Peugeot Forums banner

Apple CarPlay problemen

1.1K views 3 replies 3 participants last post by  geoffsim  
#1 ·
Weet niet zeker of hier een andere thread over is, maar ik heb een 2018 2008 GT-Line. De nieuwste versie van iOS (18.2.1) CarPlay werkt, maar de handsfree/Siri start CarPlay opnieuw op, gaat terug naar de Radio-bron en maakt dan opnieuw verbinding zonder dat handsfree/Siri werkt.

Iemand ideeën om dit op te lossen. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, de telefoon opnieuw opgestart, etc., maar geen succes.

#2 ·
Het klinkt als een frustrerend probleem! Omdat je al verschillende kabels hebt geprobeerd en je telefoon opnieuw hebt opgestart, zijn hier een paar dingen die je kunt proberen: Zorg ervoor dat zowel het systeem van je auto als je iPhone zijn bijgewerkt met de nieuwste softwareversies, omdat updates soms verbindingsproblemen kunnen oplossen. Je kunt je CarPlay-instellingen ook resetten door op je iPhone naar "Instellingen" > "Algemeen" > "CarPlay" te gaan, vervolgens de verbinding met je auto te vergeten en opnieuw verbinding te maken. Het uitschakelen van Bluetooth en Wi-Fi op je telefoon bij gebruik van CarPlay kan helpen interferentie te voorkomen, en je kunt proberen het infotainmentsysteem van je auto opnieuw op te starten als dat een optie is. Als het probleem aanhoudt, is het wellicht de moeite waard om contact op te nemen met de serviceafdeling van Peugeot of de Apple-ondersteuning voor verdere assistentie.

#3 ·
Je hebt niet gezegd bedraad of draadloos. Ik heb de 2017 GT Line en die is, denk ik, alleen bedraad. Ik heb vele uren besteed aan het uitzoeken wat er aan de hand is... CarPlay maakt af en toe verbinding, zonder echte reden. Ik heb het netwerk gereset en alle VPN-instellingen verwijderd, met weinig succes. Ik heb verschillende USB-kabels geprobeerd. Al deze "oplossingen" gaven misleidende resultaten. Ik denk dat het de firmware in de auto kan zijn die de fout veroorzaakt, aangezien mijn telefoon geen probleem heeft met het verbinden met de CarPlay-headunit van derden op mijn 2013 BMW 320i.

#4 ·
Je zei niet bedraad of draadloos. Ik heb de 2017 GT Line en die is, denk ik, alleen bedraad. Ik heb vele uren besteed aan het uitzoeken wat er aan de hand is... CarPlay maakt af en toe verbinding, zonder echte reden. Ik heb het netwerk gereset en alle VPN-instellingen verwijderd, met weinig resultaat. Ik heb verschillende USB-kabels geprobeerd. Al deze "oplossingen" gaven misleidende resultaten. Ik denk dat het de firmware in de auto zou kunnen zijn die de fout veroorzaakt, aangezien mijn telefoon geen problemen heeft met het verbinden met de CarPlay-headunit van derden op mijn 2013 BMW 320i.
Ik heb een draadloze CarPlay-adapter voor iPhone gekocht en alles werkt nu. Hij zit in de USB-sleuf in de auto en ik verbind mijn telefoon daar draadloos mee via de draadloze CarPlay-methode. Tot nu toe alles goed...