Peugeot Forums banner

Glysantin G33 Alternatieven. G30 geschikt?

3.7K views 3 replies 3 participants last post by  turnip  
#1 ·
Ik ben op zoek naar geschikte koelvloeistoffen voor mijn Peugeot 206 CC en ik kwam erachter dat BASF de productie van Glysantin G33 enige tijd geleden heeft stopgezet, wat nog steeds door Peugeot wordt aanbevolen. Er zijn er een paar op eBay, maar ze zijn niet super goedkoop en ik betwijfel hun echtheid. Ik hoorde dat Glysantin G30 een zeer vergelijkbare inhoud heeft als G33, dus ik vroeg me af of het geschikt zou zijn voor mijn 206.

Wat denken jullie?
Of zijn er betere alternatieven?

Bedankt bij voorbaat.

#4 ·
Ik heb onlangs (na een waterpomp/distributieriemwissel) bijgevuld met een komma G30-product dat je hier in het VK nog steeds onverdund kunt krijgen, je hoeft het alleen maar te verdunnen met gedemineraliseerd water, meestal 50:50. Ik heb komma specifiek gevraagd of het compatibel is met de originele koelvloeistof en ze zeiden ja, dus het kan ook worden gebruikt om bij te vullen. Een pdf-bijlage, geen idee of je dit in Duitsland kunt kopen? Het heeft een roze-rode kleur waar het origineel groen was, maar ik denk niet dat de kleur je veel vertelt, behalve "drink het niet"...

Attachments