Peugeot Forums banner

Deur aan passagierszijde vergrendelt niet - centrale vergrendeling

3K views 5 replies 3 participants last post by  RedSector  
#1 ·
Hallo, de passagiersdeur vergrendelt en ontgrendelt met de sleutel, maar als ik de centrale vergrendeling bedien, wordt deze niet ontgrendeld of vergrendeld? De bestuurdersdeur en de kofferbak werken prima. Ideeën?

#3 ·
Ik heb een bedradingsschema voor een 3-deurs 207 bijgevoegd. De linkerdeur is blok 6206. De rechterdeurslot (6206) motor en de linkerdeurslotmotor zijn parallel bedraad, dus als het rechterdeurslot werkt, zou dit erop wijzen dat het centrale vergrendelingssysteem werkt, dus ik zou me concentreren op de verbinding met de linkerdeur. De draden die u moet controleren zijn: 6204 en 6205. Als de draden kapot zijn, gebeurt dit hoogstwaarschijnlijk in de buurt van het scharnier. Het beste zou zijn om de deurvoering te verwijderen en enkele spanningen te meten bij de stekker van het slot 6V MR (6-pins bruin).

Andere mogelijkheden zijn een defecte deurslotmotor/activator of een slechte aarde (EC37). Ik heb een aardingslocatieschema bijgevoegd.

Attachments

#5 ·
Dank u voor de berichten. Ik heb me gerealiseerd dat dit probleem is begonnen nadat mijn batterij leeg was en ik hem moest starten om op gang te komen. Zou dit het probleem kunnen zijn geweest?
Een lege batterij kan de BSI beschadigen, maar ik denk niet dat dat het geval is met uw auto. Het bedradingsschema toont aan dat de twee voordeurslotactuatoren parallel zijn bedraad, dus als de BSI beschadigd was, zou geen van beide deuren vergrendelen.