Peugeot Forums banner

Koelvloeistof bijvullen Bericht

3.9K views 9 replies 3 participants last post by  patspiercing  
#1 ·
Hallo,

Ik heb een 307 Estate uit 2005 met een 2.0L HDi motor, RHY met 396.500 km op de teller.

De laatste paar dagen heb ik het bericht Koelvloeistof bijvullen, STOP-lampje en rood waarschuwingslampje van de radiator gekregen, direct na het starten.

Ik heb het niveau gecontroleerd en het is gevuld tot de MAX-markering in het expansievat. De auto rijdt geweldig en de temperatuurmeter geeft net onder de 90 aan.

Iemand ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?

#8 ·
Heb vandaag de connector en de bedrading gecontroleerd en ze zijn beide in goede staat, dus ik ben er vrij zeker van dat de nieuwe sensor het probleem zal oplossen. Toevallig is het lampje niet meer aangegaan sinds ik de nieuwe sensor besteld heb, typisch! Ik zal hem echter toch vervangen.

#9 ·
Mijn auto is dit weer aan het doen, ik heb de sensor een keer vervangen en de storing was een tijdje weg, maar nu moet het weer gebeuren, ik vermoed dat het een ophoping van deeltjes op de 2 sondes is die het probleem veroorzaakt, soms werkt het schoonmaken van de sensor... een tijdje, maar ik denk dat een meer regelmatige koelvloeistof/antivrieswissel zou helpen, omdat dit zal helpen om alle deeltjes in het koelsysteem te verwijderen die zich op de sensorsondes ophopen. Vele jaren geleden vroeg ik me af waarom deze sensoren op sommige auto's werden afgeschaft, ik denk dat ik nu weet waarom.....