Peugeot Forums banner

Adblue-zekering in 308 T9 (2015) Versie 1

11K views 14 replies 6 participants last post by  Paul-R  
#1 ·
Elk online diagram dat ik kan vinden voor de zekeringkast Versie 1 van een T9 uit 2015 met de lay-out die ik heb, toont "F8 30A" als de zekering van het Adblue-systeem. Alleen is het geen 30A, maar een 10A op die plek (zoals op de foto te zien is)... en als ik hem verwijder en de auto start, komen er vreemde jankgeluiden uit de motorruimte en voelt hij traag aan, dus ik denk echt niet dat F8 de juiste zekering is.

Weet iemand welke van de zekeringen ECHT voor de Adblue-tankpomp/ECU in deze versie van de motorzekeringkast is?

#10 ·
Elk online diagram dat ik kan vinden voor de Version 1 zekeringkast van een 2015 T9 met de lay-out die de mijne heeft, toont "F8 30A" als de zekering van het Adblue-systeem. Alleen is het geen 30A, maar een 10A op die plek (zoals op de foto te zien is)... en als ik hem verwijder en de auto start, komen er vreemde jankgeluiden uit de motorruimte en voelt hij traag aan, dus ik denk echt niet dat F8 de juiste zekering is.

Weet iemand welke van de zekeringen ECHT voor de Adblue-tankpomp/ECU in deze versie van de zekeringkast van de motor is?

View attachment 105893
Hoi Zakster, Heb je uiteindelijk ontdekt welke zekeringen er met AdBlue verbonden zijn? Mijn auto is een 308 2015 SW 1.6 120PK BlueHDI en mijn zekeringkast ziet er precies hetzelfde uit als die van jou.
Ik ben het met je eens, foto's in de gebruikershandleiding komen niet overeen met de zekeringkast die ik in mijn auto heb.

#11 ·
Ik heb hetzelfde ontdekt met onze 308 uit 2015. Ik ontdekte dat als ik de handleiding van het volgende jaar downloadde, deze de juiste zekeringkastindeling bevatte. Dit was voor de Active-versie, die het elektrische systeem met lagere specificaties had (Eco, dacht ik dat ze het noemden), de Allure en andere versies met hogere specificaties kunnen anders zijn.

Ik ben momenteel niet thuis, maar ik zal het bekijken als ik weer thuis ben.

#12 ·
Ik heb hetzelfde ontdekt met onze 308 uit 2015. Ik ontdekte dat als ik de handleiding van het volgende jaar downloadde, deze de juiste zekeringkastindeling bevatte. Dit was voor de Active-versie, die het elektrische systeem met lagere specificaties had (Eco, geloof ik dat ze het noemden), de Allure- en andere versies met hogere specificaties kunnen verschillen.

Ik ben er momenteel niet, maar ik zal het bekijken als ik weer thuis ben.
Bedankt Paul,
In feite bekijk ik mijn probleem vanuit een andere hoek. In plaats van de juiste zekering te vinden en te testen, heb ik alle zekeringen in de zekeringkast van het motorcompartiment getest, en ze werken allemaal, dus probleem opgelost.
Wat betreft uw punt over ECO, ik denk dat dit voor auto's is waarbij de motor stopt wanneer de auto niet beweegt. Mijn auto is een GTLine en ik heb een ECO-knop (die ik haat omdat de motor steeds aan/uit gaat in files of bij stoplichten).

#14 ·
Nee, het is een ander gebruik van het woord Eco. Misschien heb ik het gedroomd?
Ik heb het niet gedroomd. Het is de handleidingbeschrijving van de verminderde functionaliteit Versie 2 zekeringkasten die in auto's met een lagere specificatie zijn gemonteerd. De auto's met een betere specificatie hebben Versie 1 zekeringkasten, bekend als Vol.

Willen jullie dat ik de relevante pagina's uit de handboeken plaats?
Ik heb besloten om de pagina's toch te plaatsen, zodat andere 308-eigenaren met hetzelfde probleem er baat bij kunnen hebben.

Dit is de handleiding die bij de auto zat.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image