Ik heb onlangs een Peugeot 207 (september 2009) in Italië gekocht. Ik wil de zekering van de ruitensproeier controleren, want het spuiten werkt niet (vegen gaat prima). Ik merkte dat de indeling van mijn zekeringkast anders is dan op alle foto's online (ik zit vast met het vinden van het juiste zekeringenschema dat overeenkomt met mijn zekeringkast, behalve een Portugese Peugeot 207 die de labels f2 en f3 omkeert naar andere schema's online). Daarom besloot ik ze allebei te controleren (aangegeven met een blauw rood kruis op de foto), maar tijdens het controleren van de 15 amp zekering liet ik hem vallen/kwijt. Dus nu weet ik niet wat ik heb verknoeid. Ik ben verbaasd omdat het Portugese schema zegt dat de ene de claxon is en de andere de ruitensproeier, maar ze werken allebei nog steeds, ondanks de ontbrekende 15a zekering. Ik zal meer zekeringen kopen om de controle voort te zetten, maar ik wil graag weten wat de 15a blauwe zekering doet voordat ik weer met de auto ga rijden. Ik kan eigenlijk niet verdergaan voordat ik het schema heb, dus weet iemand waar ik er een kan vinden? Ik heb gegoogeld en het zekeringkastmodel gevonden. De code van de zekeringhouder-regeleenheid van de Citroen C3/Peugeot 207 is: 9664997780 R07. Nog een ding: op alle online foto's lijkt de zekering die met het blauwe kruis is gemarkeerd altijd 10 amp te zijn, maar in mijn auto is het 15. Ik speculeer, maar als het voor de ruitensproeier is, zou er dan een probleem kunnen zijn dat hij daadwerkelijk doorbrandt en dat iemand er eerder een hogere ampèrewaarde in heeft gestopt? Zo ja, dan denk ik dat ik een nieuwe pomp nodig heb? Heel erg bedankt aan iedereen die dit leest. (P.s. Ik ben een complete beginner, heb de afgelopen dagen alleen maar gegoogeld
)