Peugeot Forums banner

308 2015 en de gevreesde adblue-problemen

10K views 3 replies 4 participants last post by  DonaldF  
#1 ·
Ik ben al ongeveer 6 weken bezig met adblue-gerelateerde storingen. Het begon met een elektrisch defect en het laten onderhouden van de auto met een servicelampje in december, wat kort daarna werd gevolgd door Urea en Adblue laag, start voorkomen in xxx, wat geldig had kunnen zijn en de adblue werd bijgevuld. We kregen toen 2 dagen later een herhaald adblue-lampje dat daalde van 1500 naar 750 mijl in slechts 50 mijl, ondanks de volle tank. Sommige blogs zeiden dat het verband hield met een bekend defect met een vacuĂĽm in de tank dat vroegtijdig uitvallen van de pomp veroorzaakte en er werd een vervangende dop aanbevolen, maar sommigen suggereerden een klein gaatje in de dop te boren, wat ik deed, terwijl ik geld spaarde voor de nieuwe tank van ÂŁ1.000. Sindsdien geen adblue-berichten meer. Binnen 3 dagen ging het echter verder met Urea-emissiecontrolefout + Motorstoring reparatie vereist + Emissiecontrolefout start voorkomen in 650 mijl, evenals de permanente elektrische storing. Dit hadden we de volgende week continu, om de 30 seconden. Keek naar de injector die brandschoon was, dus teruggeplaatst en de adblue-tank eraf gehaald, geleegd, besloten dat de pomp waarschijnlijk de oorzaak was van de permanente P20E8-code, dus de nieuwe tank besteld. De tank als tijdelijke maatregel teruggeplaatst, omdat ik er nog mee moest rijden. Maar nu, 5 dagen later en 300 mijl, nog steeds geen enkele foutcode (behalve de elektrische storing). Is er een verklaring...zit er een filter in de tank dat verstopt kan raken? Moet de adblue-printplaat van de ECU worden losgekoppeld om de fouten te resetten? Ik ben compleet de weg kwijt... kopen we allemaal nieuwe tanks zonder echte reden?

#2 ·
Ik ben al ongeveer 6 weken bezig met het opsporen van adblue-gerelateerde fouten. Het begon met een elektrisch defect en het laten onderhouden van de auto met een servicelampje in december, wat kort daarna werd gevolgd door Urea en Adblue laag, start voorkomen in xxx, wat geldig had kunnen zijn en de adblue werd bijgevuld, toen hadden we 2 dagen later een herhaald adblue-lampje dat daalde van 1500 naar 750 mijl in slechts 50 mijl, ondanks de volle tank. Sommige blogs zeiden dat het verband hield met een bekend defect met een vacuĂĽm in de tank dat vroegtijdig uitval van de pomp veroorzaakte en er werd een vervangende dop aanbevolen, maar sommigen suggereerden een klein gaatje in de dop te boren, wat ik deed, terwijl ik geld aan het sparen was voor de nieuwe tank van ÂŁ 1.000. Sindsdien geen adblue-lage berichten. Binnen 3 dagen ging het echter verder met Urea-emissiecontrolefout + motorfoutreparatie vereist + emissiecontrolefout start voorkomen in 650 mijl, evenals de permanente elektrische fout. die we de volgende week continu hadden, die om de 30 seconden rondging. Keek naar de injector die vlekkeloos was, dus teruggeplaatst en de adblue-tank eraf gehaald, geleegd, besloten dat de pomp waarschijnlijk de oorzaak was van de permanente P20E8-code, dus de nieuwe tank besteld. de tank terugplaatsen als tijdelijk, omdat ik er nog mee moest rijden. Maar nu, 5 dagen later en 300 mijl, nog steeds geen enkele foutcode (behalve de elektrische fout). Is er een verklaring...zit er een filter in de tank dat verstopt kan raken? Moet de adblue-printplaat losgekoppeld worden van de ECU om de fouten te resetten? Ik ben compleet de weg kwijt... kopen we allemaal nieuwe tanks zonder echte reden?
Hoi Bryn, ik heb hetzelfde probleem gehad met de emissiefouten die optraden, een nieuwe injector geĂŻnstalleerd, maar de fout is een paar keer opgetreden. Ik heb net met een monteur gesproken die zei dat er een nieuwe tank nodig is (meer dan ÂŁ 1000 o_O), hij zei dat hij het systeem kan laten verwijderen - in feite stopt het gewoon het bericht.

Ik ben geen expert, verre van dat...haha....maar ik heb naar andere berichten over "Adblue verwijderen" gekeken - het is best interessant wat mensen zeggen, dus het is misschien een gebied dat je wilt bekijken. Zoals ik al zei, ik ben geen expert, maar het is iets om over na te denken. Ik denk dat je gelijk hebt, we kopen allemaal dingen zonder echte reden :( Ik hoop dat je je auto gerepareerd krijgt :)

#4 ·
Ik ben al ongeveer 6 weken bezig met het opsporen van adblue-gerelateerde fouten. Het begon met een elektrisch probleem en de auto is in december onderhouden met een servicelampje, waarna er kort daarna een ureum- en adblue-tekort optrad, wat in xxx voorkomen had kunnen worden, wat geldig had kunnen zijn, en de adblue werd bijgevuld. Twee dagen later herhaalde het adblue-lampje zich en daalde het van 1500 naar 750 mijl in slechts 50 mijl, ondanks de volle tank. Sommige blogs zeiden dat het verband hield met een bekend probleem met een vacuĂĽm in de tank dat vroegtijdig uitval van de pomp veroorzaakte, en er werd een vervangende dop aanbevolen, maar sommigen suggereerden een klein gaatje in de dop te boren, wat ik deed, terwijl ik geld spaarde voor de nieuwe tank van ÂŁ1.000. Sindsdien geen adblue-berichten meer. Binnen 3 dagen ging het echter verder met Ureum Emissie Controle Fout + Motorfout reparatie nodig + Emissie Controle Fout die in 650 mijl voorkomen werd, evenals de permanente Elektrische Fout. Dit hadden we de volgende week continu, waarbij het om de 30 seconden rondging. Keek naar de injector die vlekkeloos was, dus teruggeplaatst en de adblue-tank eraf gehaald, geleegd, besloten dat de pomp waarschijnlijk de oorzaak was van de permanente P20E8-code, dus de nieuwe tank besteld. De tank tijdelijk teruggeplaatst omdat ik er nog mee moest rijden. Maar nu, 5 dagen en 300 mijl verder, nog steeds geen enkele foutcode (behalve de elektrische fout). Is er een verklaring...zit er een filter in de tank dat verstopt kan raken? Moet de adblue PCB-kaart losgekoppeld worden van de ECU om de fouten te resetten? Ik ben compleet de weg kwijt... kopen we allemaal nieuwe tanks zonder echte reden?
Hallo, veel berichten hier over Ad Blue tankfout, ik had hetzelfde op mijn 2016 180 PK Auto, had een Nox Sensor gemonteerd en daarna een nieuwe Ad Blue tank gemonteerd door Peugeot GRATIS