Peugeot Forums banner

Adblue en service + reset Peugeot Partner 2019

170 views 5 replies 3 participants last post by  juliethodson61  
#1 ·
Hallo, kan iemand advies geven alstublieft.... de servicemoersleutel ging aan en ik wil resetten, maar als ik op de moersleutelknop op het dashboard druk, krijg ik de melding "geen start over 50mi" en het adblue-lampje gaat dan aan naast de moersleutel. Ik wil adblue bijvullen maar ben bang om te overvullen vanuit de container. Laatst adblue toegevoegd ongeveer 3k mijl. Ik heb een 5l container kan ik die helemaal gebruiken, minder of meer?? Bedankt in de hoop!

#3 ·
De Adblue-tank heeft een capaciteit van ongeveer 15 of 17 liter, dus je zult hem nooit overvullen met een fles van 5 liter.
Hoeveel heb je er de vorige keer in gedaan?
Het is mogelijk dat de tank bijna leeg is, doe er alles in wat je hebt en kijk of het lampje uitgaat. Als het niet snel na het bijvullen uitgaat, dan heb je misschien een ander probleem, dus dan moet je het laten controleren.
Trouwens, Red, ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Stellantis toen ik het Adblue-probleem had, en ze ontkenden min of meer dat er een vergoeding mogelijk was, en wilden gewoon ÂŁ180 om het probleem te "diagnosticeren" voordat er een reparatie mogelijk was.

#4 ·
De Adblue-tank zal een capaciteit van ongeveer 15 of 17 liter hebben, dus je zult hem nooit overvullen met een fles van 5 liter.
Hoeveel heb je er de vorige keer in gedaan?
Het is mogelijk dat de tank bijna leeg is, doe er alles in wat je hebt en kijk of het lampje uitgaat. Als dit niet snel na het bijvullen gebeurt, dan heb je misschien een ander probleem, dus dan moet je het laten controleren.
Trouwens, Red, ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Stellantis toen ik het adblue-probleem had, en ze ontkenden min of meer dat er een vergoeding mogelijk was, ze wilden gewoon ÂŁ180 om het probleem te "diagnosticeren" voordat er gerepareerd kon worden.
Hoi jongens, bedankt voor al jullie advies. De tank had slechts 1 liter adblue nodig. Ik heb gereset en er zijn geen adblue-waarschuwingslampjes. Vorig jaar rond deze tijd is de adblue-sensor vervangen, dus ik hoop dat ik daar geen probleem mee heb. Deze keer viel het adblue-lampje samen met de servicemelding, dus ik hoop dat een reset en bijvullen het heeft opgelost. Weet iemand hoe ik nu kan controleren of de countdown is gestopt?