Peugeot Forums banner

Tankklep gaat niet open, help

28K views 4 replies 5 participants last post by  Torgeir  
#1 ·
Hallo, de tankklep van mijn 407 sedan 2006 3.0 24v Benzine heeft besloten te falen, hij gaat af en toe open, maar daarna blijft hij op slot. Is er een handmatige manier om dit te openen? Help me alsjeblieft, bijna zonder brandstof!!

#3 ·
Ik schrijf dit omdat ik hetzelfde probleem had, maar geen oplossing op internet vond. Maar in principe wordt dit probleem bijna altijd veroorzaakt door een defecte vergrendelingsmotor. Deze motor heeft een mechanisme dat hem een verlengde rustpositie geeft, dus als hij niet meer werkt, blijft de brandstofklep vergrendeld. Er is geen documentatie over een noodopening van de brandstofklep (althans niet op mijn model 508, 2011 automaat diesel), maar de oplossing is heel eenvoudig. In de wielkast aan de kant van de brandstofklep zit een vuilafdekking, die je vrij gemakkelijk met een platte schroevendraaier los kunt maken. Steek je hand onder de afdekking en zoek de motor. Als je hem te pakken hebt, draai hem dan naar binnen en hij zou er samen met de brandstofklepopening uit moeten springen. Ik hoop dat dit iemand in de toekomst helpt.

#4 ·
Ik schrijf dit omdat ik hetzelfde probleem had, maar geen oplossing op internet vond. Maar in principe wordt dit probleem bijna altijd veroorzaakt door een defecte vergrendelingsmotor, deze motor heeft een mechanisme dat hem een verlengde rustpositie geeft, dus als hij niet meer werkt, blijft de brandstofklep vergrendeld. Er is geen documentatie over een noodopening van de brandstofklep (althans niet op mijn model 508, 2011 automatische diesel), maar de oplossing is heel eenvoudig. In de wielkast aan de kant van de brandstofklep zit een vuilafdekking, die je vrij gemakkelijk met een platte schroevendraaier los kunt maken. Steek je hand onder de afdekking en zoek de motor, als je hem te pakken hebt, draai hem dan naar binnen en hij zou er samen met de brandstofklepopening uit moeten springen. Ik hoop dat dit iemand in de toekomst helpt.
Bedankt hiervoor, ik heb deze techniek net toegepast en het werkte.