Peugeot Forums banner

Bluetooth-oproepprobleem

1 reading
22K views 26 replies 7 participants last post by  TachaP  
#1 ·
Hallo allemaal

Net een gebruikte GT met een 67' kenteken voor mijn vrouw opgehaald en na wat geklooi met de vele functies hebben we net een paar problemen ontdekt die we voor de aankoop niet hadden opgemerkt :(
Een daarvan is dat de microfoon niet werkt voor telefoongesprekken, we kunnen de persoon aan de andere kant van de telefoon horen, maar zij kunnen ons niet horen? Heb 3 verschillende telefoons geprobeerd.
Ook toont de achteruitrijcamera met vogelperspectief slechts een gedeelte van de achterkant van de auto, is dit waarschijnlijk een fout met de camera's aan de voorkant? Een foto bijgevoegd.

Bedankt

#3 ·
De camera aan de voorkant zou hierbij niet helpen. Als u achteruit begint te rijden, zal deze meer beeld laten zien in het vogelperspectief. Met betrekking tot de microfoon, heeft u in uw bluetooth-verbinding gecontroleerd of Oproepen zijn geselecteerd, zowel op de telefoon als in de auto?

#4 ·
Fontcamera zou hierbij niet helpen. Als je achteruit begint te bewegen, zal het meer beeld laten zien in het vogelperspectief. Met betrekking tot de microfoon, heb je in je bluetooth-verbinding gecontroleerd of Oproepen zijn geselecteerd, zowel op de telefoon als in de auto?
Ja, ik heb ervoor gezorgd dat de telefoon- en data-opties allemaal waren aangevinkt toen ik elk apparaat probeerde?

#6 ·
Het is vreemd, de spraakbesturing herkent commando's maar niets voor telefoongesprekken? Heb alle telefoons verwijderd en opnieuw aangesloten, maar het is nog steeds hetzelfde. Heb nu een ander probleem gevonden - We hebben geen FM-zenders? Het maakt niet uit welke frequentie we selecteren, er worden alleen DAB-zenders afgespeeld?

#8 ·
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je draad overneem, ik heb een vergelijkbaar belprobleem met een 3008 2017 die ik vorige week heb gekocht. Ik kan bellen via Siri of het touchpad via mijn iPhone, maar wanneer het verbinding maakt, moet ik het op de luidspreker zetten via de telefoon om te kunnen horen en zodat de ontvanger mij kan horen. Ideeën hierover?

Ik ben momenteel mijn telefoon aan het updaten naar de nieuwste iOS (14.5), misschien lost dat het op. Vergeef me ook mijn onwetendheid, maar als ik CarPlay gebruik, is het dan de bedoeling dat het de verbinding met Bluetooth verbreekt?

#9 ·
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je draad overneem, ik heb een vergelijkbaar belprobleem met een 3008 2017 die ik vorige week heb gekocht. Ik kan bellen via Siri of het touchpad via mijn iPhone, maar als het verbinding maakt, moet ik het op de luidspreker zetten via de telefoon om te kunnen horen en zodat de ontvanger mij kan horen. Ideeën hierover?

Ik ben momenteel mijn telefoon aan het updaten naar de nieuwste iOS (14.5), misschien lost dat het op. Vergeef me ook mijn onwetendheid, maar als ik CarPlay gebruik, is het dan de bedoeling dat het loskoppelt van Bluetooth?
Natuurlijk niet. Klinkt hetzelfde als ons probleem. We zijn te horen als we het op de luidspreker van de telefoon zetten en de andere beller via de luidsprekers kunnen horen, maar niets via de microfoon? Spraakbesturing werkt?
We brengen hem begin volgende week terug naar de garage waar we de auto hebben gekocht, maar ik zie ze niets kunnen repareren, dus ik stel me voor dat een reis naar de hoofddealers op de kaarten staat 🙄

Houd ons op de hoogte als je iets oplost?

#11 ·
Korte update hierover. Ik ben naar het Cazoo-centrum geweest en ze hebben de auto bekeken. Het lijkt erop dat het een softwareprobleem is dat een communicatiefout veroorzaakt tussen de auto en mijn telefoon. Dus hij gaat eind van de maand naar de hoofddealers zodat ze het kunnen oplossen. Gelukkig allemaal onder garantie.

Een ding dat ze controleerden was de kabel die ik gebruikte. Ik heb een iPhone en blijkbaar kunnen er communicatieproblemen zijn tussen telefoon en auto als het geen officiële Apple-kabel is. Voor het geval iemand dit leest en nog niet geprobeerd heeft van kabel te wisselen.

#12 ·
Bedankt voor de update.
De onze is vanmiddag ook geboekt voor een software-update bij Peugeot en de garage waar we hem gekocht hebben, betaalt de kosten. Duimen dat dit het oplost, want het is het enige dat ik nog niet heb geprobeerd na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en het loskoppelen van de batterij gedurende een paar uur.
Laat je weten of het probleem is opgelost 🤞

#13 ·
Update - Wat een ellende. Geen geluk. Peugeot heeft gezegd dat er een telematica-probleem is in het touchscreen, wat volgens mij ook heeft voorkomen dat de software werd bijgewerkt, aangezien er nog steeds dezelfde systeemversie wordt weergegeven 😣
Wachten op een reactie van de garage waar we de auto hebben gekocht.

#14 ·
Update - Wat een PITA. Geen geluk. Peugeot heeft gezegd dat er een telematica probleem is in het touchscreen, wat volgens mij ook heeft voorkomen dat de software werd bijgewerkt, omdat het nog steeds dezelfde systeemversie weergeeft 😣
Wachtend om terug te horen van de garage waar we de auto hebben gekocht.
Ah sorry om dat te horen maat. Update van mij; auto is over een paar weken bij de hoofddealers, maar volledig uit het niets zijn mijn problemen verdwenen. Geen idee waarom of hoe! Ik ga ze bellen om het te laten weten. Misschien is de software bijgewerkt en heeft het zichzelf hersteld.

#16 ·
Binnenkort 2 maanden en nog steeds geen onderdeel. Absolute grap.

Toomey zei dat ze me geen informatie kunnen geven over wanneer het onderdeel binnenkomt en heeft me het nummer van Peugeot Customer Care gegeven, waarmee ik nu een zaak heb geopend om meer informatie te proberen te vinden.

Geen idee wat het onderdeel is dat we nodig hebben, behalve dat Peugeot zei dat we een telematicaprobleem hadden dat het Bluetooth/microfoonprobleem veroorzaakte.
Kan iemand toegang krijgen tot dit onderdeelnummer? Ze gaven me een onderdeelnummer van: 1635858680

Echt frustrerend nu. 😣

#20 ·
Even mijn stem toevoegen aan deze belachelijke situatie. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2017 GT. Het is irritant om te moeten loskoppelen van de auto en de onnozele kleine luidspreker op mijn iPhone te gebruiken om bellers mijn stem te laten horen. Er moet toch een oplossing zijn die geen honderden ponden kost! Zeker weten? De oproepen worden verbonden en het signaal van bellers naar mijn luidsprekers is perfect, alleen dit stomme microfoonprobleem dat blijft bestaan. Een microfoonprobleem dat ALLEEN bestaat bij het proberen te bellen en een gesprek te voeren. Aarghh!

#22 ·
Hoi allemaal

Net een gebruikte 67' kenteken GT opgehaald voor mijn vrouw en na te hebben geklooid met de vele functies hebben we net een paar problemen ontdekt die we niet hadden opgemerkt voor de aankoop :(
Een daarvan is dat de microfoon niet werkt voor telefoongesprekken, we kunnen de persoon aan de andere kant van de telefoon horen maar zij kunnen ons niet horen? Heb 3 verschillende telefoons geprobeerd.
Ook de achteruitrijcamera met vogelperspectief toont slechts een gedeelte van de achterkant van de auto, is dit waarschijnlijk een fout met de camera's aan de voorkant? Een foto bijgevoegd.

TIA

View attachment 93276
Hoi L33. Bekijk mijn bericht onderaan deze thread. OPGELOST!

Ik hoop dat het je helpt. Derek.

#23 ·
Hoi L33. Bekijk mijn bericht onderaan deze thread. OPGELOST!

Ik hoop dat het je helpt. Derek.
Hoi Derek

Ik heb dit geprobeerd nadat ik de batterij had losgekoppeld (hoewel ik hem een paar uur los heb laten staan om zeker te zijn) en het heeft het probleem voor ons nog steeds niet opgelost.
We hebben een onderdeel vervangen en sindsdien werkt het prima. Ik weet niet zeker wat het onderdeel was, maar het kostte een paar honderd en gelukkig dekte de autodealer waar we het kochten de kosten 👍

Blij dat dit voor jou werkte 😊

#26 ·
Ik heb het probleem opgelost na een paar weken lezen en studeren. U moet de NAC ("de multimedia computer") vervangen. U kunt het zelf doen of iemand vinden die wat kennis heeft van computerprogrammering / Arduino en tijd heeft om te lezen. Ik heb mijn radio NAC Wave 2 vervangen door een gebruikte NAC Wave 4. Let op of u DAB+ heeft en of u een HD- of een niet-HD-versie heeft. Als u een niet-HD-versie heeft, moet u ook een niet-HD-versie nemen. Anders ziet de grafiek er niet goed uit.

Of u rijdt naar Peugeot / Opel en zij doen het voor veel geld voor u.

Hier is een link naar het Franse forum (kopieer het) met de Arduino-tutorial:
Code:
https://www.forum-peugeot.com/Forum/threads/tuto-t%C3%A9l%C3%A9codage-et-calibration-dun-nac-rcc-cirocco-cmb_num-sans-diagbox-via-arduino.121767/