Peugeot Forums banner

Dashboard Softwarefouten en meer.

5.9K views 10 replies 8 participants last post by  Ernie van  
#1 ·
308 GT Hybrid 225…..Heeft iemand problemen gehad met de software op hun dashboard en infotainment schermen?
Af en toe knipperen mijn dashboard en infotainment scherm en worden dan helemaal zwart! De auto rijdt nog steeds, maar je hebt natuurlijk geen informatie op het dashboard. Ik moet stoppen en de auto uitzetten en dan opnieuw starten, dan lijkt het daarna weer goed te zijn.
Dit is ongeveer 15 keer gebeurd sinds ik de auto in juli 2022 heb ontvangen. Het gebeurde afgelopen woensdag, nog maar 4 dagen geleden, weer.
Het is naar Peugeot geweest en ze kunnen de fout niet vinden of reproduceren, dus ze geven het min of meer op zonder een oplossing.
Dan komt er nog bij dat de passagiersdeur nu niet meer op afstand vergrendelt of dat de automatische buitenspiegel aan dezelfde kant niet sluit.
Peugeot heeft me geïnstrueerd om de deur te vergrendelen met de handmatige sleutel🤦🏻‍♂️. Ze denken dat het deurslot vervangen moet worden, dus ik moet nu wachten op een nieuw onderdeel.
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel problemen zijn opgedoken bij deze auto... en het zijn ook geen kleine problemen.
De hele aankoop van de auto, samen met problemen met het "ontbrekende 3D-dashboard", heeft me echt bitter gemaakt.
Ik ben dol op de auto, maar ik denk dat het tijd is om hem terug te sturen voor een volledige vervanging (wat misschien weer problemen oplevert) of over te stappen op een andere fabrikant 🤷🏼‍♂️….Beslissingen, beslissingen.

#3 ·
Ik kan je vertellen dat mijn nieuwe 308 sw gt, ontvangen in juli '23, dit probleem vaak heeft. Ik start de auto en het scherm gaat niet aan... vorige week contact opgenomen met de dealer, we zullen zien... Ik heb ook een losse bestuurdersstoel en mijn stoelverwarming en stuurwiel werken niet... Franse kwaliteit denk ik. Echt teleurgesteld.

#5 ·
Mijn dashboard heeft gemengde eenheden op de boordcomputer. De economie schakelt tussen mpg of l/100 km, maar al het andere in mph....
Zet ze in de instellingen op andere waarden en sla ze op. Zet ze dan terug naar de gewenste waarde en sla ze opnieuw op. Het zou moeten werken. En zorg er bij de landselectie voor dat je VK selecteert en niet een ander land.

#9 ·
308 GT Hybrid 225…..Heeft iemand problemen gehad met de software op hun dashboard en infotainment schermen?
Af en toe flikkeren mijn dashboard en infotainment scherm en worden dan helemaal zwart! De auto rijdt nog steeds, maar uiteraard heb je geen informatie op het dashboard. Ik moet stoppen en de auto uitzetten en dan opnieuw starten, dan lijkt het daarna weer goed te zijn.
Dit is ongeveer 15 keer gebeurd sinds ik de auto in juli 2022 heb ontvangen. Het gebeurde opnieuw op woensdag, slechts 4 dagen geleden.
Het is naar Peugeot geweest en ze kunnen de fout niet vinden of reproduceren, dus ze geven het als het ware op zonder een oplossing.
Dan komt er nog bij dat de passagiersdeur nu niet meer op afstand vergrendelt of dat de automatische buitenspiegel aan dezelfde kant niet sluit.
Peugeot heeft me geïnstrueerd om de deur te vergrendelen met de handmatige sleutel🤦🏻‍♂️. Ze denken dat het deurslot vervangen moet worden, dus ik moet nu wachten op een nieuw onderdeel.
Ik kan echt niet geloven dat er zoveel problemen zijn opgedoken bij deze auto... en het zijn ook geen kleine problemen.
De hele aankoop van de auto, samen met de problemen met het "ontbrekende 3D-dashboard", heeft me echt bitter gemaakt.
Ik ben dol op de auto, maar ik denk dat het tijd is om hem terug te sturen voor een volledige vervanging (die mogelijk weer problemen heeft) of over te stappen naar een andere fabrikant 🤷🏼‍♂️….Beslissingen, beslissingen.
We hebben een 23 plate 308SW waarbij iets soortgelijks is gebeurd. Een software-update heeft de schermen verstoord met groene vlekken die overal op het scherm verschenen. De dealer moest dit onder andere oplossen

#10 ·
Ik had van 2021 tot 2024 een Peugeot 3008 GT Premium. De beste auto die ik ooit heb gereden, vond ik, en de software was gebruiksvriendelijk en ik had maar een paar glitches in die hele tijd met foutmeldingen waar er geen fouten waren. Heb de nieuwe 2024 Peugeot 3008 Hybrid nu 2 weken, fijne rit, comfortabel, mooi, MAAR de software voor het informatiesysteem en het display is niet geschikt voor het doel. Vandaag was de info in het Frans en ik kon het niet veranderen in het Engels. Sommige van de acties waren niet toegankelijk, zoals het verwarmde stuurwiel en de automatische vergrendeling werkte niet. Ik probeerde het systeem af te sluiten en opnieuw op te starten, maar dat veranderde niets. Lange discussie met de dealer die me na de discussie zou terugbellen. 2 uur later teruggekeerd naar de auto en het leek erop dat er een update was geweest, want nu was alles weer in het Engels en leek alles te werken. Er was duidelijk een update geweest, het is nu automatisch op deze voertuigen, dus ik vermoed dat er de avond ervoor een poging was gedaan die het probleem had veroorzaakt omdat het niet succesvol was geweest. Ik vermoed dat ze nu een andere update hebben geforceerd die wel succesvol was en dus de eerdere heeft gecorrigeerd. Maar nog steeds niet blij omdat sommige van de standaardposities niet gemakkelijk kunnen worden gewijzigd en de cruise control niet werkt. Erg teleurgesteld, zal met Peugeot praten.

#11 ·
Vandaag een complete uitval van het dashboard en een bevroren audiopaneel. Ik heb de auto pas 4 weken in bezit. Meteen de peugeot assistance gebeld die kwam met de tip om hem af te sluiten en 10 minuten te laten staan. Helaas hielp dit niet. ANWB kon er niets aan doen. Dan maar naar huis gereden en daar laten staan. Na enkele uren was het probleem vanzelf opgelost. Alles werkte weer normaal. Maandag even naar de garage, luisteren wat ze te zeggen hebben. Het is een 308 SW plugin hybride uit 2023 met 14000 km. Super fijne auto!