Peugeot Forums banner

BPGA-batterijlaadfout

4 reading
54K views 79 replies 19 participants last post by  Ian M Davis  
#1 ·
Na wat zoekwerk heb ik dankzij deze forums ontdekt dat de bpga de meest waarschijnlijke oorzaak is van het feit dat de auto van mijn vrouw niet start. Accu en dynamo zijn uitgesloten.
Ik zou het graag willen vervangen, maar kan alleen gebruikte exemplaren en Ali express vinden die ze verkopen.
Ik heb 2 vragen

1. Aangezien het wordt omschreven als een zekeringkast, zouden in theorie alle elektronische componenten vervangen kunnen worden. Ik zou kunnen testen met een meter en de defecte component vervangen?
(Ik ben handig met elektronica en basisreparaties)

2. Een onderdelenbedrijf vertelde me dat ik naar Peugeot zou moeten gaan en dat het duur zou zijn. Zou u een Aliexpress- of gebruikt eBay-onderdeel van ÂŁ 150 riskeren?

#2 ·
De belangrijkste component in de BPGA is een mechanisch relais, wat het meest waarschijnlijke onderdeel is dat defect raakt. Je hebt het misschien beschreven zien worden als een solid state relais, wat niet correct is. Een forumlid heeft een BPGA gedemonteerd en het was geen gemakkelijk apparaat om aan te werken, zie #24 van Batterij laadfout - auto start niet

In alle gevallen die ik ken, hebben mensen gebruikte eenheden gekocht. Ik ken niemand die een Aliexpress-eenheid heeft gekocht.

#3 ·
De belangrijkste component in de BPGA is een mechanisch relais, dat de meest waarschijnlijke component is die defect raakt. Je hebt het misschien beschreven zien worden als een solid state relais, wat niet correct is. Een forumlid heeft een BPGA gedemonteerd en het was geen eenvoudig apparaat om aan te werken, zie #24 van Batterij laadfout - auto start niet

In alle gevallen die ik ken, hebben mensen gebruikte units gekocht. Ik ken niemand die een Aliexpress-unit heeft gekocht.
Bedankt voor de reactie, ik moet het over het relais gemist hebben.
Klinkt alsof de beste optie vervanging is en een beslissing of je een gebruikt onderdeel wilt riskeren,
Nogmaals bedankt voor het advies

#4 ·
Ik kocht voor Kerstmis een Aliexpress vervangende BPGA. Totale kosten inclusief verzending en belastingen ÂŁ160. Het had dezelfde onderdeelnummerstickers etc. als die in mijn auto (2017 1.2l 3008 Allure). Ik liet het installeren door mijn lokale garage toen ze begin deze week mijn servicebeurt en APK deden. Het is nog vroeg om in de lucht te springen van vreugde, maar tot nu toe heb ik geen van de start-/waarschuwingslicht-capriolen waar ik nu bijna dagelijks al een jaar last van heb.

#5 ·
Ik heb voor Kerstmis een Aliexpress vervangende BPGA gekocht. Totale kosten inclusief verzending en belasting ÂŁ160. Het had dezelfde onderdeelnummerstickers etc. als degene die al in mijn auto zat (2017 1.2l 3008 Allure). Ik heb het door mijn lokale garage laten installeren toen ze begin deze week mijn service en APK deden. Het is nog vroeg om in de lucht te springen van vreugde, maar tot nu toe heb ik geen van de startproblemen/waarschuwingslicht-capriolen waar ik nu al bijna een jaar dagelijks last van heb.
Dat is geweldig om te horen, hopelijk zul je er vele jaren plezier van hebben. Ik werd een beetje nerveus van de kosten van aliexpress en gaf het aan Peugeot, deed wat navraag en ze stemden ermee in om bij te dragen aan de kosten - wacht nog steeds op een onderdeel!

#9 ·
#18 ·
Ja, ziet er hetzelfde uit, het lijkt erop dat ik de eerste 2 cijfers op de sticker gemist heb. Heb je het van AliExpress of e-bay?
Ik heb de mijne van Aliexpress gehaald - er kwamen meerdere verkopers naar voren, ik denk dat de mijne Baificar of iets dergelijks was. Ik heb gelezen dat iemand het van ebay heeft gehaald, maar ik weet niet hoe dat is gegaan. Het is misschien de moeite waard om de prijs op Aliexpress etc. te bekijken en dan met de dealer te onderhandelen, want dit is een wijdverbreid probleem. De jouwe is echter de eerste met een ander onderdeelnummer!! Heb je al een diagnose laten uitvoeren?

#28 ·
Is dit de juiste die in het onderdeelnummer is geplaatst?

Dit is de foto die hij me stuurde, ziet dit er goed uit voor jou?
Het is echt verwarrend op AliExpress, nietwaar? Zoeken op uw onderdeelnummer (9675349880) levert ook foto's op van het onderdeel dat ik nodig had (9675350380), dat is wat hij u heeft gestuurd. De mijne was/is ook gemarkeerd met JL06, terwijl de uwe JL01 is. Ik weet niet of het onderdeel hetzelfde is, maar het lijkt erop dat u degene nodig heeft die eindigt op 880. Heeft u het gegoogeld voor resultaten van Britse sites om te zien of het onderdeel er hetzelfde uitziet?

#29 ·
#32 ·
Er moet een batterijstatusmonitor op de negatieve accupool zitten. Deze moet een stroomaansluiting hebben op de BPGA. Een van uw foutcodes suggereert dat deze verbinding niet goed is gemaakt. De BSI-fout suggereert ook dat er iets is losgekoppeld.

Ik zie dat uw vervangende BPGA een andere zekeringenset heeft, wat suggereert dat deze uit een ander model komt. Ik neem aan dat het dezelfde onderdeelnummers zijn en dat u de juiste zekeringen voor uw auto hebt geplaatst.

#33 ·
Er moet een batterijstatusmonitor op de negatieve accupool zitten. Deze moet een stroomaansluiting hebben op de BPGA. Een van uw foutcodes suggereert dat deze verbinding niet goed is gemaakt. De BSI-fout suggereert ook dat er iets is losgekoppeld.

Ik zie dat uw vervangende BPGA een andere zekeringenset heeft, wat suggereert dat deze van een ander model komt. Ik neem aan dat het dezelfde onderdeelnummers zijn en dat u de juiste zekeringen voor uw auto hebt geplaatst.
Heel erg bedankt, ja, ik heb hem het chassisnummer verteld, hij zei dat het goed zou zijn voor mijn auto, moest een paar zekeringen verwisselen, maar bedankt voor je hulp, zeer gewaardeerd 👍

#36 · (Edited)
Hier is een deel van een bedradingsschema van een andere Peugeot. U kunt zien dat er een 6-pins stekker op de BPGA (1014) zit. De verbinding met de batterijstatusmonitor (1031) wordt op die stekker gemaakt. Ik kan op uw foto zien dat uw BPGA een bruine multi-way stekker heeft, is die correct aangesloten? Sommige BPGA's hebben een paar extra zekeringen op een kleine stekker, het zou de moeite waard zijn om daarnaar te zoeken.

#41 ·
Hallo allemaal, ik heb een storing in het elektrische systeem die oplicht, maar alleen bij de tweede start van de dag, geen problemen bij de eerste start. Stop de auto, start opnieuw en het knippert? Ik had een nieuwe batterij om het te proberen op te lossen, maar dezelfde melding verschijnt. Als ik een paar kilometer rijd, dan de kat stop en opnieuw start, gaat het uit!! Het maakt me gek, want het is ofwel defect of niet, maar omdat het vanaf de tweede start gebeurt, ben ik in de war, ideeën? SS werkt prima met nieuwe batterij, geen andere problemen die ik kan zien

#42 ·
Hoi allemaal, ik heb een storing in het elektrische systeem die oplicht, maar alleen bij de tweede start van de dag, de eerste start geen problemen. Stop de auto, start opnieuw en het knippert? Ik heb een nieuwe accu geprobeerd om het op te lossen, maar dezelfde melding verschijnt. Als ik een paar kilometer rijd, dan de kat stop en opnieuw start, gaat het uit!! Het maakt me gek, want het is ofwel defect of niet, maar omdat het bij de tweede start en daarna gebeurt, ben ik er niet uit, ideeën? SS werkt prima met nieuwe accu, geen andere problemen die ik kan zien
Het probleem heeft waarschijnlijk niets te maken met de BPGA die in deze thread wordt besproken. U moet een diagnosescan laten uitvoeren. Er zijn verschillende Peugeot-eigenaren met de Peugeot-diagnosetool. Hier is een link naar de UK-diagnosekaart: Peugeot Diagnostics Map - August 23 - Google My Maps

#46 ·
Image

Dus, zoals dit voorbeeld? Is dit genoeg? Ik dacht dat waar er geen zekeringen zijn, er geen interne verbinding was!
Het lijkt me dat de referentie 9675350380 die te koop staat op aliexpress overeenkomt met de bovenstaande afbeelding en degene die ik in de auto heb is 9675349880 (zoals de afbeelding hieronder). Dus ik kan kopen en aanpassen, toch?
Heel erg bedankt

#47 ·
View attachment 112168

Dus, zoals dit voorbeeld? Is dit genoeg? Ik dacht dat waar er geen zekeringen zijn, er geen interne verbinding was!
Het lijkt me dat de referentie 9675350380 die te koop staat op aliexpress overeenkomt met de bovenstaande afbeelding en degene die ik in de auto heb is 9675349880 (zoals de afbeelding hieronder). Dus ik kan kopen en aanpassen, toch?
Hartelijk bedankt
In het geval van de BSM (hoofdmotor zekeringkast) is het zeer waarschijnlijk dat er geen verbinding is als de zekering niet is geplaatst. Dat is echter normaal gesproken niet het geval bij BPGAs. De noppen die ik heb geringd, verbinden met een plaat aan de andere kant van de BPGA. Ik heb ook een foto toegevoegd van een BPGA van een 308 T9 die de andere kant van een BPGA en de platen laat zien waarmee de noppen verbinding maken. Eén deel van de BPGA verbindt rechtstreeks met de batterij en het andere deel wordt bestuurd door een relais dat in de BPGA is ingebouwd.

Ik ken de BPGA-onderdeelnummers niet goed genoeg om dit te bevestigen, maar de twee verschillende BPGAs die u noemt, zijn waarschijnlijk dezelfde basis-BPGA met verschillende zekeringensets, in welk geval het gewoon een kwestie is van het plaatsen van de juiste zekeringen. Er is echter een connector die het relais aanstuurt en die moet hetzelfde zijn.

Image

Image

#49 ·
Die kant die je liet zien is oké. Links zijn zichtbaar. Mijn probleem zit precies aan de andere kant die ik liet zien. De foto die ik plaatste is van Rodbowe88, dus ik denk dat het dezelfde situatie is als de mijne. Ik hoop dat hij kan antwoorden of het gewerkt heeft :)
Dezelfde plaat verbindt beide kanten van de BPGA. De noppen gaan door beide kanten. Ik heb twee noppen gemarkeerd, één in groen en één in blauw aan beide kanten van de BPGA.
Image

Image

#61 ·
Hoi allemaal, een oplossing voor dit probleem? Hoe heb je het probleem uiteindelijk opgelost? Het vervangen van de hele unit en de kleine zekering brengt het niet! Het is niet mogelijk om de huidige fout B1606 01 en B1624 73 te verwijderen. Bedankt voor de hulp, Christian
Hallo, beste vriend. Zeg me, heb je je problemen met code b162473 overwonnen? Goede dag

#55 ·
Hoi iedereen, ik wil graag vragen of iemand het verschil weet tussen BPGA JL01 en BPGA JL06? Ik heb een probleem met een 308 batterijbeheerfout, mijn module JL01, maar de beschikbaarheid op eBay is alleen JL06.
Wat ik heb ontdekt met BPGAs is dat er verschillende opties zijn, voornamelijk welke zekeringen er zijn geplaatst. Het klinkt alsof je een 308 T9 hebt die een andere BPGA heeft dan de oudere 308 T7, maar ze zien er heel anders uit.

Het belangrijkste is: zien ze er hetzelfde uit? Als er zekeringen ontbreken of de verkeerde waarde hebben, kun je ze van de oude unit verwisselen.

#57 ·
Hoi,

Ik wil een jumper plaatsen om het relais te overbruggen zodat mijn auto rijdbaar is totdat er een nieuwe bpga arriveert.

Kan iemand mij precies adviseren waar ik hem moet plaatsen?

Alvast bedankt
Er zijn verschillende soorten BPGAs, dus de beste locatie voor de jumper verschilt. Er moeten twee stroomrails (aluminium geleiders) in de BPGA zitten, waarvan er één direct op de batterij is aangesloten en de andere via een relais. Je moet de jumper tussen deze twee stroomrails plaatsen. Deze video kan je een idee geven.