van plan de dealer te confronteren en een fraudezaak tegen hen aan te spannen. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen dit te verduidelijken?
Bedankt.

Hoi Denzel
Ik had vorige week een soortgelijk probleem met mijn 1.5 HDI 3009 uit 2019. Ik heb hem onlangs tweedehands gekocht van een Peugeot-dealer en heb dus nog garantie. Ik belde ze en ze verzekerden me dat ze het onder garantie zouden repareren. Ik reed erheen en na ongeveer een uur vertelden ze me dat het klaar was en dat het een defecte ureum sensor was en dat ze hem hadden vervangen. Zeer tevreden kwam ik thuis, maar was nieuwsgierig (aangezien ik onlangs een Lexia-set had gekocht) en draaide de Diagbox en ontdekte dat er geen "Diesel Additive Pump" werd gevonden. Is dat wat de dealer heeft gedaan en tegen me heeft gelogen? Als dit wordt bevestigd door een van jullie experts, ben ik van plan de dealer te confronteren en een fraudezaak tegen hen aan te spannen. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen dit te verduidelijken?
Bedankt.
Als de ECU de Diesel Additive Pump niet kan vinden, betekent dit dat deze in de software is uitgeschakeld. Dat is precies wat ik met mijn auto heb gedaan, het kostte me 100€ en de auto rijdt perfect.
Maar in jouw geval zou ik het nog een keer controleren voordat je de dealer aanvalt. Ga naar een ervaren ECU Remap expert, en zij kunnen je bevestigen of het is uitgeschakeld.

Veel dank Denzel 🙏, maar nog steeds een beetje in de war, dit betekent dat ik nooit een waarschuwing zou krijgen voor een laag AdBlue-niveau en er zonder zou rijden en mogelijk andere dingen zou vernietigen?🤔

Hetzelfde probleem hier, met mijn 208 1,5HDI uit Q4 2019. Ik heb ongeveer 71.000 km en de fout verscheen vanmorgen. Ik moet het snel oplossen, want vrijdag ga ik voor de periodieke controle RWC. Ik heb geen diagnosesysteem, denk je dat ik de fout kan resetten door de batterij te verwijderen als ik de adblue-injector vervang?

Hetzelfde probleem hier, met mijn 208 1,5HDI van Q4 2019. Ik heb ongeveer 71.000 km en de fout verscheen vanochtend. Ik moet het snel oplossen, want vrijdag ga ik voor de periodieke controle APK. Ik heb geen diagnosesysteem, denk je dat ik de fout kan resetten door de batterij te verwijderen als ik de adblue-injector vervang?
Herculess, ik stuur je een PB. Bedankt

Herculess, ik stuur je een PM. Bedankt
Bedankt voor de hulp Kapil!
Het probleem met de adblue was verdwenen zonder daadwerkelijk iets te doen, gewoon de dop openen en de kristalafzettingen schoonmaken. De motorfout ging over de Nox-sensor en werd opgelost door deze te resetten. Ik denk dat de Nox-sensorfout werd veroorzaakt doordat het adblue-systeem niet meer werkte en moest worden gereset.

Hoi Denzel
Ik had vorige week een soortgelijk probleem met mijn 1.5 HDI 3009 uit 2019. Ik heb hem onlangs tweedehands gekocht van een Peugeot-dealer en daarom valt hij nog onder de garantie. Ik belde ze en ze verzekerden me dat ze het onder garantie zouden repareren. Ik reed erheen en na ongeveer een uur vertelden ze me dat het klaar was en dat het een defecte ureum-sensor was en dat ze deze hadden vervangen. Zeer tevreden kwam ik thuis, maar was nieuwsgierig (aangezien ik onlangs een Lexia-set had gekocht) en draaide de Diagbox en ontdekte dat er geen "Diesel Additive Pump" was gevonden. Is dat wat de dealer heeft gedaan en tegen me heeft gelogen? Als dit door een van jullie experts wordt bevestigd, ben ik van plan de dealer te confronteren en een fraudezaak tegen hen aan te spannen. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen dit te verduidelijken?
Bedankt.
De dieseladditiefpomp heeft niets te maken met het adblue-systeem. Het is de pomp die PAT-vloeistof aan de dieselbrandstof toevoegt om de regeneratie van het deeltjesfilter mogelijk te maken.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Peugeot 3008 (2017) en ben overal op zoek naar antwoorden. Begon vanmorgen op de achtergrond van een verstopping van het deeltjesfilter gisteravond. Ik wilde er vanmorgen mee naar de monteur rijden toen de emissiefout optrad. Weet niet of het gerelateerd is aan de verstopping van het deeltjesfilter en wat de oplossing zou zijn. Uiteindelijk naar de monteur gegaan en hij adviseerde dat hij het adblue-systeem voor £400 kan verwijderen, is dit aan te raden. De auto heeft 53000 mijl gereden.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Peugeot 3008 (2017) en ben overal op zoek naar antwoorden. Begon vanmorgen op de achtergrond van een roetfilterblokkade gisteravond. Ik wilde er vanmorgen mee naar de monteur rijden toen de emissiefout optrad. Weet niet of het gerelateerd is aan het roetfilterblok en wat de oplossing zou zijn. Uiteindelijk naar de monteur gegaan en hij adviseerde dat hij het adblue-systeem voor £400 kan verwijderen, is dit aan te raden? De auto heeft 53000 mijl gereden.

21 - 40 of 57 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.