Peugeot Forums banner

5008 startprobleem

2.3K views 6 replies 5 participants last post by  Veygrix  
#1 ·
Ik heb een 5008 hdi 1.6L GT line uit 2018 en heb de laatste 6 weken startproblemen. Het is een auto met keyless entry. Als ik de afstandsbediening gebruik, ontgrendelen alle deuren, maar de spiegels klappen niet open. Als je op de startknop drukt, gebeurt er niets, geen contactgeluid, niets. De auto is levenloos. Na een paar keer op de startknop te hebben gedrukt, ongeveer 15 keer, wordt er contact gemaakt en start de auto en dan rijdt hij de hele dag zonder problemen en rijdt hij erg goed. Als ik hem ongeveer 2 uur parkeer, gebeurt het weer. Ik bracht hem naar de garage voor een diagnose en ze zeiden dat ze geen fouten aan het voertuig konden vinden. Terwijl de auto daar was, startte hij elke keer. Twee weken later bracht ik hem naar een andere garage en ze vertelden me hetzelfde, geen fouten gevonden. Na verschillende pogingen om te starten, gaat het moersleutellampje branden en gaat dan weer uit. Alle informatie van jullie zou worden gewaardeerd, bedankt.

#2 ·
Hangt er echt van af wat ze gebruiken voor diagnose en of het alle modules kan lezen of niet. Het zou me verbazen als er een probleem is met het uitklappen van de spiegels en er geen rapport van Lexia of gelijkwaardige diagnose is over wat het probleem is.

Na verschillende pogingen om de moersleutel te starten, gaat deze aan en gaat dan weer uit
Zoals hierboven, lijkt ongebruikelijk en begin me af te vragen welke diagnose en of alle modules worden gelezen.

#3 ·
Hangt er echt vanaf wat ze gebruiken voor diagnose en of het alle modules kan lezen of niet. Het zou me verbazen als er een probleem is met het uitklappen van de spiegels en er geen rapport is van Lexia of een gelijkwaardige diagnose over wat het probleem is.

Zoals hierboven, lijkt ongebruikelijk en begin me af te vragen wat de diagnose is en of alle modules worden gelezen.
Ik heb een 2018 5008 hdi 1.6L GT line en heb de laatste 6 weken deze startproblemen. Het is een sleutelloos voertuig, wanneer ik de fob gebruik, ontgrendelen alle deuren maar klappen de spiegels niet open en wanneer je op de startknop drukt gebeurt er niets, geen contactgeluid, niets, de auto is levenloos. Na het meerdere keren indrukken van de startknop, ongeveer 15 keer, maakt hij contact en start de auto en dan rijdt hij de hele dag zonder problemen en rijdt hij erg goed. Als ik hem ongeveer 2 uur parkeer, gebeurt het weer. Ik bracht hem naar de garage voor een diagnose en ze zeiden dat ze geen fouten met het voertuig konden vinden, terwijl de auto daar was, startte hij elke keer. Twee weken later bracht ik hem naar een andere garage en ze vertelden me hetzelfde, geen fouten gevonden. Na verschillende pogingen om te starten, gaat het moersleutellampje branden en gaat dan weer uit. Alle informatie van jullie zou worden gewaardeerd, bedankt.
Ik heb vergelijkbare problemen gehad met de auto die niet meteen startte en dat wel deed na herhaalde pogingen om het rempedaal in te drukken en op de startknop te drukken (soms na meerdere pogingen gedurende 2-3 minuten). Ik wist dat de auto niet meteen zou starten omdat de spiegels niet uitklappen terwijl de deuren wel ontgrendelen. Ik had een reis gepland met de auto voor een lange rit van meer dan 100 km en sindsdien is het startprobleem wonderbaarlijk genoeg niet meer teruggekomen, klappen de spiegels uit en start de auto meteen. Het kan dus zijn dat de batterijspanning hier invloed op heeft.

#5 ·
Ik heb al enkele maanden last van startproblemen.

Het is duidelijk dat de auto niet start als bij het ontgrendelen de spiegels niet uitklappen, of als bij het eerst openen van de achterklep deze niet opent met de liftmotor.

Gisteren heb ik ondanks pogingen van een half uur de wegenwacht gebeld.
Ze controleerden de accu en die was volledig opgeladen.

Na nog een paar pogingen hoorde ik een zacht klikkend geluid van in de buurt van de stuurkolom.
Een paar pogingen later startte de auto.
Het lijkt erop dat de ontgrendelingssolenoĂŻde van de stuurkolom mogelijk wat vastzat, misschien omdat het wiel niet gecentreerd stond.
Ik zal proberen ervoor te zorgen dat het wiel gecentreerd staat en er slechts minimale wrijving is als ik stop.
Ik zal me weer melden als ik verdere startproblemen heb.

#6 ·
Maar waarmee hebben ze gecontroleerd of de batterij vol was? Een batterij degradeert en halverwege de levensduur kan hij zeggen dat hij is opgeladen, maar eigenlijk maar half is opgeladen omdat de andere helft is verslechterd. Die helft kan het systeem misschien niet op de achtergrond laten draaien, zeg maar 's nachts? Je moet er echt een volledige batterijcontrole op uitvoeren.

#7 ·
Blijkbaar een veelvoorkomend/bekend probleem inmiddels. Zoek op de forums naar BPGA / Battery Protection Module, je zou veel vergelijkbare berichten moeten vinden.
Ik had dit vorig jaar op een 2017 5008, ontgrendelt, geen buitenspiegel die opent, start niet, meldt af en toe een batterijlaadfout. Duurt even voordat hij eindelijk start.
De dealer had een week nodig om de vervangende module te krijgen en 30 minuten om hem te monteren tijdens een servicebeurt/APK. Geen problemen meer gehad sindsdien (bijna 1 jaar geleden).
Ik heb nog steeds een verlengde garantie die het dekte, maar berichten suggereren dat het onderdeel meer dan ÂŁ300 kost.