Peugeot Forums banner

408 vanaf medio 2023 wordt helemaal niet bijgewerkt (Peugeot negeert het probleem)

12K views 41 replies 13 participants last post by  sequentiality  
#1 · (Edited)
Dus, de laatste update die mijn midden 2023 408 kreeg, is NHW.1.20.97.5 eind december - en al 3 maanden helemaal geen updates. ChatGPT - werkt. Maar de 408 van eind 2023 kwam met... NHW.1.26.80.7

Wat maakt het uit?

Nieuw "einde van de rit"-scherm wanneer u uw auto uitzet:
Image

Vroeger was het:
Image

i-Toggles breidden de soorten snelkoppelingen uit die u kunt plaatsen, bijvoorbeeld de massage-snelkoppeling kan daar voor de linker- of rechterstoel worden ingesteld:
Image

Image

Vroeger alleen zo:
Image

En ten slotte, maar niet onbelangrijk, de 408 heeft nu begroetingslichten zoals in de 308, met een klauw-tot-klauw-welkomstsequentie in de achterlichten, het lijkt op een software-update...
Maar zoals u kunt zien, is de daadwerkelijke firmware-update voor IVI R1 1.27.50.9

Gedachten? Welke FW heb je en hoe oud is je 408?

#2 · (Edited)
Ik heb de ChatGPT geactiveerd, die goed werkt, maar ik denk dat ik al een tijdje geen firmware-update meer heb gehad en niet de sequentiële klauw-welkomstlichten heb. Ik heb een app genaamd e-ROUTES in de mobiele app opgemerkt, maar die is alleen voor hybrides.
Bijgewerkt:
Mijn huidige firmwareversie is NHW.1.20.93.7
408 GT, 1.2L PURETECH 130 EAT8, juni 23

#3 · (Edited)
Ik heb mijn auto sinds juli 2023, de firmwareversie is NHW.1.20.80.19. Dit is de versie waarmee hij werd geleverd en tot nu toe heb ik nog nooit een update gehad. Ik ben vanmorgen gebeld door de dealer en heb een afspraak voor maandag 1 april om de auto in te leveren voor een terugroepactie voor een software-update, de receptioniste dacht dat het met het motormanagement te maken had. Ik zal meer details te weten komen als ik hem persoonlijk kan spreken.

#4 ·
De update duurde ongeveer een uur en de informatie die ik kreeg was dat het met de Central Processing Unit te maken had. Ze controleerden ook de achterlichtclusters met een hogedrukreiniger om te zien of er vocht was binnengedrongen, ze vertelden me eerder dat ze zouden worden vervangen als ze besloegen (geen probleem), maar ik zal opletten. De auto was verder in orde en ze hadden geen informatie over software-updates voor het systeem dat nog op 1.120.80.19 stond. Krijgt iemand een melding wanneer het navigatiesysteem wordt bijgewerkt?

#6 ·
Peugeot, geef ons alsjeblieft een frisse software-update. We weten dat het bestaat en sommige auto's hebben het.
Eens, het systeem dat op de 3008 werd gebruikt, was geweldig, download de systeem- en kaartupdates en installeer ze zelf. Dit huidige TomTom-systeem toont niet welke versie het is en ik heb tot nu toe niemand gezien die een update daarvoor heeft gehad in de post die ik heb geplaatst. Denkt iemand dat het een goed idee zou zijn om een lijst te hebben van de modellen van auto's en de systeemversie die ze hebben geĂŻnstalleerd?

#9 ·
Applicatieversie 16.15.0+P122.8
GeĂŻnstalleerde kaarten 42666 Europa (Uitgebracht 10/2020)
Het is voor iedereen hetzelfde, 10/2020 betekent initiële software, baseline die vervolgens op verzoek van een gebruiker wordt bijgewerkt. Dit nummer zal waarschijnlijk niet veranderen, zelfs niet op de nieuwe E3008.

#11 ·
In de afgelopen weken geeft mijn 408 herhaaldelijk aan dat er een update klaarstaat om te installeren. Voordat ik de installatie accepteer, zorg ik ervoor dat ik verbonden ben met de wifi thuis. De installatie komt echter niet verder dan 5% voordat deze mislukt.
Ik denk dat ik het afgelopen jaar maar 1 firmware-update heb gehad, dus ik weet niet zeker wat ik nu moet doen.
Huidige firmware NHW.1.20.93.7

#15 ·
Mijn 408 is er eindelijk in geslaagd een 'Amelioration des performances' update te installeren. De firmware is echter niet veranderd. Het is nog steeds NHM.120.93.7. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Je kunt hier zien hoeveel versies er zijn nadat je de jouwe hebt gevonden OSS SOURCE CODES

Peugeot is zojuist gestopt met het leveren van feature-updates om een onbekende reden.

Frustrerend.

#18 ·
Dus, dit zijn de nieuwste firmwares die op de OSS-website zijn verschenen, de 408 markeert dat dit de laatst bekende firmware ervoor is die bijna niemand op dit moment heeft.
Vanaf nu is 1.30.40.15 de nieuwste. Ze zouden van Jeep, Fiat of de nieuwe E-408 kunnen zijn, wie weet...

#19 ·
Hallo
Ik woon in Polen, mijn auto (408 GT Hybrid 180) is eind augustus 2023 besteld en in december 2023 opgehaald. Hij kreeg een update direct nadat ik hem met wifi verbond.
Sindsdien staat hij vast op NHW.1.20.93.7. De welkomstverlichting staat in de "morsecode"-modus. Ik ben ook gefrustreerd dat de tomtom-kaarten up-to-date zijn, maar veel wegen in mijn omgeving afgesloten (rood) zijn, ook al zijn ze dat niet. Nieuwe wegwerkzaamheden worden toegevoegd, maar er lijkt een probleem te zijn met het verwijderen van de oude. Ik heb een paar keer geprobeerd kaarten te verwijderen en te downloaden, maar het werkte niet.
Kan een lokale dealer hierbij helpen of ligt het volledig aan de fabrikant en kan ik alleen maar wachten op de update via wifi?

#20 ·
Hoi
Ik woon in Polen, mijn auto (408 GT Hybrid 180) is besteld eind augustus 2023 en opgehaald in december 2023. Hij heeft één update gehad direct nadat ik hem met wifi verbond.
Sindsdien staat hij vast op NHW.1.20.93.7. De welkomstlichten staan in de "morsecode"-modus. Ik ben ook gefrustreerd dat de tomtom-kaarten up-to-date zijn, maar veel wegen in mijn omgeving afgesloten (rood) zijn, ook al zijn ze dat niet. Nieuwe wegwerkzaamheden worden toegevoegd, maar er lijkt een probleem te zijn met het verwijderen van de oude. Ik heb een paar keer geprobeerd kaarten te verwijderen en te downloaden, maar het werkte niet.
Kan de lokale dealer hierbij helpen of ligt het volledig aan de fabrikant en kan ik alleen maar wachten op de update via wifi?
Ik heb mijn lokale dealer een paar weken geleden gevraagd en hij heeft het systeem gecontroleerd en alles werkte zoals het hoorde. Ik heb ook een formulier ingevuld op de Peugeot-website om hulp te vragen, aangezien ik geen update heb gehad sinds ik de auto in juli 2023 kocht. Ik kreeg binnen een paar dagen een telefoontje, waarin ik alle details over de auto en de systeemversie waarop hij stond, verstrekte. De volgende dag kreeg ik nog een telefoontje om te zeggen dat de systeemversie van mijn auto de nieuwste was.

Het zou nuttig zijn om informatie te vinden over welke systeemversie/model van de auto/land van verblijf en te kijken of er iets gemeenschappelijk is.

Ik heb bijvoorbeeld een Allure Plus model 1.2 benzine gekocht in juli 2023, de systeemversie is 1.120.80.19. Ik woon in Griekenland met de Engelse taal geselecteerd in de auto.
In het webservices-menu heb ik het ingesteld op Griekenland, ik weet niet zeker wat dat doet.
Ik heb de MyPeugeot-app in het Engels.

#23 · (Edited)
Deze updatemethode is erg slecht.
Ik ontdekte dat ik in totaal 19,3 GB aan kaartupdates in Europa had. Toen ik naar het submenu ging, verwijderde ik de landen die voor mij niet van nut zijn, keerde terug naar het vorige menu en het toont nog steeds 19,3 GB.
Om deze update zo snel mogelijk te proberen te maken, heb ik een draadloos toegangspunt aangesloten dat vast bedraad is met een Cat 6-kabel. Downloadsnelheid met mijn telefoon verbonden met toegangspunt 330 Mb. Toegangspunt naast de auto geplaatst.
De auto 30 minuten laten draaien en nu nog 18,4 GB te downloaden. Zou dus ongeveer 9 uur nodig hebben om de auto te laten draaien om de updates uit te voeren.

#24 · (Edited)
Mijn apparaat heeft een paar dagen geleden een "ninja-update" gekregen, en er is een nieuw pictogram met services verschenen in het instellingenmenu. Als ik het open, krijg ik de melding "geen services gevonden", ondanks het feit dat ik een volledig pakket heb tot juni 2025.

Natuurlijk is het softversienummer niet veranderd.

#26 ·
Mag ik vragen of iemand de app zou kunnen controleren? In de sectie Peugeot 408 en Software-updates (Meer informatie) scroll naar beneden naar Software-updategeschiedenis en kijk of er informatie verschijnt.

De mijne zegt:

GEEN GEGEVENS BESCHIKBAAR
Kan de software niet ophalen
updategeschiedenis. Uw
voertuig ondersteunt niet
deze functie.

Kan niets vinden met een Google-zoekopdracht, dus ik zou graag willen weten of iemand gegevens krijgt.

Bedankt.

#27 ·
Mag ik vragen of iemand de app zou kunnen controleren? In de Peugeot 408-sectie en Software-updates (Meer informatie) Scrol naar beneden naar Software-updategeschiedenis en kijk of er informatie verschijnt.

De mijne zegt
GEGEVENS NIET BESCHIKBAAR
Kan de software niet ophalen
updategeschiedenis. Uw
voertuig ondersteunt niet
deze functie.

Kan niets vinden met een Google-zoekopdracht, dus ik zou graag willen weten of iemand gegevens krijgt.

Bedankt.
Ik kan nergens in mijn Peugeot-app iets vinden dat "Software-updates" heet.
Maar het is me opgevallen dat mijn auto om een ​​of andere vreemde reden "e-408" heet.

#32 ·
Bedankt voor uw antwoord. Ik wacht nog steeds op een software-update, aangezien ik een zeer oude versie lijk te hebben en dacht dat deze mogelijk relevante informatie bevat. Heb de auto sinds juli 2023, kaartupdates zijn nu OK.

Nogmaals bedankt.
Geen probleem, ik denk dat deze hele OTA zich in de fase "testen op productie" bevindt, waar het systeem prima werkte voor de autopremière, nu proberen ze het goed te laten werken. Tenminste, zo lijkt het voor mij.
Wat betreft kaarten: de mijne hebben nog steeds oude markeringen (van 2022) die sommige wegen als afgesloten weergeven, daarom probeert de navigatie ze te vermijden. Het verkeer en de rest van de diensten werken prima. Als ze het volgend jaar niet updaten, betaal ik niet meer voor de navigatiedienst, want die is nutteloos.

#33 ·
Deze OTA-manier van updaten is prima als je je auto dicht genoeg bij een router kunt krijgen om een goede downloadsnelheid te krijgen. Er zullen mensen zijn die geen nabijheid kunnen hebben en niet in staat zullen zijn om te updaten. Peugeot heeft hier niet over nagedacht, er zou een tweede optie moeten zijn om updates te installeren, zoals in de vorige 3008 die ik bezat.

#36 ·
Ik heb een Allure van augustus 2023 en zit nog steeds op NHW.1.20.80.19 - de auto is verbonden met mijn wifi, maar ik heb al een tijdje geen updates meer gehad. Heb me net aangemeld voor de geĂŻntegreerde ChatGPT, dus misschien triggert dat iets zodra de activering is voltooid. Ik gebruik ook de nieuwste versie van de MyPeugeot-app.

#39 ·
Ik heb een Allure uit augustus 2023 en zit nog steeds op NHW.1.20.80.19 - de auto is verbonden met mijn wifi, maar ik heb al een tijdje geen updates meer gehad. Heb me net aangemeld voor de geĂŻntegreerde ChatGPT, dus misschien triggert dat iets zodra de activering is voltooid. Ik gebruik ook de nieuwste versie van de MyPeugeot-app.
Ik had een OTA-update op 21/2/25, weet niet wat het veranderde, maar het veranderde het systeemversienummer niet, dat nog steeds zegt dat er geen updates in behandeling zijn. Het versienummer is NHW. 1.20.80.19. De auto is een First Edition GT hybrid 225, voor het eerst geregistreerd in februari 2023.

#37 ·
Ik heb zojuist een kleine 'infotainment performance update' op mijn auto geĂŻnstalleerd die gedownload moet zijn terwijl mijn vrouw ermee van/naar haar werk reed. Ik weet niet zeker welke wijzigingen er zijn aangebracht of wat het versienummer is, maar ik zal het morgen proberen te controleren als het weer beter is!

Stel je voor dat het gewoon een simpele bugfix-update is in plaats van een enorme verbetering, maar het laat in ieder geval zien dat het OTA-proces in ieder geval werkt.

#41 ·
Ik ben bang dat we geen zinvolle updates meer voor IVI R1 moeten verwachten, het lijkt erop dat Peugeot is overgestapt op IVI R2 met de release van 3008, Opel/Vauxhall Grandland en zelfs DS â„–8.

De vernieuwde 408 komt eraan (zo te zien aan de DS â„–8), de software die we momenteel gebruiken, wordt als verouderd beschouwd.