Peugeot Forums banner

Bedieningspaneel airco/verwarming

8.1K views 10 replies 3 participants last post by  cjeb456  
#1 ·
Hallo

Mijn vrouw heeft een Peugeot 307cc. Ze had de auto een paar weken niet gebruikt en de batterij was leeg. Daarvoor was alles in orde.

Ik heb de batterij eruit gehaald en opgeladen, de batterij vervangen en een paar instructies gevolgd om een reset uit te voeren.

Hoe dan ook, de auto startte prima en alles functioneerde normaal, behalve de bedieningseenheid van de verwarming/airconditioning.

De unit is volledig dood. Hij licht helemaal niet op, geen van de knoppen werkt, de kachels gaan niet aan, geen airconditioning, geen ventilatoren.

Ik heb alle zekeringen gecontroleerd, zowel in het dashboard als onder de motorkap, en alle zekeringen zijn in orde.

Kan iemand mij ideeën geven over wat ik kan doen om dit op te lossen?

Hartelijk dank voor alle hulp die u kunt geven

Ed

#3 ·
Hallo Gibbo,

Ik heb de post gevonden, bedankt. Ik ben aangekomen op het punt waar ik de ontsteking moet aanzetten en de panelen moet gebruiken om de ventilatieopening te openen, zodat ik mijn hand erin kan steken om de bedrading los te koppelen.

Het probleem is dat het hele bedieningspaneel dood is, dus ik kan de recirculatieschakelaar niet indrukken om de ventilatieopening te openen om erin te komen.

Heeft u nog andere ideeën?

Bedankt

#5 ·
Hallo

Sorry, ik heb nu pas de kans gekregen om dit te proberen. De batterij meer dan een half uur losgekoppeld gelaten. Weer aangesloten, maar het bedieningspaneel van de airco/verwarming/blower is nog steeds volledig dood.
Bedankt voor je suggesties tot nu toe, is er nog iets anders dat ik kan proberen of is het tijd voor de professionals?

Veel dank

#6 ·
Gewoon een gedachte, maar misschien een toeval, maar het is het proberen waard om de connectoren aan de achterkant van het bedieningspaneel te controleren. Ze loskoppelen en weer aansluiten kan iets doen. Ik had afgelopen zomer veel problemen met de snelheidsregeling aan de achterkant van de ventilator. Hij werkte alleen als ik hem loskoppelde en opnieuw deed. Uiteindelijk heb ik een nieuwe ventilatorunit gekregen en het bedieningspaneel is hetzelfde, dus er was niets mis mee.

#9 ·
Het is me gelukt om de besturingseenheid van de voorkant te halen.
Ik heb alle draden aan de achterkant van de unit losgekoppeld, stof verwijderd etc. en weer aangesloten, nog steeds dood.
Ik begin te geloven dat de unit zelf dood is.
Ik heb een verkoper gevonden die de units verkoopt voor ÂŁ65. Dit wordt geleverd met een garantie van 30 dagen. Is dit een eerlijke prijs?

Nogmaals bedankt voor je hulp

#11 ·
Powelly, heel erg bedankt voor de post. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en ben vanavond naar Denton gegaan om de unit te kopen. Aangesloten en werkte meteen, dus het was toch een defecte unit.

Nogmaals bedankt, het heeft me zeker een paar pond bespaard!

Die plek waar de unit wordt verkocht is ook het onthouden waard, erg behulpzaam en leek nogal wat onderdelen beschikbaar te hebben.