Peugeot Forums banner

406 ABS-waarschuwingslampjes

1 reading
10K views 14 replies 5 participants last post by  dusty1234  
#1 ·
Hallo,
Ik heb mijn remblokken en -schijven laten vervangen in mijn 1.8 406 (1999) en binnen een paar weken kwam er een schurend geluid van de remmen. Ik heb de garage gecontroleerd, ze zeiden dat het in orde was. Maar toen verscheen er een ABS-foutmelding. Ik bracht hem terug naar de garage en ze zetten hem op de diagnosemachine (laptop) en zeiden dat er geen probleem was vastgesteld. De remmen werken prima, maar soms geeft het een schurend geluid en meestal staat de ABS-fout aan.
Ik heb in dit forum gelezen:
1. BSI reset zou helpen
2. ABS sensor vervangen zou helpen
3. ABS wiel vervangen zou helpen

Mijn garagist kan het probleem niet vinden en kan iemand met hetzelfde probleem helpen? Zouden bovenstaande punten # 01, 02 of 03 helpen?

G
#2 ·
De reluctorringen op de voorste aandrijfassen zijn gesplitst, durf ik te wedden. Ga ook naar een andere garage, denk ik, als ze de basis van hoe ABS werkt niet kennen. Dit kan ook een bedradingsprobleem zijn. Laat een goede diagnose uitvoeren en meld de fouten.

#9 ·
HĂ©

Gewoon uit nieuwsgierigheid, toen je de remmen verving, heb je ze om welke reden dan ook niet ontlucht? Ik heb gezien dat mensen lucht in het systeem krijgen en ABS en vermogensverlies veroorzaken, zijn de remmen sponsachtig

Dan
de abs pompt gewoon lucht als dit het geval was. geen abs-lampjes gooien.

#11 ·
Ja, ik heb ABS gecontroleerd met mijn vorige monteur, maar hij zei dat er geen probleem was vastgesteld (ook gecontroleerd met SW-diagnose).
Maar zoals David zei, ga ik naar een andere en zal ik eerst de ABS-wielen/ringen controleren.
Maar de garagist is alleen op woensdag vrij en ik ben die dag niet vrij.
Zal zijn details bijwerken.
Opmerking:
Ik heb de BSI-reset gedaan met een bevriende monteur van mij. Het hielp niet. De auto is hetzelfde als voorheen :)

#13 ·
Ochtend

Nou, ik heb met een vriend aan een 406 hdi gewerkt die een abs-foutlampje had. We hebben sensoren etc. geprobeerd, maar konden het niet repareren.

Tijdens de reparaties zagen we dat een aantal van de stuurstangen en een kogelgewricht slijtage vertoonden, dus die werden vervangen en vervolgens uitgelijnd! ! abs-lampje uit, nog steeds controles op het dashboard, maar gaat uit als de auto wegrijdt, al ongeveer vijf maanden goed.

Helpt misschien niet, maar controleer of de stangen etc. speling hebben.

Succes

Verzonden vanaf AutoGuide.com App