Peugeot Forums banner

Wat is het verschil tussen 3008 THP puretech en 3008 active 1.6 puretech 180 eat8 prime edition?

Tags
1.6thp active
5.8K views 1 reply 2 participants last post by  Nate Legend  
#1 ·
Wat is het verschil tussen 3008 THP puretech en 3008 active 1.6 puretech 180 eat8 prime edition?

#2 · (Edited)
Ik dacht dat Puretech verwees naar de 1.2 - 3 cilinder motor tot maximaal 1.4, ik wist niet dat ze al hun benzinemotoren Puretech gingen noemen.

Zie dit rechtstreeks van Peugeot...

"Winnaar van de International engine of the year award in de categorie van 1,0 liter tot 1,4 liter in 2015, 2016, 2017 en 2018, PEUGEOT PureTech is geavanceerde 3-cilinder benzinemotortechnologie die een rijgedrag en prestaties biedt die normaal gesproken geassocieerd worden met veel grotere motoren, maar met aanzienlijk verbeterd brandstofverbruik en CO2-uitstoot.

Simpel gezegd, een 1.2 PureTech-motor geeft je de kracht en prestaties van een 1.6 liter motor, maar de efficiëntie van een kleinere motor.

Het is een product van PEUGEOT's 100 jaar intelligente, innovatieve engineering en combineert materialen met een lager gewicht met de efficiëntie van het toepassen van directe brandstofinjectie op drie cilinders.

Op sommige versies hebben we zelfs Turbo-vermogen toegevoegd, waardoor het koppel bij alle toerentallen wordt geoptimaliseerd en een motor met een unieke persoonlijkheid wordt geleverd, die uiteindelijk is ontworpen om u maximaal rijplezier en responsiviteit te geven, bij elke snelheid, voor minder.

THP – een benzinemotor die helemaal draait om koppel (THP – Turbo Haute Pression – Engelse vertaling: Hogedruk Turbo)

De EAT8 (Efficient Automatic Transmission 8) automatische versnellingsbak met 8 versnellingen is state-of-the-art en combineert rijplezier met milieuefficiëntie.

Hij is gemonteerd in veel modellen in het PEUGEOT-gamma, waaronder de geheel nieuwe 208, de geheel nieuwe 2008 SUV, 308 5-deurs, 308 SW, 3008 SUV, 508 Fastback, 508 SW, 5008 SUV, Rifter en de Traveller, en is verkrijgbaar met vele motorspecificaties.

De EAT8-versnellingsbak is ontworpen en ontwikkeld in samenwerking met Aisin AW, een wereldleider in automatische versnellingsbaktechnologie.

De EAT8 biedt snel en gemakkelijk schakelen dankzij de Quickshift-technologie. Dit maakt gecontroleerder en gebruiksvriendelijker rijden onder alle omstandigheden mogelijk."

Vragen over PRIME EDITION op zich klinken raar. Ik kan ten eerste geen Prime Edition in het ENGELS vinden en ten tweede is het niet het uitrustingsniveau, dus ik zou geen aandacht besteden aan prime...

Uitrustingsniveaus:

• Allure
  • Active
Beide bovenstaande uitrustingsniveaus hebben een bepalende grille met verticale, gespiegelde lamellen

• GT Line
  • GT Line Premium
  • GT
Alle bovenstaande uitrustingsniveaus hebben een bepalende grille met horizontale, gespiegelde lamellen

BEGRIJP DAT DIT ALLEMAAL UK IS, ANDERE LANDEN ZULLEN VERSCHILLEN, VOORBEELD PRIME

Ik hoop dat dit helpt om je vraag awdesign te beantwoorden