Peugeot Forums banner

Automatische vergrendeling?

11K views 13 replies 7 participants last post by  martinsg  
#1 ·
Zowel mijn Volvo als mijn vorige Ford en ik denk dat onze Golf automatisch op slot gingen als de auto een paar minuten zonder sleutel in het contact stond.

De 5008 lijkt deze functie niet te hebben, hij blijft gewoon ontgrendeld.

Is dit een functie die ik kan aanzetten of gewoon geen functie van Peugeot-auto's?

#8 ·
Ik ben nieuw in de GT 5008 (2023, Hybrid) en heb een proximity key, maar hij vergrendelt/ontgrendelt niet vanzelf als ik dichterbij kom of wegga. Ik moet de hendel aanraken. Ik heb een Citroën C4 2021 en die werkt prima, hoewel ik me herinner dat het in het begin hetzelfde was, maar na wat "gedans" met tegelijkertijd de deurgreep en de sleutel indrukken, begon het te werken. Op de een of andere manier krijg ik het niet aan de praat voor de 5008. Ik vraag me af wat voor soort "voodoo dance" ik nodig heb voor de 5008?

#9 ·
Ik denk niet dat de 5008 ontgrendelt als de sleutel zich in de buurt van de auto bevindt. Het heeft wel centrale vergrendeling met de sleutel zoals beschreven in de specificaties op de webpagina's, en ontgrendelt en vergrendelt door een van de voordeuren aan te raken (dit kan via het middenscherm worden ingesteld op alleen de bestuurdersdeur of alle deuren).

#13 ·
Dit is vreselijk, zelfs zij delen dezelfde onderdelen met de rest van Stellantis. Ik hoopte dat er een verborgen "druk op de knop"-combinatie was :'(.
Zoals bijvoorbeeld Keyless Entry uitschakelen, er is een verborgen procedure. Ik heb het geprobeerd - werkt zelfs voor mijn 2023 Hybrid.
We hebben het over 2 verschillende dingen

-keyless entry: je hoeft de sleutel niet in het sleutelgat te steken, maar alleen de handgreep aan te raken

-remote access system zonder handgrepen:
wanneer je de sleutel hebt en de auto nadert, gaat het slot open
wanneer de sleutel bij je is en je wegloopt van de auto, sluit het slot