Peugeot Forums banner

Problemen met de 407 Coupe

4.7K views 16 replies 4 participants last post by  Corticarte  
#1 ·
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op de forums en nieuw bij Peugeot. Ik heb een tweedehands 407 Coupe 2007 2.2 benzine in zwart gekocht met een paar problemen voor een geweldige prijs.

Nu komt het moeilijke gedeelte: het oplossen van deze problemen. Ik vroeg me af of iemand snelle oplossingen of kennis heeft op de volgende gebieden.

Ik zal mijn problemen hier opsommen en alle oplossingen of opmerkingen worden zeer gewaardeerd!

1# De auto werd niet geleverd met de navteq cd voor navigatie. Kan deze opnieuw besteld of misschien gedownload worden? Zo ja, links?

2# Ik blijf lezen over een cd-wisselaar ergens, maar ik kan deze niet in de auto vinden. Weet iemand waar dit is?

3# Bandenspanningssensoren bewaken niet. Heeft het veel zin om dit te hebben? Ik denk dat ik er zonder kan leven... Hoe kan ik de meldingen uitschakelen die me vertellen dat het niet wordt bewaakt?

4# Parkeerhulp is defect, staat op het scherm... Waar te beginnen? Dit is meer een probleemoplossingsoefening, dus laat me eventuele bekende problemen en snelle oplossingen weten!

5# Aan de achterkant, aan de rechterkant van de auto, helemaal onderaan, ontbreekt een paneel waar ze vermoedelijk iemand hebben weggesleept en vergeten terug te plaatsen... Waar kan ik er een van krijgen?

6# De bedieningshendel voor de stoelbediening is afgebroken en moet worden vervangen. Is er een plek waar ik een vervanging kan krijgen? Kent iemand een bron?

Ik weet dat ik een deel hiervan kan googelen, maar ik vond het leuk als de Peugeot-gemeenschap commentaar zou geven, omdat ik de ervaring van mensen prefereer boven willekeurige websites die proberen me iets te verkopen.

Heel erg bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar uw opmerkingen!!!

G
#2 ·
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op de forums en nieuw bij Peugeot, ik heb een tweedehands 407 Coupe 2007 2.2 benzine in zwart gekocht met een paar problemen voor een geweldige prijs.

Nu komt het moeilijke gedeelte: het oplossen van deze problemen en ik vroeg me af of iemand snelle oplossingen of kennis heeft op de volgende gebieden.

Ik zal hier mijn problemen opsommen en alle oplossingen of opmerkingen zouden zeer gewaardeerd worden!

1# De auto werd niet geleverd met de navteq cd voor navigatie, kan deze opnieuw besteld of misschien gedownload worden? Zo ja, links?

2# Ik blijf lezen over een cd-wisselaar ergens, maar ik kan deze niet vinden in de auto, weet iemand waar deze zich bevindt?

3# Bandenspanningssensoren bewaken niet, heeft dit veel zin, ik denk dat ik er zonder kan leven... Hoe kan ik de meldingen uitschakelen die me vertellen dat het niet bewaakt wordt?

4# Parkeerhulp is defect, staat op het scherm... Waar te beginnen? Dit is meer een probleemoplossingsoefening, dus laat me eventuele bekende problemen en snelle oplossingen weten!

5# Aan de achterkant, aan de bestuurderskant, helemaal achterin de auto, aan de onderkant, ontbreekt een paneel waar ze vermoedelijk iemand hebben weggesleept en vergeten terug te plaatsen... Waar kan ik er een van krijgen?

6# De bedieningsknop voor de stoelbediening is afgebroken en moet vervangen worden, is er een plek waar ik een vervanging kan krijgen? Kent iemand een bron?

Ik weet dat ik een deel hiervan kan googelen, maar het leek me leuk voor de Peugeot-gemeenschap om commentaar te geven, omdat ik de ervaring van mensen prefereer boven willekeurige websites die me iets proberen te verkopen.

Heel erg bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reacties!!!
Hoi,

1, kaarten kunnen gedownload worden, ik neem aan dat het een rt3 is (kaarten draaien vanaf een cd). Stuur me een e-mail of pm en ik kan je een link sturen om te downloaden.

2, als de coupé hetzelfde is als alle andere 407's, zit de cd-wisselaar in de kofferbak aan de bestuurderskant.

3, bandenspanningssensoren kunnen worden uitgeschakeld met diagnoseapparatuur zoals Peugeot planet/diagbox die een paar leden hier bezitten en die voor een paar pond zullen helpen.

4, diagnose met planet moet wijzen op de fout, ik weet dat ECU's falen door water in de reservewielbak en sensoren falen door interne componenten.

5 & 6 ofwel slopers, eBay of dealers voor ontbrekende/kapotte onderdelen.

#3 ·
Hallo CAB,

Ik heb je een PM gestuurd over de Sat Nav CD en de CD-wisselaar achter een paneel in de kofferbak gevonden, bedankt!

De Peugeot Planet die ik zie is een stuk computersoftware, maar vermoedelijk heb ik een speciale kabel nodig; het klinkt alsof ik deze software nodig heb als een eerste probleemoplossingstool. Ik zal kijken of ik dit kan bemachtigen en dan iemand om hulp vragen indien nodig.

Ik zal eBay controleren en een e-mail sturen naar enkele autosloperijen en dealers om te zien of ik de ontbrekende/kapotte onderdelen kan bemachtigen.

Heel erg bedankt!

#9 ·
Onderdelen 27 en 28 kosten ongeveer ÂŁ4 van de dealers, dus stop met elders te zoeken :lol: Ik heb de onderdelentekening hierboven bewerkt om de onderdeelnummers voor u te tonen.

#10 ·
Hallo Trem,

Bedankt dat je ernaar hebt gekeken. Ik heb mijn dealer gebeld en het besteld! Ik ben zo blij dat het maar £3-£4 kost. Eén zorg minder nu haha

Het is me ook gelukt om de simkaarthouder voor de radio te vinden en die besteld, wat best duur is voor een klein ding van ÂŁ5, maar hey, tenminste heb ik het gevonden.

Het ontbrekende sleepvlak aan de achterkant van de auto is ook besteld voor ÂŁ15.

De auto komt er echt aan!

Volgende op mijn lijst is airco bijvullen en ik moet de remmen controleren om te zien hoe de remblokken en schijven het doen.

#11 ·
Kent u iemand in Cheshire/Manchester? Ik moet de bandenspanningssensor uit laten zetten, het is nogal irritant dat hij me steeds piept en de sensoren moeten ook nagekeken worden, dus ik zou graag willen weten wat er mis is met ze, behalve het feit dat er 2 aan de voorkant zijn ingedrukt en dat er eentje witte vlekken heeft.

#12 ·
Het stuurwiel zit maar op één plek aan de kolom vast. Als de banden niet vierkant zijn, hebben ze een kleine impact gehad, dus moet je de uitlijning laten controleren en vragen om het stuurwiel recht te zetten. Of koop Trackrite en doe het zelf door het ene of het andere spoorstangeinde af te stellen, eerlijk gezegd, betaal een garage om het te doen, zelf klussen is een hele klus.
Rollt de auto tot stilstand zonder schok als de remmen niet worden ingedrukt? Dit zou de neiging hebben om vastzittende remmen uit te sluiten.

#13 ·
Halfords doet tracking voor ongeveer 30-40 pond, ik denk dat ik ze dat donderdag laat regelen.

Wat betreft de remmen heb ik geen schokkerigheid of iets dergelijks, alleen het dreunende/schurende geluid, het is moeilijk uit te leggen, maar het lijkt alleen te gebeuren als ik tot stilstand kom en zelfs bij het optrekken. Ik denk dat ik het eerlijk gezegd naar een garage moet brengen, het is een van die dingen die moeilijk uit te leggen zijn via tekst... lol

#15 ·
Hallo Storeman,

De auto is onderweg met een APK van 12 maanden sinds 2 weken geleden. Hij is niet helemaal kapot, alleen een aantal niet-essentiële dingen die niet werken of ontbreken :)

Wat betreft de diagnose zal ik je daar apart een PB voor sturen.

Bedankt

#16 ·
Bedankt voor het diagnosewerk Storeman, het was een leuke paar uur onderzoek en ik ben blij met het rapport dat er geen grote problemen zijn ontdekt.

Ik ga de auto volgende week naar een lokale garage brengen om naar de verschillende onderdelen te kijken, zoals parkeersensoren en de verwarmde spiegel.

Ik kijk uit naar het rapport van u.
Bedankt
Shaun

#17 ·
Kleine update, nieuw probleem gevonden!

Dus ik reed vandaag naar het Peak District en toen ik rechtsaf sloeg, ging het wat stroef en op de terugweg was de besturing bijna helemaal weg!

Ik ben erin geslaagd om hem naar een garage te brengen en ik heb een nieuw stuurhuis nodig, omdat de stuurbekrachtigingsvloeistof er bijna onmiddellijk aan de bovenkant in en aan de onderkant uit gaat. Kapot. Ze hebben me dus ÂŁ250 aan arbeidskosten aangeboden voor 5 en een half uur en dan lijken stuurhuizen rond de ÂŁ150-ÂŁ250 te kosten.

Slechte tijden, hè?