Peugeot Forums banner

308 begon met het verwijderen van de motor

1 reading
10K views 5 replies 3 participants last post by  nicoclause2  
#1 ·
Hallo, nieuw op het forum, dus alvast bedankt voor de hulp. Ik moet de startmotor van mijn 1.6 diesel 308 SW uit 2011 vervangen. Ik denk dat er 3 bouten zijn die hem op zijn plaats houden. Ik heb de accu verwijderd en de bout verwijderd die vanaf die kant toegankelijk is. Ik heb ook de bout verwijderd die vanaf de onderkant van de auto zichtbaar is. Kan iemand mij vertellen waar de derde zit en of ik iets moet verwijderen om erbij te kunnen?
Bedankt.

#2 ·
Hoi, nieuw op het forum dus alvast bedankt voor de hulp. Ik moet de startmotor van mijn 2011 1.6 diesel 308 SW vervangen. Ik geloof dat er 3 bouten zijn die hem op zijn plaats houden. Ik heb de accu verwijderd en de bout verwijderd die vanaf die kant toegankelijk is. Ik heb ook de bout verwijderd die van onder de auto zichtbaar is. Kan iemand mij vertellen waar de derde zit en of ik iets moet verwijderen om erbij te kunnen?
Bedankt.
De 3e gaat van de andere kant (versnellingsbakzijde) af, als ik me goed herinner. Klinkt eigenlijk alsof je die hebt gevonden. De andere 2 zijn toegankelijk vanaf onder de auto. Eén is gemakkelijk en zichtbaar. De bovenste zit tussen de startmotorbehuizing en het motorblok en is lastiger. Succes!

#3 ·
De 3e gaat van de andere kant (versnellingsbakzijde) erin, als ik me goed herinner. Klinkt alsof je die hebt gevonden. De andere 2 zijn toegankelijk vanaf onder de auto. Eén is gemakkelijk en zichtbaar. De bovenste zit tussen de startmotor en het motorblok en is lastiger. Succes!
Bedankt Robbage, zit de derde verstopt achter de solenoĂŻde?

#6 ·
De andere zit net boven degene die je onder de auto vandaan hebt gehaald, maar hij zit iets achter de solenoĂŻde. Probeer een zaklamp te gebruiken en ernaar te voelen, maar er zit ook een kabelboom. Succes, ik zit in hetzelfde schuitje. Ik kan een van de moeren op de accubak niet loskrijgen. Veel plezier, lol