Peugeot Forums banner

Peugeot 508 SW rook uit de motor - ik weet het niet meer!

10K views 18 replies 8 participants last post by  grahamy2711  
#1 ·
De cabine vult zich met een olieachtige brandgeur en rook komt onder de motorkap vandaan. Ik ben hiermee twee keer terug geweest naar de hoofddealers, waar het zich natuurlijk niet misdroeg - Ze hebben een afdichting tussen de uitlaat en de katalysator vervangen, maar het probleem blijft bestaan. De auto kan weken en honderden kilometers zonder problemen rijden. Laat hem afkoelen en hij start opnieuw en rijdt ZONDER problemen, weer wekenlang. Bekijk de beschrijving op YouTube. HELP!!!!

#2 ·
De cabine vult zich met een olieachtige brandlucht en rook komt onder de motorkap vandaan. Ik ben hier twee keer mee terug geweest naar de hoofddealers, waar het zich natuurlijk niet misdroeg - Ze hebben een afdichting tussen de uitlaat en de KAT vervangen, maar het probleem blijft bestaan. De auto kan weken en honderden kilometers zonder problemen rijden. Laat hem afkoelen en hij start opnieuw en loopt weer zonder problemen, weer wekenlang. Bekijk de beschrijving op Youtube. HELP!!!!
Het lijkt me dat de bovenste uitlaatklem op de turbo niet correct is afgedicht... Als het maar af en toe gebeurt, zou ik gokken dat het alleen gebeurt tijdens de dpf-regeneratie... Laat de dealer een geforceerde dpf-regen in de garage uitvoeren en kijk waar het vandaan komt.
Ron.

#7 ·
Lekkende retourleidingen zijn vaak de oorzaak van rook in de cabine. Verwijder de afdekking en zoek naar lekkende diesel die de injectorvoet vult en opwarmt onder de motortemperatuur, waardoor deze in de cabine wordt gezogen. De doe-het-zelver kan deze klus in 10 minuten klaren voor de kosten van een 5je voor een vervangingsset op de aansluiting als dit het probleem is.

#9 ·
Lekkende retourleidingen zijn vaak de oorzaak van rook in de cabine. Haal de afdekking eraf en zoek naar lekkende diesel die de injector-aansluiting vult en opwarmt onder de motortemperatuur, waardoor deze in de cabine wordt gezogen. De doe-het-zelver kan deze klus in 10 minuten klaren voor een tientje voor een vervangingssetje voor de lekkage op de baai, als dit het inderdaad is.
Als ik de mijne stop en uitstap, kan ik hete diesel ruiken en als ik onder de afdekking kijk, kan ik tekenen van natte brandstof zien, maar ik krijg geen rook, en ik kan het ook niet binnen ruiken. Ik heb de Peugeot-dealer echter gevraagd ernaar te kijken toen ik hem voor onderhoud bracht, en toen vertelden ze me dat ik iets van £ 180 zou moeten betalen voor hun diagnostische tijd voordat ze een reparatie zouden overwegen. De auto viel op dat moment onder de Peugeot-garantie.
Laat zien waar de echte expertise ligt - niet bij de door Peugeot "opgeleide" hoofddealertechnici. De mijne is een lek in de retourleiding. Waarschijnlijk heb ik nu de tijd om het op te lossen.

#10 ·
Oei, £180 gewoon om te diagnosticeren? Mijn lokale dealer wilde daar £85 voor en stelde dan (zoals het toevallig uitkwam) de verkeerde oplossing vast. Gelukkig voor mij zat ik binnen de garantie van 6 maanden en ik heb nooit een factuur gezien die betaald werd door de dealer waar ik de auto kocht. Ze hebben een afdichting in het uitlaatsysteem vervangen en ook de verwarmingsventilator die defect was (zonder verband). Mijn garantie is nu verlopen, dus ik weet niet hoe ze de dingen gaan aanpakken - natuurlijk zijn ze momenteel gesloten vanwege de CV-dinges. Ho hum....

#11 ·
Het zijn geen monteurs, het zijn componentenmonteurs. Hun vaardigheden om fouten te vinden zijn erg slecht, maar ik probeer het met de technicus waar ik ben te vinden, maar je hebt gelijk, ze hebben niet in de sneeuw of in een lekkende werkplaats van OSB-platen gewerkt zoals mijn eerste met minimale gereedschappen, maar zo leer je, met betrekking tot het dieselprobleem is het een langzaam proces tot de cabine volloopt. Ik had een 407 waar ik maandenlang verbrande diesel kon ruiken, maar zonder echte duidelijke tekenen, toen stopte ik op een dag na een lange reis en dacht ik dat ik in brand stond, maar geen echte tekenen van diesel, toen een paar weken later begon de cabine zich te vullen, toen merkte ik de volle stopcontacten en rekende 2 en 2 bij elkaar op, sorteerde de lekkages en sorteerde het meteen, dus moet het worden gesorteerd, want het inademen is niet fijn, mijn oude vrouw dacht dat ik iets had toen ik door de deur liep ☺☺☺

#12 ·
Ik heb hetzelfde probleem, 508 2.0 2016, 180 pk, een paar keer dezelfde witte rook. Tot nu toe heeft de erkende service 3-4-5 acties uitgevoerd zonder resultaat. Ik heb meer dan 4.000 euro uitgegeven. Ze hebben veel vervangen en het probleem blijft bestaan. Als iemand een suggestie heeft - gelieve te adviseren. Video Ik heb geen problemen met de prestaties, het gaat goed en versnelt goed. Alleen witte rook...