Peugeot Forums banner

307cc kofferbak remlicht

3.5K views 4 replies 4 participants last post by  Addry0  
#1 ·
Hallo allemaal,

De led-remlicht (de lichtstrip op de kofferbak of derde remlicht) van mijn 307cc uit 2003 doet raar en slechts de helft licht op.

Moet de hele unit vervangen worden of is het gewoon een kwestie van het vervangen van lampjes erin?

Hoe dan ook, is het gemakkelijk om erbij te komen? Het lijkt erop dat de afdekking van de achterklep eerst verwijderd moet worden (van binnenuit).

Groeten,

Richard

#2 ·
Hallo

Ik heb de 307 hatchback en als die van jou hetzelfde is als de mijne, kan het achterlicht worden verwijderd, er zitten twee moeren achter die losgedraaid moeten worden. Eenmaal verwijderd, zie je een rij lampen die één voor één verwijderd kunnen worden. Het kan zijn dat een of meer van de lampen kapot zijn, maar het is waarschijnlijker dat ze opnieuw geplaatst moeten worden. Trek er een uit en buig de dunne draden voorzichtig naar buiten en plaats hem terug. Doe hetzelfde voor ze allemaal.

#3 ·
Hallo

Ik heb de 307 hatchback en als die van jou hetzelfde is als de mijne, kan het achterlicht worden verwijderd, er zitten twee moeren achter die losgedraaid moeten worden. Eenmaal verwijderd, zie je een rij lampen die één voor één verwijderd kunnen worden. Het kan zijn dat een of meer van de lampen kapot zijn, maar het is waarschijnlijker dat ze opnieuw moeten worden geplaatst. Trek er een uit en buig de dunne draden voorzichtig naar buiten en plaats hem opnieuw. Doe hetzelfde voor ze allemaal.
Hoi Janner,

Heel erg bedankt! Dat is logisch - het zou daadwerkelijk kunnen werken.

Eigenlijk heb ik iets soortgelijks gedaan met de knipperlichtlamp houder op de koplamp aan de voorkant - ik heb de connectoren een beetje naar buiten gebogen en hij sprong weer tot leven.

Laat je weten hoe het gaat.

Richard

#5 ·
Kan iemand me alsjeblieft helpen met deze vraag?
De mijne is een 307cc 1600 16v benzine (cabriolet).
Ik moet erbij kunnen en bij de lampen in de achterklep. Ik moet ze opnieuw afdichten, want er komt water uit de kofferbak als ik hem open (als ik in de wasstraat ben geweest of als het heeft geregend).
Dit veroorzaakt allerlei problemen. Zoals velen weten, lijken deze Franse auto's, hoe graag we ze ook mogen, zich op vreemde manieren te gedragen (zoals: als je kentekenplaatlampje kapot gaat, kan dit andere dingen beĂŻnvloeden).
Ik dank u bij voorbaat.
Als dit "kapen" wordt genoemd, dan verontschuldig ik me voor mijn onwetendheid.
Niet opzettelijk. Het is gewoon dat ik deze klus niet heb kunnen plannen omdat ik niets weet over "HOE". Ik heb al het gereedschap en de kit die nodig is.
Mijn ergste vloek is dat Haynes is gestopt met het schrijven van hun handleidingen, zoals in de goede oude tijd. Toch had ik er een voor mijn vele 206cc's.
Bij voorbaat dank
Adrian