Peugeot Forums banner
21 - 40 of 68 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ok,

vanmorgen met Peugeot gesproken en me gerealiseerd dat mijn thermostaat geen deel uitmaakt van de thermostaatbehuizing zoals bij de oudere modellen.
Het ziet er vergelijkbaar uit, maar ik moet beter kijken en niet dezelfde fout maken...doh

Hoe dan ook, de uitkomst is dat de thermostaat gewoon aan het waterblok wordt bevestigd en een gemakkelijke vervanging is.
Het is echter niet zo gemakkelijk om er een te bemachtigen, oké, ik moet het onderdeel bestellen, maar de lokale Pug-dealer vertelde me dat ze er nog nooit een hebben vervangen? raar?

Ik merk ook dat de thermostaat opengaat bij 105 °C, kan iemand me uitleggen waarom zo hoog?
Zeker, 105 °C zou de temperatuurmeter in de auto activeren om oververhitting te melden.

Dus ik ga vandaag de sensorharnas meten, maar denk je ondertussen dat ik de juiste weg bewandel door de thermostaat te vervangen?
Bedankt

Hoi bubble,

Ik denk dat ik naar hetzelfde probleem kijk op een 407 2.0l

Klinkt absoluut als een defecte/luie thermostaat.. of een luchtbel.

Laat het ons AUB weten als je het oplost met een nieuwe thermostaat.

Mungis

Discussion starter · #23 ·
Ja, ik kan maandag een nieuwe statistiek van GSF krijgen of dinsdag van peugeot.
42 van GSF, ik denk ongeveer hetzelfde van peugeot, dus ik neem aan van peugeot, tenzij iemand kan zeggen dat het het OEM-onderdeel bij GSF is?

Discussion starter · #26 ·
Betreffende de thermostaat voor mijn 307.
Ik heb toegang tot servicebox, maar kan niet achterhalen waar de multi-stekker voor is aan de bovenkant van de thermostaat?
Iemand?
Ik zie ook dat ik kan betalen om details van de diagnose voor het probleem dat ik heb te bekijken, is dit de 5,5 euro per uur waard om ze te bekijken?

met betrekking tot de thermostaat voor mijn 307. Ik heb toegang tot servicebox maar kan niet vinden waar de multiplug voor is op de bovenkant van de thermostaat? iemand? Ik zie ook dat ik kan betalen om details van de diagnose te zien voor het probleem dat ik heb, is dit de 5,5 euro waard voor een uur om ze te bekijken?
Het is een ecu-gestuurde thermostaat. Er is een aangepaste versie beschikbaar bij dealers zonder het elektrische deel. Hoe heb je het ontlucht?

Discussion starter · #28 ·
Hallo DavidIreland,

om het te ontluchten, deed ik het volgende.

Koelvloeistof in het expansievat gegoten tot de niveaus bereikt waren.
Toen heb ik de ontluchtingsklep op de verwarmingsmatrixleidingen losgedraaid tot er koelvloeistof uitkwam en deze vervolgens weer vastgedraaid.
Toen heb ik de ontluchtingsklep op het thermostaathuisblok losgedraaid tot er koelvloeistof uitkwam en deze vervolgens weer vastgedraaid.
De hele tijd koelvloeistof bijgevuld.
Toen startte ik de motor met de verwarming vol aan en hield hem op 1500 tpm tot de thermostaat openging en de ventilator aansloeg.
Ik liet hem nog een minuut of zo staan en ontluchtte vervolgens het systeem opnieuw in de vorige volgorde.
Oh ja, ik heb ook de expansiekant van de auto iets omhoog gekrikt en een aangepaste fles op het expansievat geplaatst, zoals eerder voorgesteld.

De stop- en temperatuurwaarschuwingen gingen hierbij niet aan. De temperatuurmeter raakte de rode lijn en ging terug naar normaal toen de thermostaat openging.

De ventilatoren gingen echter aan voordat de thermostaat openging, ik kon de koelvloeistof duidelijk voelen.

Het probleem is dat de waarschuwingen de volgende dag weer aangingen, ze gaan altijd op dezelfde plek aan tijdens het rijden, ongeveer 3 mijl van huis op weg naar het werk.

De auto is momenteel koud, kan ik iets doen om de diagnose te vergemakkelijken?
Ik bedoel, een reeks instructies om te volgen en aantekeningen te maken.
Ik kan dan hier verslag uitbrengen.

Deze ecu-temperatuursensor op de thermostaat, zou dat problemen veroorzaken?
Een manier om de temperatuursensor (op het thermostaatblok) te controleren, ik heb hem echter vervangen omdat ik dacht dat de oude defect was.

Sorry David, moet ik overwegen om de thermostaat met of zonder de ecu-temperatuursensor te nemen?

Het is niet nodig om de verwarming aan te zetten. Het hele punt van de procedure is om de bedrijfstemperatuur op te voeren om de ventilator te laten inschakelen en vervolgens de ontluchtingsnippel te openen om eventuele lucht te laten ontsnappen. Gedurende de hele procedure moet de koelvloeistoftemperatuurmeter in het rood gaan.
Je moet ook een koelvloeistofkop op het reservoir creëren om het systeem correct te ontluchten. Alleen de auto aan één kant omhoog krikken is niet voldoende. Heb je de temperatuursensorconnector verwijderd? Hij is groen. Is de connector vochtig of gecorrodeerd?

Discussion starter · #30 ·
@David,
de koelvloeistofsensor is droog en niet gecorrodeerd, in feite was degene die ik heb vervangen dat ook.

Oké, moet ik het nog een keer proberen te ontluchten?
Ik heb het 3 keer gedaan, maar nog een keer kan geen kwaad denk ik.

Ik heb een fles op het expansievat gebruikt om het een goede druk van koelvloeistof te geven.

Hoe lang moet ik de ontluchtingsnippels openhouden?
Ik bedoel, ze spuiten gewoon koelvloeistof eruit zonder lucht.

Bedankt voor je hulp trouwens, ik waardeer het.

Its an ecu controlled thermostat. There is a modified one available dealers without the electric part.
How did you bleed it?
David,

Een door de ECU geregelde thermostaat lijkt mij de logica te tarten.
De thermostaat is vast en zeker een standaard waspelletjeswerking, maar stuurt informatie over de werking naar de ECU....wat andersom zou zijn.... gelieve te bevestigen of anderszins.

Wat betreft het controleren van de werking van de thermostaat op oververhitting, zijn er voor mij 2 voor de hand liggende manieren.
1. Verwijder de thermostaat en controleer deze in heet water met een thermometer en zorg ervoor dat deze opent bij de juiste temperatuur en met de juiste snelheid
2. Als het temperatuurwaarschuwingslampje aanging ... en na een paar minuten weer uitging, wijst dat voor mij op een luie thermostaat.
3. Als hij lui is, dan kun je 2 X 3 mm gaten boren in de thermostaatflens en hem dan terugplaatsen. wat het oplichten van het oververhittingslampje zou moeten stoppen, maar de motor zal de hele tijd koel draaien, dus dat is slechts een tijdelijke oplossing, maar beter dan een totaal defecte thermostaatramp.

Alle opmerkingen zijn welkom ..

Een thermostaat kost ongeveer vijf pond, ik zou me er niet eens mee bezighouden, ik zou een nieuwe kopen.

Gebruik het als een excuus om de koelvloeistof te vervangen als je het niet recent hebt gedaan.

Zou het een verbindingsprobleem kunnen zijn? Op mijn scooter raakte de temperatuursensor los toen ik een hobbel raakte. De temperatuurweergave begon te knipperen en de ventilator sloeg aan totdat ik hem weer aansloot.

Je kunt het niet verwijderen. Het is allemaal ingebouwd in de behuizing waarop de buis past.
De ecu stuurt stroom naar de wascapsule om op commando te smelten. Het laat het tot de laatste minuut open om ervoor te zorgen dat de motor snel op bedrijfstemperatuur komt, waardoor hij efficiënter met brandstof omgaat.

een thermostaat kost ongeveer vijf pond, ik zou me niet eens de moeite nemen, ik zou een nieuwe kopen.

Gebruik het als een excuus om de koelvloeistof te vervangen als je het niet recent hebt gedaan

Kan het een verbindingsprobleem zijn? Op mijn scooter raakte de temperatuursensor los toen ik over een hobbel reed. Het temperatuurdisplay begon te knipperen en de ventilator sloeg aan totdat ik hem weer aansloot
De thermostaat is £50 plus van de leveranciers, wedden dat de pug duur is

Verzonden vanaf AutoGuide.com App

David

Ik betwist uw theorie over hoe de ECU de thermostaat vertelt wanneer de WAS moet smelten.

De was smelt wanneer de hitte van de motor hem smelt, de was zet uit en opent de waterloop.

Als de thermostaat oud is, kan hij was verliezen en duurt het te lang om te openen, waardoor het waarschuwingslampje aangaat.

Om een tijdelijke reparatie uit te voeren... verwijder de thermostaat en boor er twee gaten van 3 mm in, waardoor water kan circuleren en oververhitting wordt voorkomen.

Monteer de assemblage opnieuw en het zou in orde moeten zijn totdat u een nieuwe krijgt.

Ik weet niet of de ECU de info van de thermostaat nodig heeft, dus ik zou degene met de sensor erop kopen, tenzij iemand anders het beter weet.

Kunnen de ingewanden van de "Assemblage" niet worden verwijderd, aangezien het eruitziet als een standaard waspelletthermostaat... IEMAND??

David

Ik betwist uw theorie over hoe de ECU de thermostaat vertelt wanneer de WAS te smelten.

De was smelt wanneer de hitte van de motor hem smelt, de was zet uit en opent de waterloop.

Als de thermostaat oud is, kan hij was verliezen en duurt het te lang om te openen, waardoor het waarschuwingslampje gaat branden.

Om een tijdelijke reparatie uit te voeren ... verwijder de thermostaat en boor er twee gaten van 3 mm in, waardoor water kan circuleren en oververhitting wordt voorkomen.

Plaats de assemblage terug en je zou o.k. moeten zijn totdat je een nieuwe hebt.

Weet niet of de ECU de info van de thermostaat nodig heeft, dus ik zou die met de zender kopen, tenzij iemand anders het beter weet.

Kunnen de ingewanden van de "Assembly" niet worden verwijderd, aangezien het eruitziet als een standaard waspelletthermostaat............IEMAND ??
Geen stat is een pijn in de b** het ecu-bit wordt door mij geloofd omdat ik er twee heb geprobeerd en uiteindelijk de oude heb teruggeplaatst

Verzonden vanaf AutoGuide.com App

Geen probleem. Strippen en er een bekijken. Het is een door ECU geregelde thermostaat. Ik zal de officiële trainingsnotities moeten pakken om mijn "theorieën" te onderbouwen.
Even herhalen: zit er een gele connector op?

Mijn excuses, mijn thermostaat was £3 of zoiets lol.

Is er enig reëel voordeel van dit type thermostaat?

Auto's hebben al jaren normale thermostaten en een temperatuursensor zonder problemen.

21 - 40 of 68 Posts