Peugeot Forums banner

Elektrische problemen van de Peugeot 3008

2.6K views 3 replies 2 participants last post by  Ian M Davis  
#1 ·
2017 Peugeout 3008 startte niet en er werd een nieuwe BPGA geïnstalleerd door de dealer.....£600

Alles oké voor een paar dagen, toen weer hetzelfde, teruggebracht naar de dealer omdat ik dacht dat het hetzelfde probleem was of een defect onderdeel etc.

Ze vertelden ons dat het gewoon een lege batterij was, en toen zeiden ze dat toen ze het testten na het installeren van de nieuwe batterij, de startmotor traag was omdat de solenoïde was doorgebrand......
weer £600

Nu, 2 dagen later, verschijnt er een motorstoring: reparatie vereist.

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Alle adviezen worden gewaardeerd, want ik heb nu geen vertrouwen meer in de dealer.

#2 ·
Mijn ervaring met dealers is dat ze goed getraind zijn om aan Peugeots te werken, maar ze hebben de neiging om voornamelijk aan vrij nieuwe auto's te werken en zijn niet zo goed in het opsporen van fouten. Het is echter heel goed mogelijk dat alles wat ze hebben gedaan correct was en er is een goede kans dat de huidige fout geen verband houdt met het werk dat ze hebben gedaan.

De BPGA-fout is een veelvoorkomende fout, dus ze zouden in staat moeten zijn om die te identificeren. Normaal gesproken, wanneer de BPGA begint te falen, is de fout onregelmatig. De Peugeot-diagnosetool zou dit moeten detecteren. Een goede indicatie van een defecte BPGA is wanneer de achteruitkijkspiegels niet uitklappen.

Ik vermoed dat de dealer een belastingstest op uw batterij heeft uitgevoerd en heeft geconstateerd dat deze is verslechterd. De gebruikelijke praktijk in dergelijke gevallen is om een batterijwissel aan te bevelen. Een slechte batterij kan leiden tot startproblemen.

Ik weet niet zeker wat ze bedoelden met de startmotor die traag was. Ik heb situaties gehad waarbij de eerste keer dat ik probeerde de auto te starten er niets gebeurde, maar bij de tweede of derde poging de auto wel goed start. Dit is een teken dat de solenoïde kan vastlopen, en dan is het een goed idee om de startmotor te vervangen of te reviseren. De dealer heeft dit mogelijk in eerste instantie toegeschreven aan de batterij, wat heel redelijk was als de belastingstest was mislukt.

U moet een diagnosescan laten uitvoeren om te bepalen of de huidige fout verband houdt met het werk dat is gedaan. Ik betwijfel dat. Mogelijk vindt u een forumlid met de Peugeot-diagnosetool die bereid is te helpen. Hier is een link naar de UK Peugeot-diagnosekaart: Peugeot Diagnostics Map - August 23 - Google My Maps

#4 · (Edited)
Gezien het feit dat de auto nu ongeveer 6 jaar oud is, kun je een paar problemen verwachten. Ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt gehad dat ze allemaal tegelijkertijd gebeurden. Ik heb mijn auto vanaf nieuw gehad en heb hem een aantal jaren na aankoop door een dealer laten onderhouden. De eerste accu ging 3 jaar mee en de startmotor vier jaar. Beide werden gedekt door de verlengde garantie.