Peugeot Forums banner

Dodehoekbewaking wordt niet geactiveerd

8.1K views 6 replies 6 participants last post by  Mr Lee  
#1 ·
Ik heb zelf een 3008 GT line gekocht en ben er tot nu toe helemaal weg van, het enige probleem tot nu toe is dat wanneer ik probeer de dodehoekbewaking in te schakelen, het scherm ongeveer 5 keer tussen uit en uit schakelt en niet activeert. Moet ik dit terugbrengen naar de dealer om het te laten repareren of is er iets wat ik zelf kan doen?

#5 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 68 reg 3008 Allure. De instelling van de dodehoekdetectie schakelt zichzelf op een willekeurig moment tijdens het rijden uit. Als ik probeer om hem na het uitschakelen via het scherm weer in te schakelen, schakelt de instelling precies 10 keer aan en uit (op het hoofdscherm met instellingen en het kleine groene symbool op de i-Cockpit) en blijft uit. Op een willekeurig moment later besluit hij zichzelf weer in te schakelen. Hij kan dan weer normaal worden in- en uitgeschakeld. Blijkbaar is de software up-to-date, dus daar ligt het niet aan. Ik weet dat het al eerder is gevraagd (hierboven), maar heeft iemand inmiddels de oplossing gevonden?

#7 ·
Je mist niet veel... dat verdomde ding licht alleen op als een andere auto al daadwerkelijk gelijk is met je achterbumper. Ik wou dat er een gevoeligheidsaanpassing was.
Het is gewoon de goedkope manier waarop Peugeot het systeem heeft ontworpen.

Toyota / Lexus & BMW dodehoekbewakingssystemen laten zien hoe het zou moeten worden gedaan.