Peugeot Forums banner

Sfeerverlichting defect?? Hulp!

24K views 24 replies 10 participants last post by  jimbops555  
#1 ·
Mijn sfeerverlichting (rond de bekerhouder etc.) werkt alleen als ik de deur open, zodra ik het contact aanzet gaat hij uit. Ik weet zeker dat hij de hele tijd aan hoort te blijven tijdens het rijden met de koplampen aan, heb ik gelijk?

#2 ·
Het zou aan moeten staan wanneer de koplampen aan staan @Jamesf472, heb je de koplampen op automatisch staan of heb je ze handmatig aangezet (ik weet niet zeker of dit enig verschil maakt)? Ga naar Voertuiginstellingen/Comfort op het touchscreen en controleer of de sfeerverlichting aan staat en op de gewenste helderheid. Als het al aan staat, probeer het dan uit en weer aan te zetten. Ik had een vergelijkbaar probleem met de mijne en het aan en uit zetten van de 'sfeermodi' (Relax/Boost) leek het mijne te verhelpen. Sommige dingen lijken af en toe een eigen leven te leiden, het rommelen met instellingen en opties lijkt het meeste op te lossen.

#3 ·
Het zou aan moeten staan als de koplampen aan staan @Jamesf472, heb je de koplampen op automatisch staan of heb je ze handmatig aangezet (ik weet niet zeker of dit enig verschil maakt)?
Ga naar Voertuiginstellingen/Comfort op het touchscreen en controleer of de sfeerverlichting aan staat en op de gewenste helderheid staat. Als het al aan staat, probeer het dan uit en weer aan te zetten.
Ik had een vergelijkbaar probleem met de mijne en het aan en uit zetten van de 'sfeermodi' (Relax/Boost) leek de mijne te verhelpen. Sommige dingen lijken af en toe een eigen leven te leiden, het rommelen met instellingen en opties lijkt het meeste op te lossen.
Bedankt Idler! Ik heb beide geprobeerd, automatisch en handmatig. Het vreemde is dat als ik naar de comfortinstellingen ga, er helemaal geen optie is voor sfeerverlichting. Alsof ik het niet eens heb, maar ik heb het zeker wel en het werkte vroeger.

#4 ·
Controleer de voertuiginstellingen op het touchscreen, daar kunt u de 'guide me home'-verlichting en al die onzin aanpassen, er is een optie voor sfeerverlichting in het Comfort-gedeelte (rond pagina 32-34 in het handboek).
Het is ook de moeite waard om Boost en Relax aan en uit te zetten, hetzelfde gebeurde volgens mij bij mij en ik heb er gewoon mee gespeeld en op de een of andere manier is het vanzelf opgelost.