Peugeot Forums banner

Adblue Waarschuwingslampje

13K views 6 replies 4 participants last post by  Jamesstowey  
#1 ·
Ik heb problemen met mijn sensoren. De adblue-, moersleutel- en motormanagementlampjes gingen onlangs aan en ik bracht de auto naar een garage. Ze deden een diagnose waaruit bleek dat er geen adblue nodig was en dat al het andere in orde was. De batterij was leeg, dus ik kocht een nieuwe en de lampjes verdwenen een tijdje. De lampjes gingen weer aan, maar toen kreeg ik een bericht dat ik nog maar 700 mijl kon rijden. Ik bracht de auto naar een andere garage die opnieuw bevestigde dat het niet de adblue was. Ze zeiden dat het de sensor kon zijn die de adblue-niveaus niet leest of dat het de injector kon zijn. Ik heb de bestelwagen aangemeld bij een Peugeot-dealer, maar de wachttijd is erg lang.

Ik vroeg of het veilig was om te rijden, aangezien de kilometerstand is gedaald tot 350 mijl, maar ze konden het niet zeggen en de sensor kan zichzelf oplossen.

Heeft iemand anders dit probleem gehad? Zo ja, hoe is het opgelost? Ik wil graag weten of ik andere garages kan gebruiken dan een dealer, want als ik weken moet wachten om te worden ingepland, heeft dat gevolgen voor mijn werk.

#5 ·
Ik heb problemen met mijn sensoren. De adblue-, moersleutel- en motormanagementlampjes gingen onlangs aan en ik bracht hem naar een garage. Ze deden een diagnose waaruit bleek dat er geen adblue nodig was en dat al het andere er goed uitzag. De batterij was leeg, dus ik kocht een nieuwe en de lampjes verdwenen een tijdje. De lampjes gingen weer aan, maar toen kreeg ik een bericht dat ik nog maar 700 mijl te gaan had. Ik bracht hem naar een andere garage die opnieuw bevestigde dat het niet de adblue was. Ze zeiden dat het de sensor kon zijn die de adblue-niveaus niet afleest of dat het de injector kon zijn. Ik heb de bestelwagen bij een Peugeot-dealer geboekt, maar de wachttijd is erg lang.

Ik vroeg of het veilig was om te rijden, aangezien de kilometerstand is gedaald tot 350 mijl, maar ze konden het niet zeggen en de sensor kan zichzelf oplossen.

Is er nog iemand die dit probleem heeft gehad? Zo ja, hoe is het opgelost? Ik wil graag weten of ik andere garages kan gebruiken dan een dealer, want het niet hebben van mijn bestelwagen heeft gevolgen voor mijn werk als ik weken moet wachten om te worden ingepland.
Hoi, we hadden een vergelijkbaar probleem met onze gloednieuwe Peugeot Expert-bestelwagen, gekocht in 2022, onderhouden bij 9.000 mijl bij de hoofddealer, toen gingen bij 13.000 mijl de lampjes aan, adblue nog 700 mijl en hetzelfde probleem, moest 2-3 weken wachten om bij de dealer te worden ingepland, toen werd ons verteld dat adblue vervuild was en dat er een hele nieuwe tank nodig zou zijn voor een bedrag van meer dan ÂŁ 1800 en dat onderdelen sowieso niet in het land op voorraad waren (wat komt omdat er kennelijk een inherent probleem mee is), dus een echt dilemma wat te doen, omdat ze dit niet willen toegeven.

#6 ·
2 van mijn auto's met defecte adblue-pompen opgelost door Torxtuning. Hun adblue-verwijdering is permanent en werkt perfect! Geen dure reparaties meer of wachten tot het kapot gaat! Volledig ondetecteerbaar en DPF regenereert nog steeds normaal. De APK wordt ook niet beĂŻnvloed. Ze hebben ook meer vermogen toegevoegd en mijn brandstofverbruik veel beter gemaakt. Nadat ik ÂŁ1.340 had gekregen voor een nieuwe adblue-tank enz. zou ik zeggen dat een adblue-verwijdering voor een fractie van die kosten een win-win is.