Peugeot Forums banner

Peugeot 307 dziwny wzrost poziomu płynu chłodzącego i wirtualny problem z przegrzewaniem?

6.1K views 7 replies 5 participants last post by  shamooooot  
#1 ·
Cześć wszystkim.. Mam nadzieję, że w końcu znalazłem właściwe miejsce, aby zadać pytania i podzielić się z wami moimi doświadczeniami.

Jestem właścicielem Peugeota 307, 2003, 1.4, benzyna. A ponieważ jestem inżynierem biomedycznym, prawie wszystkie prace konserwacyjne wykonuję sam.

Ostatnio napotkałem następujący problem z moim samochodem:

* Wlewam płyn chłodniczy do zbiornika do wymaganego poziomu, gdy samochód/silnik jest zimny. https://teon.co/uploads/slide/image/51b886969b4437fd7700e2f5/watermarked_CL_-_060.jpg

* Uruchamiam samochód i jadę przez około 15 minut.

* Wskaźnik temperatury stopniowo wzrasta, aby osiągnąć punkt MAX i pojawia się alarm STOP.

* Otwieram maskę i mogę położyć rękę na silniku (jestem pewien, że temperatura jest poniżej 80!), a chłodnica jest zimna.

* Zaskakuje mnie to, że stwierdziłem, że poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wzrósł do MAX!!!, co oznacza, że dodano połowę ilości płynu chłodniczego w zbiorniku?!.

* Użyłem strzykawki, aby przywrócić poziom płynu chłodniczego do normy.

* Ponownie jedź przez około 15 minut - zjedź na pobocze - otwórz maskę - płyn chłodniczy ponownie osiąga MAX w zbiorniku - wskaźnik temperatury wskazuje MAX - a temperatura silnika w żaden sposób nie może przekroczyć 80.

* To się teraz zdarzyło kilka razy.

Co o tym myślicie?, Czy obieg płynu chłodniczego jest gdzieś zablokowany?, Skąd wziął się dodatkowy płyn chłodniczy?...

Dzięki z góry...

#2 · (Edited)