Peugeot Forums banner

Codes P2032 & C4D8

2.6K views 14 replies 3 participants last post by  michaelk  
#1 ·
Ik bekijk een paar fouten in de 1.6 HDi van mijn zus. Het geeft P2032 "Catalytic Downstream temperature signal" weer. Wat en waar is dat? Zit dat aan de zijkant van de katalysator? Is dat de lambdasonde?

Dan is er C4D8 "Buttons Lighting Fault" in de BSI. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

Iemand ideeën?

Bedankt,

Michael

#2 · (Edited)
PEUGEOT 207 1.6 HDiF 16V, DV6TED4 (9HZ) 2006 - 2009

DTC P2032 Uitlaatgastemperatuursensor achter katalysator, circuit laag (bank 1)
Image
Image
Image

Niet zeker over C4D8. Open circuit kan een doorgebrande lamp zijn. Wordt bewaakt, mogelijke plek om te zoeken, op de console van de bestuurder, achterlichten / externe verlichting (normaal gesproken meer specifieke DTC), niet zeker, gewoon wat ik denk.

#6 ·
So, I’m getting 4.9 V supply, so that’s looking good. Across the sensor it reading 450 k ohms, which seems really high. Hmm
Ik ben het ermee eens dat 540k veel te hoog is en past bij de 4,9V. Temperatuursensoren zijn normaal gesproken NTC-thermistors (negatieve temperatuurcoëfficiënt). Ze hebben meestal een weerstand bij 25 °C van tussen de 2k en 10k. Ze worden meestal gebruikt als onderdeel van een spanningsdeler, dus als de sensor zou werken, zou ik een spanning onder de 4,9V verwachten. Met zo'n hoge weerstand ben ik er niet verbaasd over dat hij te laag (0 °C) aangeeft.

#11 ·
Ik ben het ermee eens dat de resultaten correct lijken te zijn. Het is mogelijk dat de foutcode historisch is. Ik stel voor dat u deze wist en kijkt of deze terugkeert. Het andere vreemde is uw weerstandsmeting. Misschien is er een intermitterende verbinding in de sensor.

Ik ben een beetje verrast door de temperatuurmeting. Peugeot gebruikt een brandstoftoevoeging om de temperatuur te verlagen om het DPF-roet te verbranden tot ongeveer 450 °C. Uw sensor suggereert dat de uitlaat op de verbrandingstemperatuur is. Dit is mogelijk, maar dit gebeurt normaal gesproken alleen bij het rijden met snelheden op de snelweg of tijdens een regeneratie.