Peugeot Forums banner

Batterijlaadfout: Stop het voertuig

87K views 62 replies 23 participants last post by  Katiedwyer25  
#1 ·
Mijn auto is een 1.6 EAT GT-Line, ik heb hem nieuw gekocht in juni 2018 en heb er net iets meer dan 13.000 mijl mee gereden.

Ik had dit bericht eerder, en ik heb het de afgelopen weken af en toe gezien, maar ik heb het nooit kunnen lezen omdat het zo snel verdwijnt. Het is slechts minder dan een seconde zichtbaar voordat ik mijn auto start (ik moest het filmen zodat ik het kon lezen), en ik heb het nog nooit gezien terwijl de motor draait.
De batterij gecontroleerd met een multimeter - geeft 12,5 / 12,6 V aan voordat de motor wordt gestart en 14,7 V terwijl de motor draait.
Ook de batterij opgeladen met een Noco Genius5-oplader, en volgens de oplader is mijn batterij in orde.

Soms, als ik mijn auto probeer te starten, is het scherm van de snelheidsmeter volledig leeg en het indrukken van de startknop doet niets. Na het indrukken van verschillende knoppen etc. licht het scherm op en dan kan ik de motor starten.

Iemand een idee wat het probleem is - ik wil echt niet @ £150 uitgeven aan een nieuwe batterij om erachter te komen dat het iets anders is?

Iets anders dat ik zelf kan testen of proberen voordat ik naar mijn lokale dealer moet?

#3 · (Edited)
Laat iemand uw hulpaccu controleren (ALS u er een heeft), het was vroeger een grote condensator, gelegen in de linker voorspatbord (niet toegankelijk zonder deze te verwijderen). Start-stop gebruikt het om de auto te starten.
Ik ben er vrij zeker van dat de 3008 er geen heeft???

#5 ·
Is er hier iets aan de hand? Moest net mijn GT Line uit 2017 naar de dealers brengen met dezelfde foutmelding als hierboven, d.w.z. Batterijlaadfout - Voertuig stoppen.
De diagnose toont ook hetzelfde als hierboven - defecte BPGA-eenheid. Gelukkig worden de kosten gedekt door de verlengde garantie die ik heb afgesloten - phew!!
Russell - hoe lang duurde het voor uw dealer om de nieuwe unit te verkrijgen?

#6 ·
Is er hier iets aan de hand? Moest net mijn 2017 GT Line naar de dealers brengen met dezelfde foutmelding als hierboven, nl. Batterij Laadfout - Stop Voertuig.
Diagnose toont ook hetzelfde als hierboven - defecte BPGA-eenheid. Gelukkig worden de kosten gedekt door de verlengde garantie die ik heb afgesloten - phew!!
Russell - hoe lang duurde het voor uw dealer om de nieuwe eenheid te verkrijgen?
Ze kregen het de volgende dag, het werd afgelopen maandag gediagnosticeerd en het onderdeel werd dezelfde dag besteld en arriveerde dinsdagochtend (wat zeer verrassend was) en ik heb het vandaag laten installeren. Ben erin geslaagd het voor ongeveer de helft van de prijs te krijgen met een goodwill-gebaar van Peugeot. Het lijkt een zeer bekend defect onderdeel te zijn - niet alleen op de 3008, maar ook op andere Peugeots & Citroens. Helaas gebruiken ze nog steeds hetzelfde onderdeel om het te vervangen, dus verwacht dat hetzelfde probleem weer terugkomt. Het lijkt geen bepaalde batch of jaar te zijn - je hebt een 2017, ik heb een 2018 & iemand anders meldde dat ze een 2021-model hebben.

#7 ·
Hallo mensen, ik heb een Peugeot 3008 uit 2018 met een foutmelding voor het opladen van de batterij. Ik ben erg bang en bezorgd over wat het probleem is, want ik breng hem morgen naar de dealer. Ik weet niet zeker wat de kosten zullen zijn, maar ik heb een verlengde garantie, dus hopelijk ben ik gedekt, maar is dit iets dat problematisch zou kunnen zijn voor de lange termijn van de auto?

#19 ·
Ik dacht dat ik mijn ervaring wilde delen met de waarschuwing 'Batterij laadfout: Stop het voertuig' op mijn 308 uit 2015. Tot nu toe heeft mijn auto in mijn vijf jaar bezit vrijwel probleemloos gereden. Ik dacht eerst dat er een paar dagen geleden iets mis was toen ik mijn auto ontgrendelde met de afstandsbediening, maar de buitenspiegels klapten niet uit. Er was ook een servicemelding op het dashboard voor mijn mistlampen, maar deze werkten perfect toen ik ze testte. Af en toe verscheen het BCF-bericht even op het touchscreen, maar de motor bleef draaien. Knipperen en je miste het!

Dat veranderde allemaal gisterochtend toen ik de motor niet kon starten. Ik gaf het op na de vijfde poging. Het dashboard had ook verschillende waarschuwingslampjes. Ik belde de wegenwacht. Ik vertelde de monteur dat de auto niet wilde starten, maar tot mijn verbazing, toen ik de afstandsbediening gebruikte om hem in de auto te laten, ging de deur zoals gewoonlijk open, klapten de buitenspiegels uit en sloeg de motor in één keer aan! Hij controleerde de accu en de dynamo - ze waren beide in orde blijkbaar - en voerde een paar diagnostische tests uit, maar die toonden slechts een paar kleine foutmeldingen. Ik denk dat hij net zo perplex was als ik.

Vanmorgen was de auto zo dood als een dodo. De motor wilde niet starten en de BCF-waarschuwing stond in volle glorie op het touchscreen. Ik probeerde de volgende paar uur verschillende keren tevergeefs de auto te starten. Toen besloot ik het een laatste keer te proberen - en zie, de motor sloeg aan en alles leek in orde, behalve de servicemelding van de mistlampen, die gemakkelijk kon worden gewist. Ik betwijfel of het probleem zichzelf heeft opgelost en ik verwacht dat de BCF-waarschuwing op elk moment weer zal verschijnen.

Mijn lokale Peugeot-dealer is de komende twee weken volgeboekt, dus ik moet wachten tot 29 september om de auto voor onderhoud weg te brengen, zonder garantie dat ik de auto die dag kan starten en de twee mijl naar het servicecentrum kan rijden. Ik heb in dit forum gelezen over verwijzingen naar een fout in de BPGA-eenheid. Ik ben niet technisch onderlegd, dus ik bid gewoon dat de technici in het servicecentrum weten wat ze doen en mijn auto kunnen repareren!

#20 ·
Ik dacht dat ik mijn ervaring wilde delen met de waarschuwing 'Batterij laadfout: Stop het voertuig' op mijn 308 uit 2015. Tot nu toe heeft mijn auto in mijn vijf jaar bezit vrijwel probleemloos gereden. Ik dacht eerst dat er iets mis was een paar dagen geleden toen ik mijn auto ontgrendelde met de afstandsbediening, maar de buitenspiegels vouwden niet uit. Er was ook een servicewaarschuwing op het dashboard voor mijn mistlampen, maar deze werkten perfect toen ik ze testte. Af en toe knipperde het BCF-bericht even op het touchscreen, maar de motor bleef draaien. Knipperen en je zou het missen!

Dat veranderde allemaal gisterochtend toen ik de motor niet kon starten. Ik gaf het op na de vijfde poging. Het dashboard had ook verschillende waarschuwingslampjes. Ik belde de RAC. Ik vertelde de monteur dat de auto niet wilde starten, maar tot mijn verbazing ontgrendelde de deur zoals gewoonlijk toen ik de afstandsbediening gebruikte om hem in de auto te laten, de buitenspiegels vouwden uit en de motor startte meteen! Hij controleerde de accu en de dynamo - ze waren allebei in orde - en voerde een paar diagnostische tests uit, maar die toonden slechts een paar kleine foutmeldingen. Ik denk dat hij net zo perplex was als ik.

Vanmorgen was de auto zo dood als een dodo. De motor wilde niet starten en de BCF-waarschuwing stond in volle glorie op het touchscreen. Ik probeerde de volgende paar uur tevergeefs meerdere keren de auto te starten. Toen besloot ik het een laatste keer te proberen - en zie, de motor startte en alles leek in orde, behalve de servicewaarschuwing voor de mistlampen, die gemakkelijk kon worden gewist. Ik betwijfel of het probleem vanzelf is opgelost en ik verwacht dat de BCF-waarschuwing elk moment weer verschijnt.

Mijn lokale Peugeot-dealer is de komende twee weken volgeboekt, dus ik moet wachten tot 29 september om de auto voor onderhoud af te leveren, zonder garantie dat ik de auto die dag kan starten en de twee mijl naar het servicecentrum kan rijden. Ik heb in dit forum gelezen over verwijzingen naar een fout in de BPGA-eenheid. Ik ben niet technisch onderlegd, dus ik bid gewoon dat de technici in het servicecentrum weten wat ze doen en mijn auto kunnen repareren!
Dat zijn precies dezelfde symptomen en incidenten die ik met de mijne had, inclusief het bellen van pechhulp om hem vervolgens te starten. Mijn vervangende bpga is in januari gemonteerd en sindsdien is alles in orde. Uw Peugeot-dealer zou inmiddels op de hoogte moeten zijn van dit probleem en het correct kunnen diagnosticeren, plus ze zouden het onderdeel op voorraad moeten hebben, aangezien het probleem nu vrij vaak voorkomt. Als ze de accu etc. willen vervangen, stel het dan ter discussie. In de tussentijd schakelde ik alles uit dat een kleine lading uit de accu trok, bijvoorbeeld hoffelijkheids-/omgevingsverlichting, kofferbakverlichting en zelfs het bewegingssensoralarm. Als hij niet start, probeer dan verschillende dingen, zoals het aan- en uitzetten van de lichten, vooral de mistlampen, het vergrendelen en ontgrendelen van de deuren, enz. - de mijne startte bij de 4e, 5e of 6e poging. Als je hem gebruikt, laat de sleutel dan niet in het contactslot zitten als de motor uit staat, want dit houdt het systeem in stand-by en is voldoende om een lichte ontlading te veroorzaken, waardoor de bpga een kleine aanval krijgt! Ik ben ook niet technisch onderlegd, maar dit zijn mijn conclusies uit het lezen hier en op andere forums.

Veel succes.

#23 ·
Ik heb net mijn 3008 gekocht, bouwjaar 2019, 70.000 mijl, een paar maanden geleden en ik merkte dat start-stop tot nu toe niet werkte. Ze hebben de batterij gecontroleerd en die blijkt rond de 60% te zitten, vandaar dat start-stop niet werkt. Ze vroegen me of ik airco en verwarming etc. gebruik, wat ik niet doe en ik lange afstanden rijd, snelweg 180 mijl. Ik ben nu over 3 weken ingepland voor een batterijtest van 2 dagen, om hem een hele dag op te laden en hem dan te laten staan om te kijken of hij 's nachts en de volgende dag lading verliest. Het valt onder de garantie en ze zullen een leenauto verstrekken. Heeft deze BPGA dan invloed op de lading van de batterij? Is er iemand in rekening gebracht voor een leenauto tijdens de garantieperiode?

#24 ·
Ik heb net mijn 3008 gekocht, bouwjaar 2019, 70000 mijl, een paar maanden geleden en ik merkte dat start-stop tot nu toe niet werkte, ze hebben de batterij gecontroleerd en die blijkt ongeveer 60% te zijn, vandaar dat start-stop niet werkt. Ze vroegen me of ik airco en verwarming etc. gebruik, wat ik niet doe en ik lange afstanden rijd, snelweg 180 mijl. Ik ben nu over 3 weken ingepland voor een batterijtest van 2 dagen, om een hele dag op te laden en het dan te laten staan om te zien of het 's nachts en de volgende dag lading verliest. Het valt onder de garantie en ze zullen een leenauto verstrekken. Heeft deze BPGA dan invloed op het opladen van de batterij? Is er iemand een leenauto in rekening gebracht tijdens de garantieperiode?
Hoi, de BPGA is de batterijvermogensbeheereenheid. Mijn theorie uit mijn ervaring met mijn auto (en ik ben niet technisch onderlegd - ongetwijfeld zal er snel iemand met een beter begrip komen!) is dat als de bpga een van de defecte is, een batterij die niet volledig is opgeladen vanwege ouderdom of omdat andere delen van het systeem stroom verbruiken, fouten zal veroorzaken en het starten zal voorkomen, omdat het het start/stop-systeem niet kan ondersteunen. Mijn start/stop leek alleen te werken op langere ritten, mogelijk omdat de motor de batterij voldoende had opgeladen om alles te onderhouden. Sinds ik een nieuwe bpga heb, heb ik de problemen niet gehad (we zullen zien wat een koude winter kan brengen!), maar tegenwoordig schakel ik het start/stop-systeem aan het begin van elke reis uit!

#26 ·
Hallo, een lokaal bedrijf heeft wat diagnoses op mijn auto uitgevoerd en zei dat ze dachten dat de batterijbeheereenheid defect was. Hun rapport benadrukte een twintigtal kleine elektrische storingen. Ze konden het niet repareren, want dat is niet echt hun vakgebied. Ik kan de auto na vier of vijf pogingen starten en dan lijkt hij prima te werken - vingers gekruist! De auto is op vrijdag 13 oktober ingeboekt bij de lokale Peugeot-dealer, dus hopelijk kunnen ze een nieuwe batterij-eenheid plaatsen. Zal een update geven zodra ik de uitkomst weet.

#37 ·
Hoi, een lokaal bedrijf heeft wat diagnoses op mijn auto uitgevoerd en zei dat ze dachten dat de batterijbeheereenheid defect was. Hun rapport benadrukte een twintigtal kleine elektrische storingen. Ze konden het niet repareren omdat dat niet echt hun werkterrein is. Ik kan de auto na vier of vijf pogingen starten en dan lijkt hij prima te werken - vingers gekruist! De auto is op vrijdag 13 oktober bij de lokale Peugeot-dealer ingepland, dus hopelijk kunnen ze een nieuwe batterij-eenheid plaatsen. Zal een update geven zodra ik de uitkomst weet.
Is het Peugeot gelukt om dit voor je op te lossen? Mijn auto is de laatste tijd in orde geweest, behalve vandaag, toen ik de batterij 5 minuten lang moest loskoppelen omdat hij niet wilde starten.

Bedankt.

#39 ·
Ik heb nu al twee weken de gevreesde boodschap. Als je de auto ontgrendelt en de buitenspiegels niet uitklappen, dan weet je dat je de boodschap krijgt. Ik merk dat het aan- en uitzetten van het contact (4 of 5 keer) de spiegels laat uitklappen, waarna de auto start en zonder problemen rijdt. Ik heb hem naar een lokale garage gebracht die een diagnosecontrole uitvoerde voor £20 (let op dealers, je hoeft geen £160 te vragen) en er werden 138 elektrische storingen geregistreerd, wat een record voor hen is. Helaas kunnen ze zo'n grote klus niet aan, dus ik ben over twee weken bij de dealer ingepland. Ik heb een 3008 Allure-model uit 2017 met slechts 17.000 mijl op de teller. Toen ik met de dealer sprak, zeiden ze dat ze van het probleem afwisten, maar dat er geen terugroepactie zou worden uitgegeven, tenzij er veel mensen met dezelfde storing zouden verschijnen. Laat de strijd beginnen.

#40 ·
Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van deze fout en nog triester heb ik de batterij vervangen zonder op dit forum te kijken 😭. Nu verscheen vanmorgen voor de tweede keer een fout op het scherm en verdween weer. Daarna volgde een mistlampfout die verdween na het inschakelen van de mistlampen. Verdomd belachelijk, ik heb deze auto pas 4 maanden. 67 reg 3008 met 45k op de klok. Heeft dit te maken met de BPGA-eenheid?? Bedankt

#43 ·
Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van deze fout en nog triester heb ik de batterij vervangen zonder op dit forum te kijken 😭. Nu verscheen de fout vanmorgen een seconde op het scherm en verdween. Mistlampfout volgde daarna, die verdween na het inschakelen van de mistlampen. Bloedirritant, heb deze auto pas 4 maanden. 67 reg 3008 met 45k op de klok. Heeft dit te maken met de BPGA-eenheid?? Bedankt
Ja, klinkt zeker als de BPGA.

#41 ·
Ik heb precies dezelfde fout als jullie allemaal, maar de buitenspiegels komen niet uit en de batterijladerfout knippert bij het starten. 3008 2017 reg, 30k op de klok. Is het oké om zo door te rijden? Zodra hij start is alles oké... Zal deze fout de auto beschadigen? Vorige week diagnose gehad, geen fouten gedetecteerd.

#42 ·
Ik heb precies dezelfde fout als jullie allemaal, maar de buitenspiegels komen niet uit en de batterijladerfout knippert bij het starten. 3008 2017 reg, 30k op de klok. Is het oké om zo door te rijden, want zodra hij start is alles oké... zal deze fout de auto beschadigen? Vorige week diagnose gehad, geen fouten gedetecteerd
Hoi, ik heb de mijne meer dan een jaar met deze fout gereden. Ik kan niet zeggen dat het niet tot iets anders had geleid, maar de auto reed prima als hij eenmaal startte (ik stel voor dat je de start/stop-optie uitschakelt, want mijn theorie is dat elke kleine ontlading van de batterij ervoor zorgt dat de fout wordt weergegeven en, op dezelfde manier, als je ergens parkeert en uitschakelt en dan de sleutel uit het contact haalt) Het klinkt absoluut als hetzelfde BPGA-probleem. De mijne is nu bijna een jaar in orde nadat ik een vervanging heb gevonden en start prima, zelfs met al het koude weer.

#44 ·
Vervolg op mijn bericht van 15 november. Mijn 3008 was twee dagen geleden bij de dealer. Ze voerden een diagnose uit, wishten alle foutcodes, laadden de batterij op en voorlopig is alles in orde. Ze zeiden echter wel dat als het opnieuw gebeurt, de BPG-eenheid vervangen moet worden voor een bedrag van £ 545 inclusief btw. Ze adviseerden ons ook om contact op te nemen met de klantenservice van Peugeot en een zaaknummer te krijgen, omdat we mogelijk een deel of alle kosten terug kunnen vorderen, maar dit gebeurt op basis van individuele gevallen, dus niets is gegarandeerd. De dealer gaf echter wel toe dat ze meer auto's met dezelfde fout zien, maar dat er tot nu toe nog geen terugroepactie is uitgegeven.

#45 ·
Vervolg op mijn bericht van 15 november. Mijn 3008 was twee dagen geleden bij de dealer. Ze voerden een diagnose uit, verwijderden alle foutcodes, laadden de batterij op en voorlopig is alles in orde. Ze zeiden echter wel dat als het opnieuw gebeurt, de BPG-eenheid vervangen moet worden, wat £545 inclusief btw zou kosten. Ze adviseerden ons ook om contact op te nemen met de klantenservice van Peugeot en een zaaknummer te krijgen, omdat we mogelijk een deel of alle kosten terug kunnen vorderen, maar dit gebeurt op basis van individuele gevallen, dus niets is gegarandeerd. De dealer gaf echter wel toe dat ze steeds meer auto's met dezelfde fout zien, maar dat er tot nu toe geen terugroepactie is uitgegeven.
Ik heb met de klantenservice van Peugeot gebeld en er zijn geen terugroepacties hierover, maar ze zeiden dat als ik een diagnose laat uitvoeren, ze een coulancebetaling zullen doen....
Het punt is dat als hij start, het goed is, dus ik kan niet zien dat hij fouten veroorzaakt, het lijkt alleen 's ochtends vroeg op koude ochtenden te gebeuren

#50 ·
Het onderdeelnummer voor de BPGA die ik kreeg is 9675350380. Probeer dat nummer in Aliexpress te zetten - je kunt resultaten van verschillende verkopers krijgen. Dan weet je tenminste wat er eentje kost om met de dealer te onderhandelen?
Ik had regelmatig storingen die optraden en de auto startte minstens één keer per week niet. Ik heb dit onderdeel besteld bij aliexpress en omgewisseld. Het is nu bijna een maand geleden en tot nu toe geen problemen meer! Bedankt voor je hulp.

#54 ·
Net als anderen voor mij is de mijne een 2017 3008 1.2 Allure, nieuw gekocht, nu 48.000 mijl. Geen echte problemen in 6+ jaar gebruik, afgezien van af en toe vervelend geluid bij het loslaten van de koppeling (misschien druklager, maar de dealer heeft het nooit kunnen diagnosticeren). In de afgelopen 2 weken ben ik echter geplaagd door het 'Batterijfout'-bericht op het dashboard, inclusief af en toe 'fout' van de mistlampen of niet uitklappende buitenspiegels. Toen, 2 dagen geleden, werkte de centrale vergrendeling niet, de auto startte niet, hoe vaak de sleutel ook werd ingestoken en verwijderd. De ANWB gebeld die kwam en een defecte accu diagnosticeerde, vervangen door de ANWB voor een bedrag van £245. De auto was de rest van die dag en een rit van 50 mijl de volgende dag prima. Toen, gisteravond, opnieuw een foutmelding op het dashboard en de auto startte niet, hoewel hij het bij de 3e poging om de contactsleutel in te steken wel deed.
Vandaag de Peugeot-dealer gebeld, vroegste diagnoseafspraak over 6 weken, niet erg handig als de auto in de tussentijd niet start. Ik vermoed dat de fout de BPGA is die hierboven veel wordt genoemd, maar ik neem aan dat ik gewoon geduldig moet zijn en moet hopen dat de auto blijft starten, zij het met overredingskracht en veel gevloek!!
Kom op Peugeot, kom in actie - erken de aansprakelijkheid en roep terug!

#55 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 5008 Allure 2018. Het geeft aan: Elektrisch circuitsysteem: reparatie vereist. Ik gebruik de auto 2 dagen en dan kan ik de auto niet starten. Ik controleerde de batterij en die was leeg tot 8,6 Volt. Ik heb de batterij verwisseld en de foutmelding blijft bestaan. Ik probeerde een OBDII te gebruiken om te zien welke foutcode het is, maar geen succes, geen fout gevonden. Ik bracht hem naar de dealer en kreeg de code B1624 - BPGA-eenheid moet worden vervangen, wat 1722 NZD + arbeidskosten (837 pond) en 198 NZD (96 pond) kost voor het controleren van de code. Dus ik ben erg geneigd om de unit van Aliexpress te halen voor 242 NZD (117 pond) om hem zelf te vervangen. Maar ik weet niet zeker of het gemakkelijk te vervangen is? Of waar moet ik op letten?

#61 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 5008 Allure 2018. Het geeft "Electrical Circuit system: Repair needed" aan. Ik gebruik de auto 2 dagen en dan kan ik hem niet starten. Ik controleer de batterij en die was gezakt tot 8,6 Volt. Ik heb de batterij verwisseld en de foutmelding blijft. Ik probeer een OBDII te gebruiken om te zien welke foutcode het is, maar geen succes, geen fout gevonden. Ik heb hem naar de dealer gebracht en de code B1624 gekregen - BPGA Unit moet vervangen worden, kost $1722 NZD + arbeid ( £837 Pounds) en $198 NZD ( £96 Pounds) voor het controleren van de code. Dus ik ben erg in de verleiding om de unit van Aliexpress te halen voor $242 NZD (£117) om hem zelf te vervangen. Maar ik weet niet zeker of het makkelijk te vervangen is? Of waar moet ik op letten?
Heb je de BPGA-unit vervangen? Hetzelfde probleem (en in NZ) maar wil geen 2k uitgeven als het niet nodig is.

#56 ·
Mijn Peugeot 3008 2017 GT Line is begonnen met het gooien van de 'Batterijlaadfout'-foutmelding, en de symptomen lijken hetzelfde te zijn met betrekking tot niet starten, zijspiegels die niet sluiten bij het vergrendelen van de auto, enz. Ik heb net de dealer gebeld om een afspraak te krijgen over 8 weken! en ze zullen me £115+btw in rekening brengen, alleen om de diagnose uit te voeren van een probleem waarvan ik al weet wat het probleem is. Ze konden me geen offerte geven voor het vervangen van de Battery Charge and Management unit, maar ik gok dat dat behoorlijk duur zal zijn. Helaas heb ik geen garantie en de auto heeft nog geen 25.000 mijl gereden. Ik ben ook benieuwd of ik de BPGA-eenheid direct kan kopen en deze door iemand kan laten installeren voor een goedkopere schade aan de portemonnee. Ik ben benieuwd of iemand deze route heeft gevolgd en welke meningen mensen hierover hebben.

#57 ·
Hallo, ik heb een Peugeot 3008 GT-line uit 2017 met 94.000 op de teller. Ik heb hem pas geleden van een dealer gekocht. Ik heb er 3 weken mee gereden en heb de gevreesde melding "batterij laadfout, stop het voertuig" gehad. Hij staat nu in een garage en ze hebben de diagnose uitgevoerd. Ze hebben me verteld dat het de dynamo zou kunnen zijn en mogelijk ook de batterij. Ze zijn de batterij aan het opladen en laten me weten of dat ook het probleem is. Nu ik dit draadje heb gezien, vraag ik me af of het ook de BPGA-eenheid zou kunnen zijn. Gelukkig heb ik garantie en worden de reparaties daardoor gedekt. Hoewel bij het ontgrendelen van mijn auto de buitenspiegels zonder problemen opengingen en hij ook goed startte. Ik zal een update geven over wat het probleem was, want als het de BPGA-eenheid was, dan moet Peugeot er zeker iets aan doen!

#58 ·
Hallo, ik heb hetzelfde probleem één keer per dag als ik 's ochtends mijn auto start. De diagnose waarschuwt: "Batterij laadfout, stop het voertuig". Omdat ik niet naar de belangrijkste redenen heb gezocht, heb ik eerst de accu van de auto vervangen. Het probleem bleef aanhouden, daarna heb ik de dynamo vervangen door de originele, maar het probleem bleef aanhouden. De monteur stelde voor om de laaddynamo te vervangen, maar ik denk dat het vervangen van het BPGA-onderdeel de oplossing is.

#63 ·
Omdat ik iemands hulp nodig heb, heb ik het gevreesde batterijwagenkluisbericht gehad, het is nu twee keer gebeurd. Ik rijd vrijdag naar Devon voor mijn vakantie.. Ik kan pas in augustus bij de dealers terecht 😩😩. Zal het goed gaan om te rijden? De monteur bij de dealer zei net dat ik startkabels mee moest nemen voor het geval dat... leek zich niet al te veel zorgen te maken... maak me er wel zorgen over!!